Powercommanders egna mappar?

kan de helt enkelt vara så att stiften är vita för min tomgång är på 2000 rpm? kanske går magare där än på 1100 rpm som är normal tomgång?

min k5 hade kritvita stift när jag körde på 95, när jag började tanka vpower eller 98 så såg det mer normalt ut.
Vad kör freestyle med för bensin?

freestyle kör med 98 eller vpower.... den hojjen har aldrig gått på 95.

med andra ord kanske de till å me är bättre att fetta upp orginal ecu:n lite med yoshi box än att mappa pc3? för då antar jsg att man frotfarande använder lambdareglering i den mån de går?
är de så stor skillnad på bensinsen? för jag märkte ingen enomr skillnad mot när de är 10 grader varmt ute elelr som på gelleråsen i år med 33 grader varmt och blå himmel?

En fullständig mappning av Pc3 i thuning linken är vida överlägsen

All justering med yoshi boxen

Man både hör och känner hur bra motorn blir på varje lastpunkt när man jobbar med dom i bänken

Att lita på lambdaregleringen är inte att tänka på då den endast vill styra mot labda 1 ( A/F 14,7)

Man vill ligga på ett A/F på ca 13 och vid höglast 12,8-12,9

Detta klarar inte en vanlig smalbandssond

Att låta en bredbandssond gå i loop mot orginalstyrningen är en tanke jag jobbat mycke med men troligtvis rätt krångligt

( V-Power är inte lika temperaturkännslig )

All justering med yoshi boxen

Man både hör och känner hur bra motorn blir på varje lastpunkt när man jobbar med dom i bänken

QUOTE]

Visst är den det men nu var väl PCIII+riktig mappning inte ett alternativ.

Är alternativen:
1. PCIII+DJ egna mappar
2. Yoshibox

Så hade jag valt det sistnämda då kostnaden för en PCIII knappast kan motiveras ur resultatsynpunkt.

Grejen är ju att jag jagar egentlgien inte effekt. de började med att alla stiften såg oroväckande vita ut nu på servicen. Visst att de kanske inte går å kolla stiften då de endast avslöjar den sista tiden motorn varit igång men motorn skall ju egentligen aldrig ge vita stift, även om de är av mindre betydelse på vissa varv.

så tanken var ju då pc3 och dj mapp men eftersom dom verkar helt åt helvete fel så skiter ju de sig. då kan jag lika väl fetta på hela mappen 5% eller något med yoshi box.

men frågan är varför blir stiften kritvita på en orginal maskin? suzuki lämnar ju 5 års motorgaranti. och visst jag har inte haft de mista problem med min maskin på de 400 milen bana den gått i sommar. Ventilspelet var bra och oljan har bytts var 70 ionde mil ungefär. Och den går väldigt bra på rakorna. Men tycker ändå de e konstigt att dom går så snålt orginal.. är de bara för de e titansystem orginal elelr något sådant dumt som dom inte lämnar några avlagringar i systemen eller går dom så snålt?

så frågan är. bör jag göra en komplett mappning med pc3?
och i så fall. skall jag låta hojjen vara orginal fast med pc3 och mapp eller slipon eller helsystem.

försår inte hur helsystem kan göra så mycket då orginalsystemet med slipon ser identiskt ut med ett helsystem.

fick tipps av en mek att sätta i kallare stift. sitter cr9e i nu har jag för mig, han rekomenderade cr10e i så fall å prova me?

vad tror ni.... skall jag sluta bry mig å låta maskinen gå orginal?

fick tipps av en mek att sätta i kallare stift. sitter cr9e i nu har jag för mig, han rekomenderade cr10e i så fall å prova me?

vad tror ni.... skall jag sluta bry mig å låta maskinen gå orginal?

Kallare stift finns där abolut ingen anledning att använda möjligen skulle jag hänga i EIX stift dvs iridium då de har ett bredare temperaturspektrum.

igelhammar, vad menar du med detta
""färgen på stiften betyder inte mycket utan att de talar om hur motorn gick vid avstägningen.beläggningen talar om hur motor går i almänhet""

elektroden är vit... vilken beläggning menar du?

skruvade ner grenröret idag och tanken slog mig att gsxr 1000 har ju ingen lambda sond? inget uttag på avgassystemet iaf. lite konstigt tycker jag...

Instämmer.

Personligen skulle jag inte lita ett skit på färgen på stiften.

Hur var lufttempen när du körde? Kallt? Motortemp?

Man kan nästan utgå från att en standardhoj är något fet.

Satsa på ett Yoshi 4-1, PC och några timmar i bänken så ska du se att du inte behöver noja dej! :)

/Fredde

Pc´s mappar ger jag nada för..bänken är det som gäller..och gärna med andersson bakom spakarna..:tummenupp

när jag körde. ja sista körningen var ca 10 grader varmt ute. anderstorp. långa fullgasrepor. fuktig luft. motortempen ca 80 grader vattentemp..

men ska de inte sitta en lambdasond på k5orna?
tror inte stiften är någon fara. var mest undrande över att pc3 mapparna skiljer så fruktansvärt mycket i kurvor. .....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti