Premär runda idag!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Blev en lite blygsam premiär runda idag i kylan,attans kyligt men sporthoj tröjan "värmde" lite.
Blev en runda i stan(Trellehåla),beställde fram depå stöd hos lokala mc handlarn o sen for man in till MC-HUSET o prova ryggskydd o stövlar.
Hm svårt o välja,prova både Halvarsson track o Dainese väst men tyvärr blev det inget köp även om jag troligen siktar på väst,är lite mer extra små dämpande skydd i den,klokt eller korkat nog hade man glömt plånkan hemma.
Ja annars somsagt var det kyligt o blåsigt men torra o fina vägar.

Last edited:
Körde också min permiärrunda igår.. (bortsett från en tankningsrunda)...
Blev dock bara 2 mil med tanke på att jag körde i lågskor... men härligt var det! Så nu har hojen rullat 5 mil! :D

Hepp! Då har man avverkat c:a 10 mil idag! Var i Landskrona & hälsade på grabbarna på Motorsport, körde inom Yamaha center i Hbg, via Biltema & Honda center och sist men inte minst Cross & Kläder i Bjuv...
Lagom runda, frös nästan inte alls, bara vinden som var lite i kraftigaste laget!
Annars var det kanon!!
Ska ev. ut på Söndag! Någon som é på?

Remus skrev:
Hepp! Då har man avverkat c:a 10 mil idag! Var i Landskrona & hälsade på grabbarna på Motorsport, körde inom Yamaha center i Hbg, via Biltema & Honda center och sist men inte minst Cross & Kläder i Bjuv...
Lagom runda, frös nästan inte alls, bara vinden som var lite i kraftigaste laget!
Annars var det kanon!!
Ska ev. ut på Söndag! Någon som é på?

Om vädret är fint så är jag på :)

Enl. Sydsvenskan samt Dmi.dk så skall det regna på Lördag.. Söndag uppehåll och varmare än idag & förhoppningsvis inte så blåsigt som idag!

Kalsonger?

Knorten skrev:
Kan rekommendera denna, har en likadan, tyckte den satt mkt bättre än halvarssons ryggplatta!

http://ninjaz.kicks-ass.net/knorten/img400826e6cdd6b.jpg
http://ninjaz.kicks-ass.net/knorten/img400826c77eaf5.jpg

Såg lite ut som kalsong med påsydd ryggskydd o väst? är det en hel sån grej man hoppar i eller är det bara väst med skydd?.
Är det kalsongvarianten så verka det faktiskt ganska vettigt he he,borde ju sitta bra o stadigt på plats utan o vandra som vissa ryggskydd kan göra.
Ps. snart får vi ta o ses o köra en runda Knorten,lite sporthoj mullra i stan skulle behövas he he.
Jag ska dock se till o skruva ihopa min hoj snart,den är lite i delar på bakre delen,håller på o passa till en undertail o så bytt hela batterilådan så man slipper kapa i orginal grejorna.

Hahaha kalsong med skydd ! Nej, det e bara en vanlig väst, köpt på mchuset riktigt skön faktiskt.
Kan tro man längtar efter att ställa på hojen.

Knorten skrev:
Hahaha kalsong med skydd ! Nej, det e bara en vanlig väst, köpt på mchuset riktigt skön faktiskt.
Kan tro man längtar efter att ställa på hojen.

Oki sånt har jag oxå provat o det blir nog ett sånt.
Beställt stövlar nu oxå på Nickes mc,han som med affär på Hedvägen men bakom en massa byggnader.Blev ett par Oxtar TCS EVO svart/silver.
Han är något billigare o jag fick ge 2108 kr för dem.Även replika stövlarna är han billigare med än på andra ställen jag sett.
Jepp! det är dags nu o ställa på.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!