Premierna på KTM660

TomK skrev:
IF är det enda bolag just nu som inte har gällande trafikförsäkring vid banåkning. Bilsport & MC är däremot mycket generösa på den punkten, speciellt för fortbildningskurser o.d. (förarna blir ju faktiskt bättre på att köra).

Hm, visste inte att bolaget alls kunde ge ersättning vid banåka.
Banorna är väl inhägnat område? Gäller det all banträning? Tävlingar då?
Men trafikförsäkring, det innebär alltså att man vid banåka alltså kan yrka på
ersättning om man kraschar ihop med någon och skada uppstår antingen
kroppsligt eller på den andres motorcykel?
Friskt vågat må jag säga. Man kanske ska ta Bilsport ändå? :va
Det skiljer ju inte mycket i pris.
 
Nightwish skrev:
Hm, visste inte att bolaget alls kunde ge ersättning vid banåka.


Hos LF var det ok med banåkning, dock ej tävling, träning inför tävling eller tidtagning. Det får ju vara åkning för regade hojar i "utbildningssyfte" eller nån form av allmänhetsåkning.
 
von reisen skrev:
Nightwish skrev:
Hm, visste inte att bolaget alls kunde ge ersättning vid banåka.


Hos LF var det ok med banåkning, dock ej tävling, träning inför tävling eller tidtagning. Det får ju vara åkning för regade hojar i "utbildningssyfte" eller nån form av allmänhetsåkning.

Sant. Känns inte helt väsentligt att IF då inte lämnar ersättning för banåka,
med tanke på vad man använder hojen till.
Kanske bättre då att ha låg självrisk vid tex stöld.
 
ringde runt och kollade lite innan jag köpte min... jag e 22 år bor i centrala gbg och jag nöjer mig med en halvförsäkring som start. kostar mig 5600 om året (avställd halva) hos if. helt klart billigast för mig just nu.
Länsförsäkringar skulle ha 69000:-!!!!!!!!!!!!!!!!!! Idioti! för mig och min duke. skall fanimej leta upp nått riktigt kraftmonster och kolla vad det skulle kosta mig...
känns ju bara som en markering att de inte vill ha med mig o göra...
 
bagerah skrev:
ringde runt och kollade lite innan jag köpte min... jag e 22 år bor i centrala gbg och jag nöjer mig med en halvförsäkring som start. kostar mig 5600 om året (avställd halva) hos if. helt klart billigast för mig just nu.
Länsförsäkringar skulle ha 69000:-!!!!!!!!!!!!!!!!!! Idioti! för mig och min duke. skall fanimej leta upp nått riktigt kraftmonster och kolla vad det skulle kosta mig...
känns ju bara som en markering att de inte vill ha med mig o göra...


Jodå, visst vill de det, bara du betalar. :D
 
Fick nog den lägsta premien att betala 1258 kr hel/hel.På folksam.
2500 kr självrisk vid stöld.6kw visserligen.
 
Marals76 skrev:
Fattar inte varför de har en självrisk på 10.000 :kocko när de har som krav 2 lås samt låst utrymme.

Bilsport MC har en hög självrisk för att dom har fasta premier.
Priset bestämms utav vad du bor, hur gammal du är och vilken typ av Motorcykel du har och hur du förvarar den.

Det betyder att din premie inte höjs om ett tillbud (tex stöld eler olycka) sker och du nyttjar försäkringen. Det amn gör är att höja självrisken istället.

På ett "anant" bolag så höjs din premie (månads/årsbetalning) efter respektive händelse. Vilket blir billigast?

Jag betalar hellre samma årsavgift med högre självrisk, än att åka på en höjning på premien. Där för har jag valt Bilsport MC.

Givetvis så finns det ett problem. :rolleyes:
Om TVÅ tillbud sker innom samma betalningsperiod så dubblas självrisken vid det andra skadetillfället. :död
 
Brodde skrev:
Det betyder att din premie inte höjs om ett tillbud (tex stöld eler olycka) sker och du nyttjar försäkringen. Det amn gör är att höja självrisken istället.

På ett "anant" bolag så höjs din premie (månads/årsbetalning) efter respektive händelse. Vilket blir billigast?

Jag betalar hellre samma årsavgift med högre självrisk, än att åka på en höjning på premien. Där för har jag valt Bilsport MC.

Fast man kan ju alltid byta försäkringsbolag på årsförfallodagen, så om man
har ett annat bolag och får en skada, kan man alltid byta till Bilsport & MC
och få deras fasta premie nästa år istället för att betala en högre premie
på sin gamla försäkring.
 
Marals76 skrev:
Har det inte fortfarande kvar det där att bågen alltid måste stå i garage på hemorten? Lite tufft när man bor i lägenhet.......

Hmmm editerar mig själv;
"Motorcykeln ska vara låst med två skilda av oss godkända lås.
På hemorten ska offroadmotorcykeln nattetid förvaras i låst utrymme, t ex garage, förråd eller källare."


Kolla mec Bilsport & MC hur långt "hemorten" sträcker sig från din port. Frågade när jag teknade min förs förra året och jag tror att det va typ några hundra meter fr porten som gällde. Man kan ju va hos någon polare i närheten på kvällen... skulle man då behöva låsa in hojen i garaget först? Kollaa o hör vad som gäller med avståndet.
 
När jag skaffade bilsport-försäkringen så hörde jag mig för om det också med "hemorten". Om du är nån annan stans så är man på "resa" och då gäller bara 2 lås. Snacka att jag var på långresa när jag bodde hos tjejen inne i stan hela förra sommarn.. ;-)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top