Presidentvalet i USA 2024

Tveksamt. Och Kina ju sagt själva att de kommer invadera Taiwan senast 2027, och de bygger ju invasionsflottan i rask takt, så jag är hyfsat säker på att mycket i USAs politik är på grund av det.
Exempelvis den hårda tonen mot övriga NATO.
Man ska inte underskatta betydelsen av, vad galna diktatorer säger.
Detta har upprepats åtskilliga gånger dessutom.
Vad diktatorer säger ska man ta på fullaste allvar.
Sedan hoppas vi alla att han inte vågar då detta kommer leda till seriösa problem för Kina, men Putin vågade...
Att köra landet i botten är inte prio, behålla makten är ENDA fokus!

Man ska inte underskatta betydelsen av, vad galna diktatorer säger.
Detta har upprepats åtskilliga gånger dessutom.
Vad diktatorer säger ska man ta på fullaste allvar.
Sedan hoppas vi alla att han inte vågar då detta kommer leda till seriösa problem för Kina, men Putin vågade...
Att köra landet i botten är inte prio, behålla makten är ENDA fokus!
Om Kina inte vill gå sotdöden till mötes måste de in princip göra det inom några år.

Ja, det är ju viktigt att generaler är i fysiskt topptrim. :va
Ja det är det ta mig tusan !
Arbetat som officer och regementchefen var bland de snabbaste på regementet vid orientering. Bra form men framför allt visar att en LEDARE visar vägen genom vara en god förebild!
Superviktigt då det smäller på riktigt att ledaren har fysisk och psysisk uthållighet.

Regementets ekonomichef å andra sidan hade 2st sammankopplade stridsselar runt det som en gång var en midja.
Vem skulle ni följa i strid?
Vem tror du bäst fattar rationella beslut under stress och maxpuls?

Var nog illa för kompaniet då en soldat vars kropp eller knopp inte kunde prestera...så hela uppdraget riskerades.

Ja det är det ta mig tusan !
Arbetat som officer och regementchefen var bland de snabbaste på regementet vid orientering. Bra form men framför allt visar att en LEDARE visar vägen genom vara en god förebild!
Superviktigt då det smäller på riktigt att ledaren har fysisk och psysisk uthållighet.

Regementets ekonomichef å andra sidan hade 2st sammankopplade stridsselar runt det som en gång var en midja.
Vem skulle ni följa i strid?
Vem tror du bäst fattar rationella beslut under stress och maxpuls?

Var nog illa för kompaniet då en soldat vars kropp eller knopp inte kunde prestera...så hela uppdraget riskerades.

På vilket sätt visar Trump att han är ledare genom att vara en god förebild? :va

Han är ändå ÖB.

Tvärtom är han en provkarta på dåliga mänskliga egenskaper och hade han vuxit upp för 80 år sedan i Tyskland hade han nog inte ens fått fortplanta sig.

Med vänlig hälsning,

Hur får du det till att handla om Trump? Det handlade om generaler.
För att förtydliga, jag talar om personer med graden general.

En ledare visar vägen genom att vara en förebild. Vem leder USA?

Det är väl självklart att det handlar om Trump. Han är ÖB. Sedan generalerna. Sedan osv. Ned till rekryten.

Walk the talk.

Men det är förstås allom bekant att Trump inte är en ledare, han är bara en narcissistisk fascistoid dåre.

Med vänlig hälsning,

Jag lägger det här även om det känns frestande med andra trådar
1760474794318.png

Jag lägger det här även om det känns frestande med andra trådar
View attachment 522158
Eh, jag kan väl förstå resonemanget bakom. Kirk spenderade ju år med att försöka hålla en dialog och prata för att när folk slutar prata börjar våldet. Sedan blev han mördad för att han sa saker.
USA behöver nog fler som Kirk, som vill prata istället för att skjuta. Från hela det politiska spektrumet.

