Prestanda på GP hojarna?

Goodstuff skrev:
Är ni fulla båda två? McCoy bromsar ju rakt in mot kurvan men sladdar igenom och ut ur den. Rossi sladdar ju ofta in i kurvan, liksom Haga. Även Rossi har mycket hjulspinn ut ur kurvan.

Jag menade att en optimal kurvtagning är som tex Biaggi gör. Det är därför han är en sån kvalfantom men att han har väldigt små marginaler.

Garry McCoy är den ende som verkligen kör på sladd genom hela kurvan. Som han själv beskrev det"Jag tar in den på ställ och sedan innan den har hunnit stabilisera sig ger jag på gas och tar den runt med spinnande bakhjul,det blir en skön känsla, man tänker ,helvete den satt!"

Chris Ash skrev:
Jag menade att en optimal kurvtagning är som tex Biaggi gör. Det är därför han är en sån kvalfantom men att han har väldigt små marginaler.

Garry McCoy är den ende som verkligen kör på sladd genom hela kurvan. Som han själv beskrev det"Jag tar in den på ställ och sedan innan den har hunnit stabilisera sig ger jag på gas och tar den runt med spinnande bakhjul,det blir en skön känsla, man tänker ,helvete den satt!"

McCoys citat är grymt!
Då är jag bättre med på vad du menade.
Jag tror inte merparten av förarna kör med antispinn men det kan ju vara så ändå, till och med troligt. :)

Chris Ash skrev:
Som han själv beskrev det"Jag tar in den på ställ och sedan innan den har hunnit stabilisera sig ger jag på gas och tar den runt med spinnande bakhjul,det blir en skön känsla, man tänker ,helvete den satt!"
Hahahahah...fy fan vad klockrent sagt! :D

Goodstuff skrev:
McCoys citat är grymt!
Då är jag bättre med på vad du menade.
Jag tror inte merparten av förarna kör med antispinn men det kan ju vara så ändå, till och med troligt. :)

Nja, jag vet inte det. Helt klart är att de experimenterat mycket med det. Jag hörde att Yamaha hade fixat till något som tillät vissa grader av hjulspinn och som kunde ställas in efter eget tycke. Alex Criville och grabbarna testade ju antispinn redan på den gamla goda tiden men ska jag vara ärlig så undrar jag om det verkligen fått något genomslag. Ett visst mått av hjulspinn måste man ju nästan tillåta.

Vi kan vara överens om att McCoy inte har det iaf. Bilderna från Kawas tester är vilda och fullständigt sinnesjuka!

Chris Ash skrev:
Nja, jag vet inte det. Helt klart är att de experimenterat mycket med det. Jag hörde att Yamaha hade fixat till något som tillät vissa grader av hjulspinn och som kunde ställas in efter eget tycke.

Det är inte slirkopplingen ni åsyftar?
Som Yama har testat att ha i insprutningens mjukvara istället..??

Ett annat intressant faktum tycker jag är att 125:orna som iofs. bara har ca 50 Hk bara väger ca 70 Kg - DET är vikt/effektförhållande och enligt EuroSport så är det dom som är snabbast i kurvorna, inte så konstigt då..

Hell dig Rossi :bow

Corbalin skrev:
Ett annat intressant faktum tycker jag är att 125:orna som iofs. bara har ca 50 Hk bara väger ca 70 Kg - DET är vikt/effektförhållande och enligt EuroSport så är det dom som är snabbast i kurvorna, inte så konstigt då..

Hell dig Rossi :bow

En 125 racer är sjukt snabb genom kurvor. En R1 är som en finlandsfärja i jämförelse.

En sanning med modifikation.
12fortarna är snabbast just i apex av kurvan men en 250 har mer pulver så när den kranar på så är den snabbare och således Moto GP hojen ännu snabbare ut. :squid

kajlyl skrev:
Var hittar man begangnade r-hojjar???

*letar*

Mcerr-listan, eller så hör du av dig när du vet vilken cykel du vill ha, så kan vi leta fram en åt dig :)
Vet en fin tz125'a till salu för en billig penning, där mek-hjälp kommer ingå i priset första säsongen :)

oFFkeFF skrev:
Mcerr-listan, eller så hör du av dig när du vet vilken cykel du vill ha, så kan vi leta fram en åt dig :)
Vet en fin tz125'a till salu för en billig penning, där mek-hjälp kommer ingå i priset första säsongen :)

Okey... tänkte försöka få tag i en Aprilia 250 till nästa sesong!
vad kan en sån gå på?

var finns "Mcerr-listan"?

kajlyl skrev:
vad kan en sån gå på?

Beror på om det är en RS250 dvs gathojen eller en RSW250 :rolleyes:

Eftersom jag utgår ifrån att du menar RS250 så kan du få en sån för 25000kr. Får hoppas att klassen finns kvar bara....

Annars är väl TZ:n inget dumt alternativ? Bra mycket fetare och snabbare än en Aprilia RS250.

125 racer är underskattat!

kajlyl skrev:
vad kan en sån gå på?

http://www.freespeed.nu/mcerr

Det är som sagt skillnad på en aprilia rs250 och en rsw250..
Riktig racer125'a är häftigare än en standard 250, helt klart.
Medan en 250 racer är det häftigaste man kan åka :)

Chris Ash skrev:
500 racer är ännu häftigare.... :)

Jepp, men svårt att hitta några nyare till salu tyvärr, även om det är möjligt. Tyvärr kan man "bara" köra rookie600 här hemma med dem.

oFFkeFF skrev:
http://www.freespeed.nu/mcerr

Det är som sagt skillnad på en aprilia rs250 och en rsw250..
Riktig racer125'a är häftigare än en standard 250, helt klart.
Medan en 250 racer är det häftigaste man kan åka :)

okey men kan man få lite mer info om Tz:n!? :D

om man ska ha en rsw250 går den på över 100k va!?

edit: hittar inga beg. hojjar på ....nu/mcerr

Last edited:
Hittar du en för 100k ska du nog vara glad.. De är dyra som fanken..
Tz'an är Öjjes 98, med lite bartoltrim och allt man behöver för racingen i stort sett, inklusiva hans kunnande från över 10 år rejsande, nog den hårdaste b-föraren som existerat :)
Har för mig det var 40000:- han ville ha för den.

oFFkeFF skrev:
Jepp, men svårt att hitta några nyare till salu tyvärr, även om det är möjligt. Tyvärr kan man "bara" köra rookie600 här hemma med dem.

Jag har för mig att jag läst ett inlägg från någon insatt att man skulle klassas i Rookie1000 med en tvåtakts 500. Vet ej om det stämmer dock men det är ju inte helt orimligt kanske?

Goodstuff skrev:
Jag har för mig att jag läst ett inlägg från någon insatt att man skulle klassas i Rookie1000 med en tvåtakts 500. Vet ej om det stämmer dock men det är ju inte helt orimligt kanske?

Nope, r600 och r1000 går på respektive 600b och 750b reglementet, med vissa justeringar på maxkubik i 750b.
Vilket enbart är kubikgränser, så en 500'a trillar in i r600, där det finns några dårar som kört rd och rg500 vid några tillfällen.

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back