PPM Fonder.

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Loggade precis in och kollade till hur det går för leksaks pensionen.

:D Hade ökat med 58% sedan kontot startades. Fan va nice :tummenupp

Har ingen koll på vad mina PPM ligger på faktiskt, har inte kollat dom så mycket. Däremot mina vanliga fonder kollar jag varje dag, kanske lite väl ofta ;). Min privata pensionsfond har dock gått jäkligt bra, gått upp 39.7% sedan jag började kasta in 100:- i månaden för ca 1 år sedan, får hoppas den fortsätter så också.

PPM ligger jag på +44% sedan start. Lyckas jag bara hålla mej på en ca 30-40% plus så tror jag att dte blir bra tills den dagen då man kan åka hoj på heltid ska börja.

Markus skrev:
Lade du upp morningstarportföljen eller?

Jo, jag lade upp på morningstar, kollar den sidan flera gånger per dag ;). Helt utmärkt sida att sitta och kolla på så man ser dag för dag hur det går med pengarna. Ska väl lägga upp PPM som en egen portfölj där också, så att man kan hålla lite koll på dom, har inte engagerat mig så mycket i dom än så länge, ung och dum som man är :kocko
Jaja, blir ju 22år i mars så då kanske man ska bli vuxen och hålla mer koll på pensionen, ska ju snart köpa hus också, skriver på köpekontraktet 22'ndre februari, så kanske börjar bli lite vuxen :tummenupp

ppm

+192%
Skapligt nöjd med de :)
Säger bara HQ Rysslandsfond!

//Nicke

Last edited:
192 är ju bättre än 38% så jag kan då upplysa Herr Duktig att East Capitals Rysslandsfond sopar mattan med HQ's. Enni dej, enni tajm.
:mattias

Yabba skrev:
+192%
Skapligt nöjd med de :)
Säger bara HQ Rysslandsfond!

//Nicke
Agree... +147% totalt. det enda jag ångrar är att jag valde nån annan fond som har "dragit ner" siffrorna genom att bara gå upp med 30% :gnissla

Jag har två fonder som jag bytte till efter att ha legat på 35% minus.
Nu ligger jag på 82% plus.

Ena fonden har gått upp 156% o den andra har gått upp 91 %

Fan, måste se till att bli mer aktiv i det där... Plus att jag måste öka mitt privat pensionssparande från 100:- i månaden till 200:- i månaden, jag måste ju kunna köpa en ferrari när jag är 55år och har värsta 50-årskrisen!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg