Premiären kommer att dröja.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Måste skriva och beklaga mig lite för er som förstår hur jobbigt det kan vara att se alla ta fram mc:n utan att kunna göra det själv. Det kommer nämligen att dröja toklänge innan jag sitter på en motorcykel denna sommar.

Var i Åre förra veckan och knäckte ett finger ganska så fult i samband med skidåkning, så här i efterhand funderar man på varför man tycker att det är ok att krascha hårt två till fyra gånger på en skiddag istället för att bedriva lite turistcruising. Inte konstigt att man förr eller senare går sönder när man tror att det är fostrande att hela tiden åka över sin kapacitet, men. men. Kommer nu att vara gipsad i minst 6 veckor, ska på röntgen i veckan för att se om de behöver sätta stift i fingret för att få det att läka, har hört att fingrar kan vara svårläkta vilket inte känns speciellt bra.

För att öka på abstinensen var jag igår och hjälpte en kompis att starta upp hojen för säsongen, gissa om det var jobbigt att höra ljudet av cykeln och se när kompisen drog iväg. Hade fingret varit helt hade även jag tagit fram cykeln för vi har tjugo grader varmt i Sundsvall, nu kan jag inte ens sitta i mitt nyinköpta skinnställ för att halva armen är gipsad. Men jag är inte bitter, inte ett dugg. Har läst om många svåra olyckor här på forumet så när allt kommer om kring så känns mitt finger inte som hela världen och ni som är ute på vägarna kör förståndigt så ses vi på vägarna om två månader.

Själv lyckades jag att sträcka ledbanden i knät på den sista av ca 50 skiddagar i vintras :sjuk
Inte kul med skador...
Har tre veckor på sig att bli bra, ska på skärmflygs utbildning i maj. :1pajas

Såg att du kör en zx10...

Vilken årsmodell?

Vad tycker du om den? Jag har kollat på en sådan själv..

Jo jag har gipsat ben så jag vet hur det känns..

Men nämnde jag att jag körde 25 mil i helgen? :rolleyes:

Det går iallafall..

NordhNet skrev:
Såg att du kör en zx10...

Vilken årsmodell?

Vad tycker du om den? Jag har kollat på en sådan själv..

En -90 utagen -91, har kört tretusen mil med den och är fortfarande road av att köra den. Perfekt motorcykel för motorvägssmisk, motorn är grym och det har inte varit ett fel på den sen jag köpte den, hade då gått 1500mil.

Tror inte du kommer att ångra dig om du köper en, visst har det hänt mycket det senaste tio åren men zx-10 tycker jag hävdar sig gott fortfarande.

Tänk bara på att det var en av snabbaste och starkaste cyklarna när den kom -88 så många kan vara hårt körda.

Men viktigast av allt, med ett W&H är det ett grymt fint ljud i den om du drar den till fullt ut på växlarna

Jo, kollade på en zzr 1100 från 93 (tror jag) men de ligger inte i närheten av samma prisklass.

Hur varvar den?
Har den 4-2-2 blås eller 4-2-1?

NordhNet skrev:
Jo, kollade på en zzr 1100 från 93 (tror jag) men de ligger inte i närheten av samma prisklass.

Hur varvar den?
Har den 4-2-2 blås eller 4-2-1?

Har ett vanes & hines SSR2, det som du ser på bilden. Drar fint från 5-6000 och uppåt men motorn har inga större svackor under någon del av registret. Sen jag byte system känns det som jag har mer effekt på topp, riktigt hysteriskt med effekt kommer vid 9000 varv och upp till varvtalsstoppet som ligger på 11500, på de lägre växlarna drar den så bra på slutet så det är sällan man hinner växla eller vill växla innan tändningen bryter, vore kul att låta den varva lite och se vad som skulle hända.

Bifogat

• vandhss2rfull.jpg
    vandhss2rfull.jpg
    3 KB · Visningar: 172
Min premiär är också framskjuten ordentligt p.g.a. den illsinnade tvåtaktsdjävulen... :(

Var och besökte Ebos idag och lämnade in vevaxel + cylinder, och de sa att kolven och vevstaken såg väldigt sliten ut....typiskt att föregående ägare inte kan sköta om sina maskiner ordentligt, åxå åker man själv dit.... :gråta

Ja skall iaf. vara duktig och byta ut kolvarna ofta, typ vid 400 mil borde vara lagom...

Abloy skrev:
Var i Åre förra veckan och knäckte ett finger ganska så fult i samband med skidåkning

Ett finger. ETT FINGER! Pöjk du kör väl inte hoj med fingret. Senaste turen jag var ute på var det med en kille med gipsad fot (detta är SANNING). Ta dig samman karl och sätt dig på hojen och KÖR!

Skämt åsido, krya på dig och tänk på att det finns fortfarande gott om tid att få gasa av dig...

Re: Re: Re: Premiären kommer att dröja.

Mattias skrev:
Ja, EBS. Se ovan.

Jaja, TJÖÖÖTA. Har varit ute i garaget och sniffat diesel i ca 4 timmar. Då missar man en del!... din ... din... din DORK! ;)

*/ ?>
Back