presenttips till en 16åring

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
vad köper man till en 16 åring.
Han har redan ALLT.
Vilka märken på kläder gäller i den åldern?
Använder man kedjespray till en moppe?
Finns det något fränt tillbehör (ej trimm eftersom det är min frus lillebror och jag skulle bli långsamt mördad om jag trimmat hans redan för snabba moppe :D ) till en Derby supermotardmoppe?

Visst borde man använda kedjespray men det är inget en 16 åring önskar sig.

Det är väl märkeskläder som gäller om man ska köpa kläder.

Antagligen:

WE
J.Lindeberg
Diesel
Acne
Energie
Nudie

med flera :)

crashtestdummy skrev:
Han har redan ALLT.
Finns det något fränt tillbehör (ej trimm eftersom det är min frus lillebror och jag skulle bli långsamt mördad om jag trimmat hans redan för snabba moppe :D ) till en Derby supermotardmoppe?

hmm de ända som gäller är 75 cc pollin cylinder och 28 milimeter förgasare och under liggande metrakit rör och pro race lameller och annan vevstake :huvet :huvet :huvet annars har jag igen aning :Rockbanan :Rockbanan

The red power skrev:
hmm de ända som gäller är 75 cc pollin cylinder och 28 milimeter förgasare och under liggande metrakit rör och pro race lameller och annan vevstake :huvet :huvet :huvet annars har jag igen aning :Rockbanan :Rockbanan
Det var ju ett bra tips. När jag tom specifikt sa "inget trimm".. :D fast jag inser ju att det är det han vill ha. :hihi

crashtestdummy skrev:
Han har redan ALLT.

Fatbar styre + fästen.
KTM-plast
diodbaklampa
handtag
styrpad
Omlackering

Sen skit i om han inte får trimma gör det ändå :)

Metrakit ProRace Cylinder
Metrakit ProRace rör
Metrakit ProRace vev
PWK 28mm förknasare
MRD Carbonkoppling
Nya C3-lager
HPI-digital Tändning
Insug
Filter

Så ska du se att han ligger i topp bland mopederna i sverige ;)

Eftersom mitt svar var lite för dyrt ^^

Så kan jag väl ge tips på klädmärken också.

JL
we
Nudie
Replay
Diesel
Evisu
Schmoove

osv :)

Det är den "vanligaste" stylingen

Köp ett presentkort till honom på duells, säg till de gamla sedan att duells säljer skydsutrustning för mopeder, vilket de gör, men att de sedan också säljer trim till moppen kan vara osagt. :arsele

kom bara ihåg att om du köper de trimmen som andra har föreslagit i denna tråden så skall han även ha en metra-kit växellåda.

när det gäller kläder så köp helst inte lindeberg till honom.

-Rosen- skrev:
kom bara ihåg att om du köper de trimmen som andra har föreslagit i denna tråden så skall han även ha en metra-kit växellåda.

när det gäller kläder så köp helst inte lindeberg till honom.

Du behöver inte alls metrakit lådan :)

Men ge han ett fatbar styre så passar det plånboken och att det inte är trim :)

En platta folköl och en paket kondomer...

Nog för att jag har ungar i (nästan) den åldern, men generella råd är svåra att ge, en 16 åring vill ha ett fodral till sin blockflöjt (kondomer) en annan vill verkligen ha ett fodral till en blockflöjt (en tygpåse avsedd att stoppa musikinstrument i)

Det beror så mycket på vad dom har för intressen.

100 pack kondomer :party

Ett par bra handskar till moppeåkat, tyvärr allt för många som kör utan och slipa bort huden från händerna e kass....

Ett playstation, om han redan har det så köp 10st spel till till den istället...

Vad e de för moppe? ed en sån som min gammla så e den sjukt nog bättre på allt än en crm...

Men fatbar styre, nya blinkers, metrakit trower (Bara för ljuded, det är ju pluggat när man köper det. :lol )

Kläder uppskatas nog inte då smaken är som baken.

Kanske någon data grej om han har det svårt.. öh är data intreserad.

Om han är bortskämd så ge han en tom skokartong att ha alla saker i.

Det är det jag kan komma på som är populärt hos din fru.

Tjaka en 125:a och låta han övnings köra med dig? i utbytte mot hans mopped så kan du till och med gå plus.

Bifogat

• drdn effter 2 kracher.jpg
    drdn effter 2 kracher.jpg
    138.8 KB · Visningar: 101
Last edited:
Vad är han intresserad av?

Jag fick en kopp där det står "riktiga män väger över 90kg" på men då tycker jag ju om att träna också.

Köpa nått till moppen tror jag kan vara svårt men man kan ju alltid försöka. Tanken som räknas!

Edit:
Ett styre är en bra ide, dom bli ofta krokiga och Senda hade ganska skeva styren om jag inte minns fel, dessutom kostar det ju inte så mycket.

Annars kan du ju köpa 100kr mobilchek och en triss också :banana

Last edited:
AndersJohansson skrev:
Vad är han intresserad av?

Jag fick en kopp där det står "riktiga män väger över 90kg" på men då tycker jag ju om att träna också.

Köpa nått till moppen tror jag kan vara svårt men man kan ju alltid försöka. Tanken som räknas!

Edit:
Ett styre är en bra ide, dom bli ofta krokiga och Senda hade ganska skeva styren om jag inte minns fel, dessutom kostar det ju inte så mycket.

Annars kan du ju köpa 100kr mobilchek och en triss också :banana

Hur lång e du egentligen? Ja är inte välltrännad men är 192 och väger 80 kg. Så 90 kan fan inte va lagom.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg