Premiär nya YZFR1 2009 - 20080908

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag hade gått och eldat upp mig på en ny -09, men efter att ha sett bilderna på den verkar det som att jag kommer att spara min gamla (och en massa kosing).
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
väntade mig större förändringar om ja får säga mitt..vad de snackat om innan o allt att burkarna ska ned från arselet.. 200hk+ osv enda de gjort i motorn e väl annan tändföljd med annan vevaxel dubbla injectorer (om de inte satt innan?)
väntar stort på nya K9 ist sist av alla=mest utvecklad:tummenupp
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Big bang

Konstigt att de inte höjde ribban lite till motormässigt med alla dessa nya finesser, jag hade nog förväntat mig minst 190hästar och 120Nm.Deras effektsiffror betyder likvärdigt med firebladen, då de på masterbike mätte upp 180hkr och 117Nm, det sista mer än vad R1 får. Vitsen var ju att få två motorer i en dvs kunna få en varvvillig motor med ett enormt vrid. Nu blir de efter innan det ens börjat. Tror nog mer på Suzukin vad det gäller rejäl knuff i paketet "mellan benen".:yoparty
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Konstigt att de inte höjde ribban lite till motormässigt med alla dessa nya finesser, jag hade nog förväntat mig minst 190hästar och 120Nm.Deras effektsiffror betyder likvärdigt med firebladen, då de på masterbike mätte upp 180hkr och 117Nm, det sista mer än vad R1 får. Vitsen var ju att få två motorer i en dvs kunna få en varvvillig motor med ett enormt vrid. Nu blir de efter innan det ens börjat. Tror nog mer på Suzukin vad det gäller rejäl knuff i paketet "mellan benen".:yoparty


190 pappershästar är just hk på papper, vad de betyder i verkligheten är en annan femma, vill se dig bomba nån bana med dina 190hk:D

Körbarheten är ack så viktig, glöm inte det:va
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Misstänker dock att den nya R1:an kommer bli betydligt farligare i tävlingsutförande, då den säkert är lättare att plocka ut mer hästar ur i race-mod.
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
väntade mig större förändringar om ja får säga mitt..vad de snackat om innan o allt att burkarna ska ned från arselet.. 200hk+ osv enda de gjort i motorn e väl annan tändföljd med annan vevaxel dubbla injectorer (om de inte satt innan?)
väntar stort på nya K9 ist sist av alla=mest utvecklad:tummenupp


Jag kan trösta dig med att när de tog dessa lanceringsbilder på Gotland ring så försökte vi pressa ur Yamaha vad den hade för prestanda och då sa de att de inte visste, då ledningen inte hade bestämt sig än om de skulle släppa 180hk varianten eller om de skulle släppa den med 200hk direkt.:tummenupp

Så det blir nog lätt att modda den till att få 200hk:yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top