Premär runda idag!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Blev en lite blygsam premiär runda idag i kylan,attans kyligt men sporthoj tröjan "värmde" lite.
Blev en runda i stan(Trellehåla),beställde fram depå stöd hos lokala mc handlarn o sen for man in till MC-HUSET o prova ryggskydd o stövlar.
Hm svårt o välja,prova både Halvarsson track o Dainese väst men tyvärr blev det inget köp även om jag troligen siktar på väst,är lite mer extra små dämpande skydd i den,klokt eller korkat nog hade man glömt plånkan hemma.
Ja annars somsagt var det kyligt o blåsigt men torra o fina vägar.

Last edited:
Körde också min permiärrunda igår.. (bortsett från en tankningsrunda)...
Blev dock bara 2 mil med tanke på att jag körde i lågskor... men härligt var det! Så nu har hojen rullat 5 mil! :D

Hepp! Då har man avverkat c:a 10 mil idag! Var i Landskrona & hälsade på grabbarna på Motorsport, körde inom Yamaha center i Hbg, via Biltema & Honda center och sist men inte minst Cross & Kläder i Bjuv...
Lagom runda, frös nästan inte alls, bara vinden som var lite i kraftigaste laget!
Annars var det kanon!!
Ska ev. ut på Söndag! Någon som é på?

Remus skrev:
Hepp! Då har man avverkat c:a 10 mil idag! Var i Landskrona & hälsade på grabbarna på Motorsport, körde inom Yamaha center i Hbg, via Biltema & Honda center och sist men inte minst Cross & Kläder i Bjuv...
Lagom runda, frös nästan inte alls, bara vinden som var lite i kraftigaste laget!
Annars var det kanon!!
Ska ev. ut på Söndag! Någon som é på?

Om vädret är fint så är jag på :)

Enl. Sydsvenskan samt Dmi.dk så skall det regna på Lördag.. Söndag uppehåll och varmare än idag & förhoppningsvis inte så blåsigt som idag!

Kalsonger?

Knorten skrev:
Kan rekommendera denna, har en likadan, tyckte den satt mkt bättre än halvarssons ryggplatta!

http://ninjaz.kicks-ass.net/knorten/img400826e6cdd6b.jpg
http://ninjaz.kicks-ass.net/knorten/img400826c77eaf5.jpg

Såg lite ut som kalsong med påsydd ryggskydd o väst? är det en hel sån grej man hoppar i eller är det bara väst med skydd?.
Är det kalsongvarianten så verka det faktiskt ganska vettigt he he,borde ju sitta bra o stadigt på plats utan o vandra som vissa ryggskydd kan göra.
Ps. snart får vi ta o ses o köra en runda Knorten,lite sporthoj mullra i stan skulle behövas he he.
Jag ska dock se till o skruva ihopa min hoj snart,den är lite i delar på bakre delen,håller på o passa till en undertail o så bytt hela batterilådan så man slipper kapa i orginal grejorna.

Hahaha kalsong med skydd ! Nej, det e bara en vanlig väst, köpt på mchuset riktigt skön faktiskt.
Kan tro man längtar efter att ställa på hojen.

Knorten skrev:
Hahaha kalsong med skydd ! Nej, det e bara en vanlig väst, köpt på mchuset riktigt skön faktiskt.
Kan tro man längtar efter att ställa på hojen.

Oki sånt har jag oxå provat o det blir nog ett sånt.
Beställt stövlar nu oxå på Nickes mc,han som med affär på Hedvägen men bakom en massa byggnader.Blev ett par Oxtar TCS EVO svart/silver.
Han är något billigare o jag fick ge 2108 kr för dem.Även replika stövlarna är han billigare med än på andra ställen jag sett.
Jepp! det är dags nu o ställa på.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey