Presidentvalet i USA 2024

Att "Världsbanken sänker sin prognos för den globala ekonomin i år och varnar för att 2020-talet är på väg att bli det svagaste decenniet sedan månlandningen 1969." betyder inte att han sänkt ekonomin.

Det betyder än så länge att "Världsbanken sänker sin prognos för den globala ekonomin i år och varnar för att 2020-talet är på väg att bli det svagaste decenniet sedan månlandningen 1969.".

Låt oss se vad det blir. Självklart är tull-debaclet rörigt och inte önskvärt.

Så länge kan man ju förkovra sig i vilka som företräder denna hela världens bank, lovar det är underhållande.
Ja det var underhållande att läsa !
Citat: "SAP-policys har som avsikt att förändra länders ekonomier till att bli mer marknadsorienterade genom privatiseringar av det statliga ägandet(exempelvis statliga företag, skolor, sjukhus, vattenverk), nedskärningar i offentlig sektor (utbildning, hälso- och sjukvård med mera), skattesänkningar (inkomster och tullar).
Verkar som Världsbanken och president Trump går åt olika håll.

Ja det var underhållande att läsa !
Citat: "SAP-policys har som avsikt att förändra länders ekonomier till att bli mer marknadsorienterade genom privatiseringar av det statliga ägandet(exempelvis statliga företag, skolor, sjukhus, vattenverk), nedskärningar i offentlig sektor (utbildning, hälso- och sjukvård med mera), skattesänkningar (inkomster och tullar).
Verkar som Världsbanken och president Trump går åt olika håll.
Åh, det fanns mycket att läsa.
Vem var ordförande, någon bulgar? Har de en bnp som Åland?

"Åsiktstombola" 👍 :rofl
Tyvärr verkar det vara en bra beskrivning. Tyvärr känner jag också igen det från en nära släkting. Träffade man hen en gång, verkar hur klar och redig som helst.
På förmiddagen på vårdhemmet överens om Kassaboken, hen har ca 8000kr på banken.
På eftermiddagen efter besök hos hen's fastighetsmäklare som ska sälja bostadsrätten. Kommer jag tillbaka till hen för rapport från fastighetsmäklaren, då är hen påklädd och ska ut, ta färdtjänst från vårdhemmet för att ta ut 30000kr på banken.
Min uppfattning om åsiktstombolan (bra ord förresten) blir därför långt gången demens.
Tyvärr.

Last edited:
När Trump lämnade G7 mötet i Kanada för annat (Israel-Iran-USA?) tog Zelenskyj hans stol.
Med kommentarer från sociala medier typ: Hoppas stolen var avtorkad innan han satte sig.
1750258289991.png

De har svårt att förstå varför unga män inte gillar dem, så nu har de börjat dra fram Olivia Julianna, en "queer, feminist latina" för att förklara varför unga män inte gillar Demokraterna.

View attachment 516311

Och hon förklarar att det har absolut inget med det eviga hatet mot unga män att göra, utan det är såklart för att de inte pratar med unga män som om de vore kvinnor...
Detta fattade inte jag, kan du förklara?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show