Premierna på KTM660

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Tänkte bara höra mig för vad ni ligger på om året i försäkring?
Har fått 4096:- som lägst. Hos IF som jag fick 3133:- i nov har nu 2 mån senare höjt till 5800:- så någon ytterliggare förtroende efter min garageförsäkring jag har hos dem blir det inte. :4skrika
 
Min Husa ligger på 3100:-/år hos Bilsport & Mc försäkringar i Växjö (Zon=landsbygd utanför Växjö). Detta är offroadförsäkringen (250-800cc), några av villkoren: endast helår, förare 24 år, 10 000 självrisk på stöld, vagnskada 5000. Vet inte vad som gäller för körning på bana, undrar om de ens vill försäkra den om man nämner det...
www.bilsport-mc.com
 
von reisen skrev:
Min Husa ligger på 3100:-/år hos Bilsport & Mc försäkringar i Växjö (Zon=landsbygd utanför Växjö).

Har det inte fortfarande kvar det där att bågen alltid måste stå i garage på hemorten? Lite tufft när man bor i lägenhet.......

Hmmm editerar mig själv;
"Motorcykeln ska vara låst med två skilda av oss godkända lås.
På hemorten ska offroadmotorcykeln nattetid förvaras i låst utrymme, t ex garage, förråd eller källare."
 
Marals.

Låst utrymme är ju inte så svårt. Men på min TL står det t.ex att dne ska stå i ENSKILT låst utrymme (ett dit bara jag har nyckel). Hur f*n i helvete hade de tänkt att jag som bor i lägenhet ska kunna fixa det??
Det finns INGA enskilda garage där jag bor, min färäldrar har inte heller enskilt garage, ej heller någon av mina systrar. Och, jag vill helst ha hojen i samma stad som jag bor i...

Korkade regler de har de där bolagen. Som det är nu delar jag ett dubbelgarage, och det är det närmsta jag kan komma, blir den stulen där och de inte godkänner det ska jag fan bomba deras huvudkontor... :mad:
 
Marals76 skrev:
Har det inte fortfarande kvar det där att bågen alltid måste stå i garage på hemorten? Lite tufft när man bor i lägenhet.......

jo försäkringen har sina begränsningar, ska kolla med Länsförsäkring, har för mig att jag sett i nån tråd att den gällde även för bana, det lär bli aktuellt framöver.
 
Visserligen har jag möjlighet till garage fast det är endå 2 km dit masigt som fan att köra dit båge varje kväll efter man kört :7peta
Fattar inte varför de har en självrisk på 10.000 :kocko när de har som krav 2 lås samt låst utrymme.
 
Marals76 skrev:
Tänkte bara höra mig för vad ni ligger på om året i försäkring?
Har fått 4096:- som lägst. Hos IF som jag fick 3133:- i nov har nu 2 mån senare höjt till 5800:- så någon ytterliggare förtroende efter min garageförsäkring jag har hos dem blir det inte. :4skrika

jag hörde mig för hos bilsport & mcförsäkring och dom sa runt 3000 helår/helförsäkring med ovanstående villkår. :tummenupp
 
Josefsson skrev:
jag hörde mig för hos bilsport & mcförsäkring och dom sa runt 3000 helår/helförsäkring med ovanstående villkår. :tummenupp

Kommer du o bygger mig ett garage brevid min lägenhet :banana
 
Josefsson skrev:
jag bor också i lägenhet men jag har ett kallgarage...

finns det inget i närheten av dig??

Tyvärr inget som jag kan hyra in mig i. Farsan bor 2 km bort vilket blir för tjatigt så jag gillar att ta impulsturer :4skrika
 
Kolla basförsäkringen hos Bilsport o MC. Inget krav på inlåsning under natten, lägre om du använder godkänd skyddsutrustning.
 
Ktm 660

Marals76 skrev:
Tänkte bara höra mig för vad ni ligger på om året i försäkring?
Har fått 4096:- som lägst. Hos IF som jag fick 3133:- i nov har nu 2 mån senare höjt till 5800:- så någon ytterliggare förtroende efter min garageförsäkring jag har hos dem blir det inte. :4skrika

Länsförsäkringar hel helår 2200. :näsblod
 
PutteLiten skrev:
Marals.

Låst utrymme är ju inte så svårt. Men på min TL står det t.ex att dne ska stå i ENSKILT låst utrymme (ett dit bara jag har nyckel). Hur f*n i helvete hade de tänkt att jag som bor i lägenhet ska kunna fixa det??
Det finns INGA enskilda garage där jag bor, min färäldrar har inte heller enskilt garage, ej heller någon av mina systrar. Och, jag vill helst ha hojen i samma stad som jag bor i...

Korkade regler de har de där bolagen. Som det är nu delar jag ett dubbelgarage, och det är det närmsta jag kan komma, blir den stulen där och de inte godkänner det ska jag fan bomba deras huvudkontor... :mad:
hmm.
jag fick priset 1900:- på en husa -04 på if.
och då behövde jag inte låsa in den på natten.
men då är den ju reggad som 6kw.
 
har du otur så är det förfallodag typ i månadsskiftet juni, juli....... då kan det smälla..... vet flera som fått ändrar premie mitt i säsongen



wheelielover skrev:
hmm.
jag fick priset 1900:- på en husa -04 på if.
och då behövde jag inte låsa in den på natten.
men då är den ju reggad som 6kw.
 
Kollade med LF Kronoberg om vettigt pris på försäkring till husan, mest för att självrisken hos Bilsport & Mc är 10 000:- vid stöld (helf 3100/år).

Vi pratade först om offroadförsäkringen, hon skulle även kolla basförsäkringen, prel låg priset mellan 1500-3000. Hon ringde upp efter några timmar och och sa att basförsäkringen inte gick, inte heller offroadförsäkringen då FS inte fanns på deras "lista över offroader" FE gick bra däremot. Men där den nu hörde hemma i klassningen kostade det 8000/år det var med full effekt, om den var strypt eller ej tog dem ingen hänsyn till.
:död :huvet
Tur att man har en hygglig försäkring, men hur länge?
 
Jag fick detta på min 660 -04, helförsäkrat. Jag är 26 år och bor i stockholm:

IF 537:- / mån påställd, självrisk vagnskada 6.000:-, stöld 5.000:-
(avställd 80:- / mån) :tummenupp

Trygg Hansa 2.715:- / mån påställd :lol Det är 32.582/år.... skojar de??? :kocko :dummer

Folksam 640:- / mån påställd :rofl

Länsförsäkringar 852:- / mån påställd :4skrika

Bilsport & MC 4.370:- / år med SMC rabatt. Dock utan möjlighet att kunna ställa av, och med 10.000:- självrisk vid stöld, men annars rätt ok pris.
Bra att ha och göra med är de också, trevliga och kunniga.

Jag tog IF. Dels lägst årspremie räknat på 8 månaders användning och fyra
månaders avställning. Dessutom lägre självrisk än Bilsport & MC, som annars
låg rätt nära i pris, men inte har månadsbetalning utan kräver
halvårsbetalning = mycket pengar som ska ut på en gång.
 
IF är det enda bolag just nu som inte har gällande trafikförsäkring vid banåkning. Bilsport & MC är däremot mycket generösa på den punkten, speciellt för fortbildningskurser o.d. (förarna blir ju faktiskt bättre på att köra).
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top