Premiär: MotoGP Qatar - 9:e Mars, 2008.

Lorenzo ser så lugn ut i sin köring, riktigt imponerade!

Det intressanta på söndag blir att se om Michelin kommit ifatt Bridgestone, klarar de ett helt race lika bra?

Lite synd om karln också. Det kan inte vara roligt att ha ett kvarskattekrav om en miljard hängande över sig. Även om det inte är han själv som drivit procesen mot de italienska skattemyndigheterna så är det klart att det har påverkat honom och hans uppladdnig. Sen är det säkert inte roligt att behöva betala hundra miljoner ens för honom...

Ja, det tror tusan att man inte kan arbeta när man har sådana saker hängande över sig. Eller inte. Tror jag.

Lite synd om karln också. Det kan inte vara roligt att ha ett kvarskattekrav om en miljard hängande över sig. Även om det inte är han själv som drivit procesen mot de italienska skattemyndigheterna så är det klart att det har påverkat honom och hans uppladdnig. Sen är det säkert inte roligt att behöva betala hundra miljoner ens för honom...
Skojar du? Han skrattar säkert hela vägen till banken. Hade varit rätt OK att inte skatta på sex år och sedan göra en uppgörelse och betala en femtedel eller så. I Svedala hade det blivit lås&bom direkt om man undanhöll €50 miljoner i skatt...

Har inte Yamahan blivit lite bredare över kåpan, i höjd med styret ungefär.
Eller e de att ja har ny o stor TV sedan förra säsongen?

Är imponerad av Stoner, lugn & iskall som vanligt! Kul också att de nya förarna i klassen placerar sig bra tidsmässigt som t.ex Lorenzo, Dovizioso... bra för spänningen till kvalet imorgon & första racet på söndag! :)

Har inte Yamahan blivit lite bredare över kåpan, i höjd med styret ungefär.
Eller e de att ja har ny o stor TV sedan förra säsongen?

Jo, de har fixat den lite...

Bifogat

• 2007_motogp_tech_review_chassis_tcm78-233397.jpg
    2007_motogp_tech_review_chassis_tcm78-233397.jpg
    21.3 KB · Visningar: 129
Jo, de har fixat den lite...

Tackar! Då e man inte helt av banan........

(bara nästan!)

Tycker den ser lite "grymmare" ut kanske inget som vinner race, men
som de säger vinna är ju inte de enda, det är allt!

Skojar du? Han skrattar säkert hela vägen till banken. Hade varit rätt OK att inte skatta på sex år och sedan göra en uppgörelse och betala en femtedel eller så. I Svedala hade det blivit lås&bom direkt om man undanhöll €50 miljoner i skatt...
Jaja, även om han nu har varit skyldig att betala skatt hela perioden (vilket i skattesammanhang ofta är en bedömningsfråga) och alltså undanhållit 50 euromiljoner så har han säkert inte kalkylerat med att behöva betala något alls. I vilket fall som helst var skattefogdens krav på över 100 euromiljoner. sånt kan hålla även högavlönade vakna om nätterna.

Jag kan ha fel, men jag tror att sånt kan vara ganska jobbigt att leva med när man skall tävla mot de allra bästa i hela världen. Särskilt om man har en svag misstanke att man möjligen gjorde ett jädrans dum val när man bestämde sig för däckfabrikat :hihi

Intressant att Pedrosa körde på 07an...verkar ju lite oroväckande med årets Honda också...

I vilket fall som helst var skattefogdens krav på över 100 euromiljoner. sånt kan hålla även högavlönade vakna om nätterna.

Jag kan ha fel, men jag tror att sånt kan vara ganska jobbigt att leva med när man skall tävla mot de allra bästa i hela världen.

Ja, man lider verkligen med Valentino :rolleyes:

Är det stora generatíonsskiftet i motogp här nu!? Undantaget e ju Edwards, bra jobbat Colin?

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 55.442 secs
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1min 55.453 secs
3. James Toseland GBR Yamaha Tech 3 (M) 1min 55.812 secs
4. Colin Edwards USA Yamaha Tech 3 (M) 1min 55.942 secs
5. Andrea Dovizioso ITA JiR Scot Team (M) 1min 55.963 secs
6. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1min 56.120 secs
7. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1min 56.234 secs
8. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 56.279 secs

1. Stoner
2. Toseland
3. Lorenzo

Så blir det! :tummenupp

Ja, man lider verkligen med Valentino :rolleyes:
Lider? Jag spekulerar i anledningen till hans dåliga tider. Begrep du inte det?

Ta ditt känslosamma gnäll med någon som är intresserad, är du snäll.

Nån annan som inte kan se live video från träningen? Det går ju inte att klicka på Live video länken! Den är röd, ska vara grön :va

Nån annan som inte kan se live video från träningen? Det går ju inte att klicka på Live video länken! Den är röd, ska vara grön :va
Det är inte alltid friträningarna visas på motogp.com... däremot kommer jag inte ens in på Live Timingen, fler med det problemet?

Edit: Ähh, nu gick det.

Last edited:
Rossi mörkar självklart formen, han är en mästare även på taktik. Han kommer va med o hugga när det närmar sig kval o race, kommer va högre upp i tabellerna än innan

Bara 7h kvar nu...:tummenupp

Känns som om det blir ett händelserikt o spännande race.

Bifogat

• Roosi7a.JPG
    Roosi7a.JPG
    46.1 KB · Visningar: 130
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT