Precis Hämtat hem min Retta :)

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Skulle igentligen upp och hämta en ZX-12R idag i stockholm idag men det blev en R1:a ist. En grå retta med 1500mil på mätarn.

Fy piiiiip va snygg den är då :)

Som ni kan se på bilden så är den ganska "naken" snyggt men opraktist.
Inga forpinnar, backspeglar m.m.

Är det någon som har lite prylar liggandes ni vill bli av med så pm:a gärna
(Slip-on, backspeglar, miniblinkers, fotpinnar m.m.)

P.S

Vad kör ni med för olja? vill gärna ha nått som får växlarna att gå i bra osv

Bifogat

• 10040_blocket1.jpg
    10040_blocket1.jpg
    45.7 KB · Visningar: 415
  • 10040_blocket2.jpg
    10040_blocket2.jpg
    56.8 KB · Visningar: 692
  • 10040_blocket5.jpg
    10040_blocket5.jpg
    57.3 KB · Visningar: 551
Den har jag kollat in på blocket, fanns väl nära dig va. Ser grymt fin ut. Have fun with it!

inte för jag är något jättefan av r1or men tror du gjorde ett betydligt roligare köp än en 12'a iallafall som du inte kommer ångra , grattis hojbroder :)

:tummenupp Den är skit snygg!Lycka till med nya bågen.Fan nu längtar man ännu mer till våren:)

Kan inte göra annat än att grattulera dig till din senaste investering :tummenupp
Köpte min R1:a i mitten på augusti och lyckades skrapa ihop 350 mil å jag är mkt nöjd så jag hoppas desamma kommer att gälla dig.
Sedan ska man väl inte sticka under stolen med att den såg grym ut då den va så pass rensad :yoparty ........använd insidan ....lita inte på ngn i trafiken !

Hoppas du inte bor lika nära mig som den förra ägaren gjorde, då den håller ett jävla liv.. speciellt på kvällarna, när det var ganska tyst & han kom körandes.. o gasa fullt ös ... pucko

För övrigt, grattis till en fin hoj :tummenupp

Ja, den fanns typ 2mil ifrån mig. Körde hem den... fy för in i saaaatans va jag frös om benen (läs jeans)

Den är i snuskigt fint skick och riktigt råsnygg.... Nu måste jag bara ha tag i lite delar som jag skrev innan. Slip-on m.m.

fick ju ta det så lugnt hem (-1 ute men ingen is/snö) men när jag körde inom macken för att fylla den så testa jag att dra på lite... mmmm tjeeena!

Hade ändå legat ett par mil på motorvägen och "värmt" däcken lite (trodde jag)

vid 5-6 tusen varv trodde jag att den hoppa ut växel :) gjorde den inte kan jag säga, full hjulspinn :D

Nu får det fan bli sommar jue!

Jasså du bor också i rydebäck? själv bor jag i Ramlösa så du ska nog slippa höra den.

För övrigt så måste där ju på nån sorts slutburk på den för det var ju jävelen vad den dönar :)

Hoppas du inte bor lika nära mig som den förra ägaren gjorde, då den håller ett jävla liv.. speciellt på kvällarna, när det var ganska tyst & han kom körandes.. o gasa fullt ös ... pucko

Last edited:
Jasså du bor också i rydebäck? själv bor jag i Ramlösa så du ska nog slippa höra den.

För övrigt så måste där ju på nån sorts slutburk på den för det var ju jävelen vad den dönar :)

Nä, sorry...

det FANNS 2 st likadana på blocket, med samma sorts slutdämpare
en i rydebäck & en på drottninghög, båda silverfärgade
fan också, då kanske det blir att störa sig en sommar till då :huvet :D

Ser att du e relativt ny på SH.com ... kolla in http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=36 för körningar i sommar :yoparty

Last edited:

Då ska du höra min...
Åska:D Grattis till en ny hoj och God Jul.

