Premiär nya YZFR1 2009 - 20080908

Näe :3freak

Får samma vibbar som när jag såg firebladen förra året. Men man kommer väl vänja sig.
Dock så ser den säker jäkligt läcker ut med kraschkåpor.

Tänkte också samma sak först. Första gången jag såg bladen hatade jag den, såg ut som den kört in i en vägg tyckte jag först. Men nu tycker jag att den är riktigt snygg :tummenupp Kanske samma sak kommer hända här.

Va fan har de gjort med piporna? Det ser ju ut som en ZX10 -07 :zpy

Det är ju iofs ganska så lätt fixat.
 
Det första som slog mig också var att den var ful, men med vissa modeller tar det ett tag innan man lär sig uppskatta designen samt att en bild inte heller brukar ge rättvisa åt en hoj.
 
Ljuddämparna a´la hinkar får man nog börja räkna med, men slipon ska man ju endå ha :) Lysena va jag däremot inte så impad av :3freak Står inget om effekt än..
 
Vore grymt coolt om blinkers fram också funkar som craschpuckar! Kom ihåg vart ni läste det först...
 
Skitfula ljuddämpare, och terminator-ögon som strålkastare. :3freak
 
Va fan har de gjort med piporna? Det ser ju ut som en ZX10 -07 :zpy

Precis! Hur i hela ....... kunde de ta den största skönhetsmissen kawa gjorde på de bågarna???????

Får väl bli ett r6 liknande slip-on om man ska ha en sån där sen var ju inte lamporna dom sexigaste!
 
Den övertygar inte 100% utseendemässigt, men med andra blås blir den nog rätt nice. Ska bli skoj o läsa hur den e jämfört med CBRen på bana.
 
Ljuddämpare är nästan svårt att klaga på nu mer.. Är ju alla sjuka krav som tvingar tillverkarna göra fula saker.. Man byter det ju endå det första man gör! :tummenupp
 
Det första som slog mig också var att den var ful, men med vissa modeller tar det ett tag innan man lär sig uppskatta designen samt att en bild inte heller brukar ge rättvisa åt en hoj.

Jo den växer i änns ögon varje gång man ser den. När jag såg den för första gången för ca en månad sen så var första intrycket att den hade gigantiska pipor men de brukar ju bytas ut ganska snabbt. Sen att hela hojen hade krymt på längden fast blivit bredare vilken blir tydligare om man ser den uppifrån eller om man står precis brevid den. Men det bästa intrycket man fick var ljudet när den verkligen dras till varvstoppet. Det är helt underbart:tummenupp
 
Last edited:
Nja, nu har faktiskt alla fyra japanska 1000cc blivit betydligt mindre tilltalande. Tacka vet jag -05, då hade alla tillverkarna sina snyggaste modeller hittills.
 
Jag hoppas verkligen att R1:an är en grym hoj, men personligen kommer jag förmodligen inte att skaffa en sådan. Ljudet av en Big Bang-motor går fetbort för mig tyvärr.
 
Jag hittar inte nått om effekten!? Kåpan skulle byggt mera under hojjen som R6an har för att dölja det fula avgasröret som går där ........
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top