Preview av Tourist Trophy (Spel)

Jag blir sugen på att köpa en PS2 då PS3 aldrig verkar komma. Är det sent att köpa en 2:a nu eller vad tycker ni? Ska man vänta på 3:an och kommer den att kunna köra 2:ans spel, t ex detta?

Neutral skrev:
Jag blir sugen på att köpa en PS2 då PS3 aldrig verkar komma. Är det sent att köpa en 2:a nu eller vad tycker ni? Ska man vänta på 3:an och kommer den att kunna köra 2:ans spel, t ex detta?
Man kan köra 2:an spel i 3:an. Och 3:an kommer i slutet av 2007 om jag inte minns fel? Eller var det slutet av 2006? Nu blev jag osäker.

Firefly skrev:
Man kan köra 2:an spel i 3:an. Och 3:an kommer i slutet av 2007 om jag inte minns fel? Eller var det slutet av 2006? Nu blev jag osäker.
Slutet av 2006 har jag hört men med tanke på tidigare förseningar och det pris den lär betinga kanske det är smart att köpa en PS2 ändå. Går det att säkerhetskopiera spelen? Om man kollar Blocket-annonser så är många väldigt noggranna med att ange att det är originalspel vilket tyder på att det finns annat också. Måste man ha chippat då? Vet att man chippar Xbox för att köra den som mediacentral, är det samma på PS2?

Sorry for OT... :rodnar

Last edited:
Neutral skrev:
Slutet av 2006 har jag hört men med tanke på tidigare förseningar och det pris den lär betinga kanske det är smart att köpa en PS2 ändå. Går det att säkerhetskopiera spelen? Om man kollar Blocket-annonser så är många väldigt noggranna med att ange att det är originalspel vilket tyder på att det finns annat också. Måste man ha chippat då? Vet att man chippar Xbox för att köra den som mediacentral, är det samma på PS2?

Sorry for OT... :rodnar
Japp, du måste chippa PS2:an för att kunna använda kopierade skivor.

Last edited:
Ringo skrev:
- Pissuselt ljud som vanligt. Japaner kan inte återskapa trovärdigt ljud av någon tråkig anledning.

Edit: Ni måste se stuntvideon! Ser förjävligt ut. Trist att dom inte kunde göra det bättre (även om det inte är ett stuntspel)
http://video.google.com/videoplay?docid=8537425269561037117&q=tourist+trophy

Kom till 15 sekunder in i stuntvideon, sedan räckte det bra. Något säger mig att fysikmotorn i det här spelet är precis lika pissig som ljudet är - men det kanske inte behöver vara bättre när det ska vara pe ess tvåe ?

Pejo skrev:
Kom till 15 sekunder in i stuntvideon, sedan räckte det bra. Något säger mig att fysikmotorn i det här spelet är precis lika pissig som ljudet är - men det kanske inte behöver vara bättre när det ska vara pe ess tvåe ?

Bläh, fy fan för fysiken i den filmen. Hoppas verkligen man kan ställa in realismnivån, annars är det riktigt sunkigt. Inte bättre än fysikmotorn i MotoGP 3 för fän... :4skrika
Teamet bakom Forza Motorsport skulle ta och knåpa ihop ett "Tourist Trophy" istället. De kan programmera ordentliga fysikmotorer! :banana

Hoppas det blir bättre än "Riding spirits" som också det skulle vara ett "motocyklarnas gran turismo".
Finns än så länge bara två MC-spel som har känsla, dock till PC. Dom är gamla men står sig helt klart mot motogp junket som bara lever på sin grafik. Snacka om ursel känsla o kasst ljud. På 2:an till PC hade man ju spridigt ut varvtalsljudet på alla växlar så man kunde ligga på fullvarv på 1:an o det bara lät, Baaaa.
Nej, spelen som jag pratade om är EA-sports superbike 200 och superbike 2001. Spela det med ratt och på real nivån o ge det lite tid så har ni ett spel med KÄNSLA!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT