Prövotid?

R$19

....
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Honda CB 1000RA -10
Tänkte kolla om det är någon som vet hur lång prövotid man har på A-kort obegränsat?

Har du haft bil tidigare så har du ingen prövotid, det är endast från det datumet du skaffar körkortet, sedan om du kompletterar med andra behörigheter så får du ingen ny prövotid.

Har du haft bil tidigare så har du ingen prövotid, det är endast från det datumet du skaffar körkortet, sedan om du kompletterar med andra behörigheter så får du ingen ny prövotid.

ok...det var som fan:banana fan va nice...tack

:yoparty:yoparty

Men du vet att du fortfarande kan bli av med kortet rätt länge va? :D

2 år efter ditt första körkort, endast det. Ingen ny med nya behörigheter som sagt.

Jag lånar tråden lite:

Om jag förstått det rätt, så börjar de två åren på prövotiden räknas från dagen man har fixat sitt första körkort, oavsett behörighet?

Alltså, kommer jag slippa prövotid när jag haft mitt A1-kort i två år, även om jag fyller ut med nya behörigheter som B och A-begränsad?

Jag lånar tråden lite:

Om jag förstått det rätt, så börjar de två åren på prövotiden räknas från dagen man har fixat sitt första körkort, oavsett behörighet?

Alltså, kommer jag slippa prövotid när jag haft mitt A1-kort i två år, även om jag fyller ut med nya behörigheter som B och A-begränsad?

Svar ja.

Hade själv mina 2 år på lätt-mckortet. Inget på bil och inget på MC-behörigheten senare.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT