Premiär -Krasch -Berra är kung -Ny Websajt

Den var snygg innan iaf :lol

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    126.1 KB · Visningar: 176
  • 2.JPG
    2.JPG
    123.4 KB · Visningar: 202
Nu passar ju hojen in perfekt in i den "korpserien" som du blivit framröstad till att köra i :D
Hoppas resan hem går bra, du är skyldig mig en för klottersaneringen :)

:( Fan så trist Erik. Hoppas det inte är alltför mycket jobb att få ihop den igen.
/calle.

Man ska tydligen inte anstränga sig alltför mycket med lack på motorcyklar. Min är sig inte heller riktigt lik. :gnissla

Mattias skrev:
2072384 Man ska tydligen inte anstränga sig alltför mycket med lack på motorcyklar. Min är sig inte heller riktigt lik. :gnissla
Din Aprulla var väl ett lik redan för början.

Kan ju nämna att det gick mycket fortare för mig att skrapa bort färgen än det tog för Mattias att få på färgen. :död

Surt för den var redigt blinglackad :tummenupp

Triggerhappy skrev:
2072463 Kan ju nämna att det gick mycket fortare för mig att skrapa bort färgen än det tog för Mattias att få på färgen. :död

Surt för den var redigt blinglackad :tummenupp
Ujujuj nu kommer Mattias att ha pms hela våren :gnissla

Fürstenhoff skrev:
2068839 Hhhmmm, riktigt tråkit men sånt händer garanterat i dessa väderförhållanden varför jag undrar lite över en sak - måste man använda race lackade kåpor på en försäsongs träning!! :va

Är det inte både smartare & mer ekonomiskt att använda omålade kåpor dom första träningarna!! :va

Bara en tanke i från en föredetting!! ;)

/Fürstenhoff.

Om vi pratar smart och smartare borde det vara smartare att låta bli att åka...

Det är för sådana anledningar man lackerar upp flera uppsättningar kraschkåpor på en gång. Namnet kraschkåpa säger ju det mesta.

Lider med dig Jorpeleininen :(

Micke, ni har inte samma nyans på era hojar; Jorpes hoj är ljusblå, din skrothög e grön. Men visst, det kan kanske bli coolt med lite pikanta färgskiftningar :)

Åsa skrev:
2072809 Lider med dig Jorpeleininen :(

Micke, ni har inte samma nyans på era hojar; Jorpes hoj är ljusblå, din skrothög e grön. Men visst, det kan kanske bli coolt med lite pikanta färgskiftningar :)

Tack Åsa... :pannkyss

Åsa skrev:
2072809 Lider med dig Jorpeleininen :(

Kawwan är grön & Sukkan är blå, skaffa nya glasögon tant.

GSXR1100R skrev:
2072837 Kawwan är grön & Sukkan är blå, skaffa nya glasögon tant.
Vad du va grinig idag min vän. 70% av alla karlar är färgblinda, så du är förlåten :pannkyss Men vi kan kalla den blå :)

Fürstenhoff skrev:
2073023 Eeeehh, ok!! :va

Försöker förstå din komentar på bästa sätt men kan inte riktigt göra det till trotts ett ex antal år som aktiv RR förare och därigenom vetskap om att man ofta lackerar flera kåpset på en gång mm!! :7peta

"Smartare att låta bli"......
"Lackar upp fler uppsättningar".......
"Namnet krachkåpa säger ju det mesta".......

Tror (läs-hoppas) att du missförstod min fråga som var varför man använder dyrt lackerade KRACHKÅPOR på dom första träningarna i stället för helt vita KRACHKÅPOR då träningen i sig varken blir sämre eller långsammare - endast BILLIGARE vid en ev omkullkörning!! :7peta

:rolleyes:

/Fürstenhoff.

:pannkyss

Lackerar man 3 uppsättningar eller 4-5 uppsättningar är det ju ingen större skillnad på totalpriset, så då kan man ju ha färg på direkt... Extrakostnad på några hundralappar är i mina ögon acceptabelt för ett trevligare utseende.

Åsa skrev:
2072852 Vad du va grinig idag min vän. 70% av alla karlar är färgblinda, så du är förlåten :pannkyss Men vi kan kalla den blå :)
Då är det bevisat att du är en man.

Här kommer medkännande och en snuttenäsduk i färgmatchande förpackning.

Bifogat

• snutte.jpg
    snutte.jpg
    19.3 KB · Visningar: 126
Teddy skrev:
2073683 Här kommer medkännande och en snuttenäsduk i färgmatchande förpackning.

Tack!!

Teddy... Lyckas du få tag i den smurfen (en riktig såndäringa plastsmurf) så blir det maskot på alla rejs!!!!!

Den får PolePosition på Cutsen! :)

/Jorpes

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!