För mig har Trump alltid haft en lite rödlätt, orange kalufs men numera vithårig. Jobbet trycker ?
1760616412945.png

Färgen har runnit ner i ansiktet.
Jobbigare på nya jobbet där han inte själv kunnat Casta de andra rollerna jämfört med när han drev The Apprentice på USA TV. Och kunde bestämma allt själv. :)

Jobbigare på nya jobbet där han inte själv kunnat Casta de andra rollerna jämfört med när han drev The Apprentice på USA TV. Och kunde bestämma allt själv. :)

Filmen med samma namn är nog mer intressant än såpan.

Eh, jag kan väl förstå resonemanget bakom. Kirk spenderade ju år med att försöka hålla en dialog och prata för att när folk slutar prata börjar våldet. Sedan blev han mördad för att han sa saker.
USA behöver nog fler som Kirk, som vill prata istället för att skjuta. Från hela det politiska spektrumet.
Njae, de som använder vapen i USA i attackerande syfta mot oskyldiga är i princip alltid vänsterpack. Konservativa vill ha vapen för att kunna försvara sig, vilket är fullt förståeligt.

Det var en jäkla tur för USA att inte diddykraterna lyckades fuska sig till detta valet också. Som Stephen Miller säger i videon, USA hade mycket väl kunnat upphöra att existera. Och så finns det naiva nyttiga idioter runt om i världen som tror att Trump-admin är ondska. Hur jävla dumma är ni?

Har du någon statistik på det?
Googla om du är intresserad. Kolla också upp hur många könsosäkra(mentalsjuka) som begår brutala skolskjutningar. Skulle inte förvåna mig det minsta om det var på det viset redan på Columbinetiden. De såg ut som sådana.

Googla om du är intresserad. Kolla också upp hur många könsosäkra(mentalsjuka) som begår brutala skolskjutningar. Skulle inte förvåna mig det minsta om det var på det viset redan på Columbinetiden. De såg ut som sådana.
Det finns lite statistik tidigare i tråden.
Den säger att det är runt 5 till 10 ggr vanligare med skjutare från höger.
På dum-dum-administrationens hemsidor har man tagit bort den officiella statistiken just för att den visade ovan.
Och det går ju inte att ljuga i folk vad som helst om sanningen finns framme...
Men googla på du.

Edit:
Googlade trans-skyttar och fick detta svar.
"Q: Have many of the mass shooters been transgender?

A: The number of transgender mass shooters in the U.S. varies depending on how “mass shooting” is defined, but is relatively small. The Gun Violence Archive, which uses a broader definition, lists five mass shootings by transgender or nonbinary people since January 2013. That’s less than 0.1% of the mass shootings it says happened in that period. "
Vad hittade du?

Last edited:
Det finns lite statistik tidigare i tråden.
Den säger att det är runt 5 till 10 ggr vanligare med skjutare från höger.
På dum-dum-administrationens hemsidor har man tagit bort den officiella statistiken just för att den visade ovan.
Och det går ju inte att ljuga i folk vad som helst om sanningen finns framme...
Men googla på du.

Edit:
Googlade trans-skyttar och fick detta svar.
"Q: Have many of the mass shooters been transgender?

A: The number of transgender mass shooters in the U.S. varies depending on how “mass shooting” is defined, but is relatively small. The Gun Violence Archive, which uses a broader definition, lists five mass shootings by transgender or nonbinary people since January 2013. That’s less than 0.1% of the mass shootings it says happened in that period. "
Vad hittade du?
Nu argumenterar jag inte för eller emot endera sidan, men beroende på statistikens källa så ingår gängvåld ofta i masskjutningsstatistiken, istället för det man ofta tänker på när man hänvisar till masskyttar, som Stephen Paddock eller Omar Mateen. Sedan tenderar det vara ganska tveksam kvalité på den politiska delen av statistiken med.
Men det är ju fullkomligt sant att transorna är en ganska liten del av masskjutningarna, samtidigt är det en ökande trend på det av den helt självklara anledningen att alltfler mentalt sjuka personer säger sig vara trans det senaste årtiondet. Fortfarande underrepresenterade i masskjutningsstatistiken med god marginal dock.

Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back