Presidentvalet i USA 2024

Ja det kommer att komma en tid efter Trump och då kan det nog som republikan vara bra att inte varit allt för djupt i sekten när folk inser att kejsaren var naken. I detta fall bokstavligt talat.

Jag lägger det här för hon har ju jobbat mest i USA vad jag förstår.​

1763656303946.png

View attachment 523121

Ja, när stora delen av världen inte vågar möta handelskriget så blir ju USA vinnaren och de ryggradslösa blir förlorarna.

Det är väl en följd av feminiseringen i samhället, alltid vika undan.

Det är väl vad Ryssland lagt fram som förslag till Trump gissar jag. ;)

1763729706792.png

Det är väl vad Ryssland lagt fram som förslag till Trump gissar jag. ;)

View attachment 523139
Ryssland vägrar väl blankt alla andra fredsförslag, så ska det förhandlas fram något så blir det antingen det här eller mer negativt för Ukraina. En militär lösning kräver att andra länder sätter in materiel och manskap, annars kommer Ryssland fortsätta långsamt tugga sig fram genom Ukraina i åtmnstone flera år till.

Ryssland vägrar väl blankt alla andra fredsförslag, så ska det förhandlas fram något så blir det antingen det här eller mer negativt för Ukraina. En militär lösning kräver att andra länder sätter in materiel och manskap, annars kommer Ryssland fortsätta långsamt tugga sig fram genom Ukraina i åtmnstone flera år till.

Ja, Europa behöver uppenbart öka stödet till Ukraina.

Inte helt säker på det.
Det känns snarare som om Putler blir alltmer intresserad av ett avtal.
Gissningsvis antagligen pga ett allt större inhemskt tryck samt även ekonomin.
Trycket växer på honom internt att avsluta detta eller så avslutas han själv.
Såklart försöker han få en deal där han inte ger något men får allt så länge han har "bilderna" och gubb-sur sitter i WH.
När(om) det blir presidentbyte i USA blir nog Putlers förhandlingsposition betydligt sämre.

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...