Powercommander

Dirkmeister

Arnold for president........
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
R1:a - 05
Har jag fattat saken rätt att till förgasare har man dynojet och till insprutning har man power commander??

Finns det nån som har erfarenhet av powercommander på en r6:a. hur fungerar en PC? Är det ungefär som ett chip till en bil att det optimerar luft, bränsle m.m. Kan man koppla in den själv eller måste man göra det i bänk eller rullande landsväg?

Du är rätt ute. Du kan koppla in den själv och det brukar finnas gott om "maps" till varje hojmodell med olika avgassystem m m men bäst blir det om du bänkar hojen så att de kan justera in din efter just din hoj.

Ninjaboy skrev:
Du är rätt ute. Du kan koppla in den själv och det brukar finnas gott om "maps" till varje hojmodell med olika avgassystem m m men bäst blir det om du bänkar hojen så att de kan justera in din efter just din hoj.

Jag tackar så mycket. Vet du hur mycket det kostar med en PC+programmering i bänk?
Jag har ett slip-on och kn luftfilter behöver man nått mer förutom PC.

I Stockholmstrackten kostar de 2.500:- att göra en map...ser att du har ett slipon.......samma med min, och i min sitter det en kat, då kan man inte göra en map, för att "sonden" måste mäta längre in.

Ta bort katten, göra hål i katten, montera helsystem eller stoppa in "sonden" i lambdasonds hålet i grenröret (på ZX12:an).....

Last edited:
Oxygen Sensor eliminator kit
For California and some European Honda models that have oxygen sensors. The kit disables the closed loop system for racing use
(note - two required for VFR800 models)

Finns ju tyvärr inte till Kawasaki....

Majk de Bajk skrev:
I Stockholmstrackten kostar de 2.500:- att göra en map...ser att du har ett slipon.......samma med min, och i min sitter det en kat, då kan man inte göra en map, för att "sonden" måste mäta längre in.

Ta bort katten, göra hål i katten, montera helsystem eller stoppa in "sonden" i lambdasonds hålet i grenröret (på ZX12:an).....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman