Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
oFFkeFF skrev:Det lärs ut när man tar kortet..
oFFkeFF skrev:sökfunktionen funkar..
Och tog du inte körkort ganska nyligen? Det lärs ut när man tar kortet..
prise skrev:tog körkortet idag men nej det lärdes inte ut när jag tog mitt kort iaf. ...
prise skrev:tog körkortet idag men nej det lärdes inte ut när jag tog mitt kort iaf. ...
prise skrev:Hur fungerar egentligen det här med prövotiden? Tycker mig ha hört att dem ändrat det systemet men var det bara rykten? Är det så att om jag kör minsta lilla för fort så blir jag av med kortet direkt?
kosmic skrev:har hört precis samma sak, en del säger att det är som vanligt, alltså 20km/h på 50-väg och 30 på resterande.. skillnaden är bara att när dom drar kortet temporärt för en "vanlig" bilist/mc-åkare..drar dom det för oss.
sen har jag gört att dom drar det för 20km/h över...
idag snacka en kompis som håller på ta körkort med sin lärare som sa att ligger du 10 äver på 50, 70. 90 så drar dom kortet, dock sa han att dom kan släppa ganska långt på motorväg.
Detta gör en ju minst sagt konfunderad, har själv trott det vart 30 km/h över i typ 1 år så ligger nästan stadigt där uppe..både me bil och mc, blev dock lite förskräckt när jag hört det sista nu då.
..hoppas få klarhet i det här.
Dock lär ju denna tråd röra till det ännu mer, eftersom det kommer säkert komma 5 till olika förklaringar.
kosmic skrev:har hört precis samma sak, en del säger att det är som vanligt, alltså 20km/h på 50-väg och 30 på resterande.. skillnaden är bara att när dom drar kortet temporärt för en "vanlig" bilist/mc-åkare..drar dom det för oss.
sen har jag gört att dom drar det för 20km/h över...
idag snacka en kompis som håller på ta körkort med sin lärare som sa att ligger du 10 äver på 50, 70. 90 så drar dom kortet, dock sa han att dom kan släppa ganska långt på motorväg.
Detta gör en ju minst sagt konfunderad, har själv trott det vart 30 km/h över i typ 1 år så ligger nästan stadigt där uppe..både me bil och mc, blev dock lite förskräckt när jag hört det sista nu då.
..hoppas få klarhet i det här.
Dock lär ju denna tråd röra till det ännu mer, eftersom det kommer säkert komma 5 till olika förklaringar.
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |