PowerCommander till R750 -02?

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Har läst reklamen som MotoSpeed gör för sina DynoJet-centers runt om i Sverige och som innebär att man kör hojen på en rullande landsväg och med boxen PowerCommander 3 lägger in ny programvara för tändning, soppa, luft osv (tror jag iaf :tungan).

Eftersom en del skriver att de har PCIII på sina hojar kanske det finns någon vänlig skäl med en R750 runt -02 som kan berätta:
1. Om det är värt pengarna (Vad kostar det?)
2. Vilka siffror ni hade före och efter?
 
Swedie skrev:
nu vet jag lite mer än jag gjorde för 2 min sedan :)
Sorry, trodde det var ett känt begrepp med det kanske är något jag lärt mig från Trafikmagasinet :3freak
 
PC'n ger inte något effekttillskott. Rättar bara till sprutet genom att lura ECU'n med ändrade värden från sensorerna.
Kan jämföras med ombestyckning av förgasare.

Om det är värt det? Upp till var och en. Vill man ha en hoj som går ordentligt så...
 
majtii skrev:
PC'n ger inte något effekttillskott. Rättar bara till sprutet genom att lura ECU'n med ändrade värden från sensorerna.
Kan jämföras med ombestyckning av förgasare.

Om det är värt det? Upp till var och en. Vill man ha en hoj som går ordentligt så...
Okej, men vad ger en rättning av sprutet rent konkret? Bättre effekt vid vissa varv eller vad?
 
sandstream71 skrev:
Okej, men vad ger en rättning av sprutet rent konkret? Bättre effekt vid vissa varv eller vad?
Det som händer är att cykel blir korrekt justerad över hela registret. Mer eller mindre alla hojar är "grova" i bränsleblandningen för att klara krav av olika slag (ex. vid typning av fordon). Powercommandern är alltså en kommuniaktion mellan sprutet och ECU'n. Mer effekt är kanske fel ord. Du får en effektivare förbränning och en cykel som går betydligt bättre än tidigare...

Konktaka ett Dynojet Center i din närhet, alternativt snacka med Göran Ström hos oss (021-351987). Han kan vara riktigt svår att nå på telefon (men det kan ju vara värt att försöka). Jag är förvisso "partisk" i frågan men tyckte ändå att ett svar kunde vara av intresse.
 
sandstream71 skrev:
Vad kostar det?

på min 750 -00

hade jag 128hk SAE corrected med helsystem och KN filter
efter injustering med Powercommander fick jag 133HK SAE Corrected.

10NM mer vrid över hela kruvan och den svarade betydligt bättre.

/KetogaN
 
KetogaN skrev:
på min 750 -00

hade jag 128hk SAE corrected med helsystem och KN filter
efter injustering med Powercommander fick jag 133HK SAE Corrected.

10NM mer vrid över hela kruvan och den svarade betydligt bättre.

/KetogaN
Och vad kostade det?
 
Min pc II kostade 4500:-

Med PC o KN filter o helsystem fick jag 134hk 80nm
När jag satte i racekammar o porta toppen fick jag 137hk 78nm
Men nu går den som faan så ngt "fel" på siffrorna e det... Borde vara 145hk lr nåt sånt på slangen!!!

Orginal e det runt 120- 122hk
med slip-on ca 127-129 hk
helsystem runt 132-134hk

(nu går den upp på slangen på GAS på 3:ans vxl :yoparty )


.../Yoshi
 
sandstream71 skrev:
Och vad kostade det?

Tror jag betalade 2k för injusteringen, och 4k för powercommandern.. men det var några år sen.

/KetogaN
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top