Powercommander visar fel på throttle?

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Hej, det är så att jag har en PC3 på min GSXR 1000 k6.
Den visar fel på throttle % har ställt in den enl manualer jag hittat på nätet försökt flera gånger inte så att hojjen går konstigt eller något bara att jag stör mig på det för att det inte ska vara så. Har kollat kabeln den sitter rätt dubbel kollade igen kört så hela sommaren inga konstigheter.

Vad kan detta bero på?

Mvh

När man installerad PCn ska man kalibrera den mot TPS-givaren, står i manualen hur man gör. (man gör det via PC-mjukvaran till PCn)

När man installerad PCn ska man kalibrera den mot TPS-givaren, står i manualen hur man gör. (man gör det via PC-mjukvaran till PCn)

vet, har gjort kalibreringen enl manualen som jag skrivit, x antal gånger visar fortfarande helt fel rör man gasen snabbt tex 5% så visar den 80% tex sen nästa gång visar den 40 osv..

Jag kollade dubbelt nyss, den visar rätt under kalibreringen men när man trycker "ok" efter man sparat så visar den fel igen.

tror inte det är så viktigt. Min visar också att tps ska justeras när jag har PC ikopplad, jag har
visserligen Autotune också. Men går den bra så...Kör den i bänk om du inte vet att den går bra.

Fast nu menar jag, med felkodsswitchen ikopplad mot orginal ECU´n
:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...