Premiär nya YZFR1 2009 - 20080908

Jag hade gått och eldat upp mig på en ny -09, men efter att ha sett bilderna på den verkar det som att jag kommer att spara min gamla (och en massa kosing).
 
väntade mig större förändringar om ja får säga mitt..vad de snackat om innan o allt att burkarna ska ned från arselet.. 200hk+ osv enda de gjort i motorn e väl annan tändföljd med annan vevaxel dubbla injectorer (om de inte satt innan?)
väntar stort på nya K9 ist sist av alla=mest utvecklad:tummenupp
 
Big bang

Konstigt att de inte höjde ribban lite till motormässigt med alla dessa nya finesser, jag hade nog förväntat mig minst 190hästar och 120Nm.Deras effektsiffror betyder likvärdigt med firebladen, då de på masterbike mätte upp 180hkr och 117Nm, det sista mer än vad R1 får. Vitsen var ju att få två motorer i en dvs kunna få en varvvillig motor med ett enormt vrid. Nu blir de efter innan det ens börjat. Tror nog mer på Suzukin vad det gäller rejäl knuff i paketet "mellan benen".:yoparty
 
Konstigt att de inte höjde ribban lite till motormässigt med alla dessa nya finesser, jag hade nog förväntat mig minst 190hästar och 120Nm.Deras effektsiffror betyder likvärdigt med firebladen, då de på masterbike mätte upp 180hkr och 117Nm, det sista mer än vad R1 får. Vitsen var ju att få två motorer i en dvs kunna få en varvvillig motor med ett enormt vrid. Nu blir de efter innan det ens börjat. Tror nog mer på Suzukin vad det gäller rejäl knuff i paketet "mellan benen".:yoparty


190 pappershästar är just hk på papper, vad de betyder i verkligheten är en annan femma, vill se dig bomba nån bana med dina 190hk:D

Körbarheten är ack så viktig, glöm inte det:va
 
Misstänker dock att den nya R1:an kommer bli betydligt farligare i tävlingsutförande, då den säkert är lättare att plocka ut mer hästar ur i race-mod.
 
väntade mig större förändringar om ja får säga mitt..vad de snackat om innan o allt att burkarna ska ned från arselet.. 200hk+ osv enda de gjort i motorn e väl annan tändföljd med annan vevaxel dubbla injectorer (om de inte satt innan?)
väntar stort på nya K9 ist sist av alla=mest utvecklad:tummenupp


Jag kan trösta dig med att när de tog dessa lanceringsbilder på Gotland ring så försökte vi pressa ur Yamaha vad den hade för prestanda och då sa de att de inte visste, då ledningen inte hade bestämt sig än om de skulle släppa 180hk varianten eller om de skulle släppa den med 200hk direkt.:tummenupp

Så det blir nog lätt att modda den till att få 200hk:yoparty
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top