presenttips till en 16åring

crashtestdummy skrev:
vad köper man till en 16 åring.
Han har redan ALLT.
Vilka märken på kläder gäller i den åldern?
Använder man kedjespray till en moppe?
Finns det något fränt tillbehör (ej trimm eftersom det är min frus lillebror och jag skulle bli långsamt mördad om jag trimmat hans redan för snabba moppe :D ) till en Derby supermotardmoppe?

En Aprilia RS 125. :tummenupp

prulle skrev:
Sa att jag inte va välltränad men du måste fan va på gränsen till fet. :D
Hehe läste fel, blir så ibland, får väl skylla på att jag är trött :tungan

Nope, jag har lite muskler på benen däremot :tummenupp

Sen är jag rätt så bred också, breda axlar osv.

När jag fyllde 13 så fick jag en elgitarr av brorsan. Bästa födelsedagspresenten hittills. :yoparty

Annars som någon sa: ett par handskar till moppeåkandet. Helt klart en form av skydd som är underskattat av mopedister. Eller varför inte ett ryggskydd?

Esquire skrev:
När jag fyllde 13 så fick jag en elgitarr av brorsan. Bästa födelsedagspresenten hittills. :yoparty

Annars som någon sa: ett par handskar till moppeåkandet. Helt klart en form av skydd som är underskattat av mopedister. Eller varför inte ett ryggskydd?

Jag körde med skydds jacka och handskar men fatta hur många de va som pika en för det. SÅ troligeb använder han inte ryggskyddet men handskarna kommer upplevas "balla".

Önska någon vlle ge mig en el gittar.. Får aldrig tummen ur röven att köpa en.

Tycker du ska köpa kläder till honom. Köp ett par riktigt schysta DG brallor!
Om han inte gillar dom kan han ju alltid byta.

//paco

På min konfiramtion en grabb ett lock med folkbärs och flöjtskydd av sin bror och hans tjej. Jag var sjuukt avundsjukt. Inte ett intresserad av den nya klockan, skålarna osv.

Till frugan kan du ju lätt motivera lite öl eftersom du inte ville köpa trim till honom.

har aldrig förstått hur ekonomin gått ihop hos moppefolket.
Nyaste supermotardmopparna med trim för tiotusentals kronor.
Jag hade inte fem spänn när jag var 15, och jag och polarn fräste runt på kultmopeder med otrimnade Sachsmotorer, och ändå jobbade vi hela sommaren.

Men, det är övergår väl mtit förstånd :3freak

angående vad en 16 åring vill ha ; det mesta utom dukar, porslin, bestick, köksredskap och strumpor. :hihi

EDIT: stavfeeel

Deztallica skrev:
har aldrig förstått hur ekonomin gått ihop hos moppefolket.
Nyaste supermotardmopparna med trim för tiotusentals kronor.
Jag hade inte fem spänn när jag var 15, och jag och polarn fräste runt på kultmopeder med otrimnade Sachsmotorer, och ändå jobbade vi hela sommaren.

Men, det är övergår väl mtit förstånd :3freak

angående vad en 16 åring vill ha ; det mesta utom dukar, porslin, bestick, köksredskap och strumpor. :hihi

EDIT: stavfeeel

Pappa betalar är nog lösningen. Ja hade iof värsting moppe för 26000 men då hade ja avverkat nästan 10 mt5:or (köpt, renvoverat,sålt dyrt) Rekordet va att köpa en för 4000 lägga 2000 på den (endast estetiskt) sälja den för 11500!!

Firade min syster som fyllde 16 nu i helgen. Köpte själv parfym till henne, borde väl fungera till en 16årig kille också?! Annars, kläder, DVD-filmer, spel till X-box/playstation2 mm eller liknande?!

Bo_jahn skrev:
Jag tycker inte han ska få en present. Jag tycker han ska ha ett straff. :fakta
Självklart, han har fått tillräckligt med presenter på hans tidigare födelsedagar. Istället för "ja må han leva" på morgonen så "ut och skotta, ungjävel! :mad:"

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg