Premiär: MotoGP Qatar - 9:e Mars, 2008.

Nu räknar ni bort Rossi igen, det har hittills alltid varit ett misstag. Frågan är vilka personliga problem man har när man tvångsmässigt måste nedvärdera den störste roadracingföraren i vår tid.

Nu räknar ni bort Rossi igen, det har hittills alltid varit ett misstag. Frågan är vilka personliga problem man har när man tvångsmässigt måste nedvärdera den störste roadracingföraren i vår tid.
Vadå tvångsmässigt? Fakta är att han inte vunnit de två senaste åren!

Frågan är vilka personliga problem man har om man redan har glömt bort det.

Jag tror inte det är så många som helt räknat bort Rossi. Det är mer _om_ han nu inte skulle vara med i toppstriden med tanke på den situation han har satt sig i.

Vadå tvångsmässigt? Fakta är att han inte vunnit de två senaste åren!

jaså?

GP-segrar 2006-2007:

förare:
Casey Stoner 10
Valentino Rossi 9
Dani Pedrosa 4
Loris Capirossi 4
Marco Melandri 3
Nicky Hayden 2
Chris Vermeulen 1
Troy Bayliss 1
Tony Elías 1

fabrikat:
Ducati 15
Honda 10
Yamaha 9
Suzuki 1

jaså?
GP-segrar 2006-2007:
Men snälla, du förstår väl att det är titlar jag menar när jag skriver att inte Rossi har vunnit de två senaste åren. Allt annat än vinst i totalen är garanterat oväsentligt för Rossi.

Men snälla, du förstår väl att det är titlar jag menar när jag skriver att inte Rossi har vunnit de två senaste åren. Allt annat än vinst i totalen är garanterat oväsentligt för Rossi.

Rossi har väl gillat att dominera i racen även om han säkrat totalen? Han vill vinna race och självklart totalen också. Men det är inte oväsentligt för honom att vinna race, det är det inte för någon gp-förare, vunna race är det som visar att man är snabbaste föraren. En titel kan man ju vinna utan att vara snabbast...

Vill man missförstå så är det bevisligen väldigt enkelt.... :rolleyes:

Vill man missförstå så är det bevisligen väldigt enkelt.... :rolleyes:

hur kan man missförstå:

sandstream skrev:
Allt annat än vinst i totalen är garanterat oväsentligt för Rossi.

om du är kategorisk så måste vi tro att det är så du menar, eller är du som den isländska Valan var utsagor ska tolkas av lärda män?

Lägg av me o störa er på Sandstreams inlägg och vad Sandstream själv gäller har vi tagit det via PM. Nu vill jag ha ett vettigt raceforum ett tag...

stoner, rdp, lorenzo och hayden kommer att kämpa om pallplatserna.. slutar sen såhär

rdp
lorenzo
stoner
hayden

capirex tar in sukkan på en 5:e plats.

Längtat hela vintern, Rossi kan nog chocka de små dunungarna om materialet håller måttet. Skönt att en del gamlingar bytts ut mot lite fräscht blod.

Stoner ser snabb ut :gnissla

big_ducati_qatar_03.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma