Powerwheelies: Vilka hojar?

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.

(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)

Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.

Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.
 
sandstream71 skrev:
Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.

(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)

Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.

Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.

turbo? :tummenupp :rolleyes:
 
De flesta moderna sporthojar går upp på bakhjulet ut ur svängar, om du har rätt växel och varvtal. Inga problem med R6 och liknande.
 
powerwheelie

sandstream71 skrev:
Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.

(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)

Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.

Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.

gasa sakta upp till ca 6000 på ettan sen gasen i botten så ska nog skrotet resa sig. :banana
 
sandstream71 skrev:
Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.

(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)

Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.

Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.

Virago 535? hihi...

Köp en sp-1a eller en sp-2a, åså i med en powercommander så ska du se, fördelen med en twin är ju att den inte är lika hetsig som vad din 750 är när du ska piska upp den på bakhjulet..
Det va tips från en något partisk twin älskare.. Ride hard, Die fast
 
Så innerst inne har du köpt din hoj för att göra powerwheelies?

Det går på din med, men varför ska det powerwheelas när det finns så många andra bra sätt att få upp den på ett hjul. Det är väl bättre att hojen är stadig när man kör runt på den (ex. på bana), då vill man inte ha ofrivilliga framhjulslyft konstant.

//jaG

sandstream71 skrev:
Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.

(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)

Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.

Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.
 
Last edited:
Köp valfri litertwin, TLS, VTR (särskilt) går på ren gas upp på ettan från dryga 2000 varv.
Mer wheeliebenägna hojar får man leta efter. R1 wheelar ju också på ettan, men inte på samma sätt enligt mig.
 
-PLM- skrev:
Köp valfri litertwin, TLS, VTR (särskilt) går på ren gas upp på ettan från dryga 2000 varv.
Mer wheeliebenägna hojar får man leta efter. R1 wheelar ju också på ettan, men inte på samma sätt enligt mig.

Hehe...jo :tummenupp
 
Power wheelie det gör ju min gamel gixxer. Bara att gasa på 1an och inte luta sig framåt så kommer hjulet upp vid en 10k. I med tvåan så reser han sig lite.
Gixxer 750-02 hjular (har iof bara kört 01 men dom är rätt så lika) på bara gas. Felet är nog att du lutar dej förmycket framåt.
 
Det är helt omöjligt att inte wheela på min iaf. Spelar ingen roll hur du lutar dig. Det är inte enbart positivt, det är ingen dragracing eller rödljus-race-hojj direkt..men det är skoj :)
 
Tack för tipsen och det är nog som en del av er påpekar skit bakom styret men det vet jag redan :)

Tipsen om twinar var intressant, gillar ljudet från dem så man kanske skulle ta och asa sig iväg och testa.

Nån undrade om jag köpt hojen för att göra powerwheelies och så var det självklart inte. Tyvärr så hade jag en GSX-R1100 -92 i mitten av 90-talet och dess storlek och tyngd gjorde att jag valde en 750 istället, gjordes i en hast kan jag tillägga. Så här i efterhand kanske jag skulle ha lugnat ha begäret och valt en R1000 istället :va
 
Min gamla Speed Triple -01 resta sig och på 1:an med lite teknik och utan att använda kopplingen.
 
Din hoj gör ju powerwheelies på 1:an å 2:an utan problem. vid 10000 kommer den lilla besten som ett skott ju :yoparty Men du vill alltså kunna åka fortare å dra upp den..?!
 
wolfman skrev:
Din hoj gör ju powerwheelies på 1:an å 2:an utan problem. vid 10000 kommer den lilla besten som ett skott ju :yoparty Men du vill alltså kunna åka fortare å dra upp den..?!

Jag skulle vilja få den att gå upp mycket tidigare, inte vid 10 utan vid 5-6 kanske.
 
sandstream71 skrev:
Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.

(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)

Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.

Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.
Min gixxer -98 reser sig med gaspådrag med 1an-2an växel . det måste väl din åxå göra????lr vrider du på fel handtag :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Bandit 1200...
 
Kollade som hastigast på nya R750 och den har 86,3 Nm vid 10800 varv.
SV1000 har 120 Nm vid 7200 varv.
Har aldrig riktigt förstått det där med Nm (Newton Meter ja...) men det har tydligen med bottendraget att göra, kanske....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top