Ja, den fanns typ 2mil ifrån mig. Körde hem den... fy för in i saaaatans va jag frös om benen (läs jeans)

Den är i snuskigt fint skick och riktigt råsnygg.... Nu måste jag bara ha tag i lite delar som jag skrev innan. Slip-on m.m.

fick ju ta det så lugnt hem (-1 ute men ingen is/snö) men när jag körde inom macken för att fylla den så testa jag att dra på lite... mmmm tjeeena!

Hade ändå legat ett par mil på motorvägen och "värmt" däcken lite (trodde jag)

vid 5-6 tusen varv trodde jag att den hoppa ut växel :) gjorde den inte kan jag säga, full hjulspinn :D

Nu får det fan bli sommar jue!

Saknar ju till o me nummerplåt tog förra ägaren bort den med för att spara vikt:D :D

Drottninghög

hahaha! tror du att den dönar ända upp till drottninghög?

P.s

Kom till min egen profil när jag klicka på den länken du skicka .

WTF?

hahaha! tror du att den dönar ända upp till drottninghög?

P.s
Kom till min egen profil när jag klicka på den länken du skicka .
WTF?

nä, men 2 likadana.. med liknande dämpare, dönar säkert lika mycket båda två
sorry, vettefan vad som hänt.. e ändrat nu

http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=36

Då ska du höra min...
Åska:D Grattis till en ny hoj och God Jul.

som alla andra duccar med torrkoppling...... en massa skrammel :D

nädå, 1098:an e fin som fan, dock hade jag nog köpt en mv agusta i stället för duccen
ska bara ha min R1:a kommande säsong, sedan blir det en MV :yoparty

BTW ... X11Rider
när det gäller oljan, så har jag alltid kört på Shell Advanced till min förra R1:a & denna
säljes även på Yamaha center

köp INTE castrol GPS /GTS (lite osäker på namnet)
vet flera som fått problem med slirande koppling som följd av denna oljan

Last edited:
nä, men 2 likadana.. med liknande dämpare, dönar säkert lika mycket båda två
sorry, vettefan vad som hänt.. e ändrat nu

http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=36

som alla andra duccar med torrkoppling...... en massa skrammel :D

nädå, 1098:an e fin som fan, dock hade jag nog köpt en mv agusta i stället för duccen
ska bara ha min R1:a kommande säsong, sedan blir det en MV :yoparty

BTW ... X11Rider
när det gäller oljan, så har jag alltid kört på Shell Advanced till min förra R1:a & denna
säljes även på Yamaha center

köp INTE castrol GPS /GTS (lite osäker på namnet)
vet flera som fått problem med slirande koppling som följd av denna oljan

Skönt med snubbar som vet vad de vill.
MV är riktigt läcker! Kör hårt, men smart.:yoparty

R1

Ok, nu funka länken. Riktigt schyst din 04:a wonderwizard :)

Nu ska jag fan ut i garaget och hämta in min baby och ställa den i vardagsrummet (läs. har druckit en bunke öl) :D

Sambon ligger i soffan framför tv: o sover, smyger jag in den genom ytterdörren och ställer den i ett hörn i vardagsrummet så märker hon nog inte det :)

Skönt med snubbar som vet vad de vill.
MV är riktigt läcker! Kör hårt, men smart.:yoparty

ja, vafan... strax över 100 lappar så får man en 4 år gammal MV runt 1000-1500 mil i tyskland..

Hittade en silver/blå Mv Agusta F4 1000 03 eller om det var -04 i våras.. tyvärr så hade jag precis köpt min R1 -04:a + att jag körde senare på ett rådjur

så det e ju inte stor prisskillnad på en R1:a & en beg. MV

Ny hoj (eller bil) lär jag aldrig köpa (ska vara om jag vinner pengar)

Ok, nu funka länken. Riktigt schyst din 04:a wonderwizard :)

Nu ska jag fan ut i garaget och hämta in min baby och ställa den i vardagsrummet (läs. har druckit en bunke öl) :D

Sambon ligger i soffan framför tv: o sover, smyger jag in den genom ytterdörren och ställer den i ett hörn i vardagsrummet så märker hon nog inte det :)
Go for i man! :tummenupp

Riktigt fin hoj förövrigt! Jag vill också köra sport... :(

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul