Premiär nya YZFR1 2009 - 20080908

Behöver nog åka några varv runt tjockholmen. Inte mitt första val iaf
 
205-206kg. Inte så imponerande ärligt talat.

Utseendet var ingen höjdare direkt. Varför kunde de inte gjort den mer som en R6?

Då ser bilderna ut att stämma med vikten, hade förväntat mig en R6-08 liknande skapelse med en fulltankad vikt under 200kg och en motor med ca 193 hk eller däromkring. Men som sagt...kanske är den en värsting trots allt...

/D.
 
Då ser bilderna ut att stämma med vikten, hade förväntat mig en R6-08 liknande skapelse med en fulltankad vikt under 200kg och en motor med ca 193 hk eller däromkring. Men som sagt...kanske är den en värsting trots allt...

/D.

182 hästar vid 12 500 rpm, utan ram-air, Samt 115,5 Nm vid 10 000 rpm.

ska den tydligen ha.

edit: vrid osso
 
Last edited:
Då ser bilderna ut att stämma med vikten, hade förväntat mig en R6-08 liknande skapelse med en fulltankad vikt under 200kg och en motor med ca 193 hk eller däromkring. Men som sagt...kanske är den en värsting trots allt...

/D.
OT: Hade inte du bytt till R6? Det står R1 -08 vid din avatar. Bytt igen?
 
182 hästar vid 12 500 rpm, utan ram-air ska den tydligen ha.

Antar att de satsar på användbart register snarare än effekt på topp. 182 hk är ju så det räcker och blir över för de flesta av oss. Ger Bing Bang tändföljden ett betydligt bättre vrid på låga rpm eller är allt ett PR trick? Vet någon när den finns i affär här i Sverige?


D.
 
Påminner inte ljudet om triumph?

Jo faktiskt....kan det vara så att kåporna döljer en trippel och att det är den som skapar det fina vridet och inte en massa andra finesser:tungan

D.

OT: Hade inte du bytt till R6? Det står R1 -08 vid din avatar. Bytt igen?

Hehe...jag är inne på min 08:a för i år...hinner inte byta avatar mellan köpen :rolleyes: . Har "fortfarande" kvar R6-08:an men befinner mig mest i skogen på min 3 veckor gamla WR45F-08:a. Räknade precis ut att jag bränt ca 150 ksek på hojaffärer under de senaste 2 åren. Jaja...man lever bara en gång....

Tror dock inte det blir fler dyringa gaträsers på ett tag, R1-09:an känns inte helt övertygande just nu iallafall...

/D.
 
Last edited:
Lysena va ju asfula, hur tänkte dom? :va
eye_popper-02-757178.jpg
 
Vafan, 205kg fulltankad o körklar är väl inget att klaga på?
Drar man av soppa, olja, kylvatten, batterivatten osv så landar man väl på under 180kg torrvikt? Det är väl ok?

Dock så är ljuddämparen under all kritik, får feta Kawa-ZX10R -06/07-vibbar.....
Särskilt den där svarta plastgrejen, värmeskydd eller vad det nu kan va...

Annars ok tycker jag
 
ehhhh ja vet inte ja ska säga om utseendet - förutom att - tack gode gud att jag köpte 08:an. Men men man kanske vänjer sig :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top