powercommander/mappa om

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
en liten fundering så här när man kikar ner i den tomma plånboken...

kan man mappa om en hoj med orginal cdi´n eller måste man köpa en powercommander?

///Pank
 
svampe skrev:
Japp.
Kolla om din lokala bänkare har en "yoshibox".

men yoshiboxen ligger väl inte långt från en powercommander i prisklass?

///P
 
Om jag inte missminner mig så finns det en handlarbox där man programerar om orginal sprut och den behöver sedemera inte vara inkopplad.

Undrar dock hur yoshi har fixat det för sådana där boxar brukar väl vara skrivskyddade?
Men det finns folk som kan det där med omprogramering bättre på det här forumet
 
Pank skrev:
men yoshiboxen ligger väl inte långt från en powercommander i prisklass?

///P

Med en "yoshibox", som Svampe säger, kan man programmera om befintlig ECU. Grovt, men ändock.

Yoshimura EMS är liknande PowerCommander fast dyrare.
 
Ericsson skrev:
Med en "yoshibox", som Svampe säger, kan man programmera om befintlig ECU. Grovt, men ändock.

Yoshimura EMS är liknande PowerCommander fast dyrare.

ahh..
så du menar att de e handlaren som mappar om min orginal cdi med sin yoshibox?

hur "grovt"blir det då?
helkass eller?
jag menar en commander kostar ju endel...
är det värt pengarna i skillnad?

///P
 
Pank skrev:
ahh..
så du menar att de e handlaren som mappar om min orginal cdi med sin yoshibox?

hur "grovt"blir det då?
helkass eller?
jag menar en commander kostar ju endel...
är det värt pengarna i skillnad?

///P


VÄLDIGT grovt, men bättre än inget.. :)
 
KetogaN skrev:
VÄLDIGT grovt, men bättre än inget.. :)

pratar vi 2 hk + eller - eller 10hk + - jämfört med en powercommander eller?

:confused:

///P
 
Pank skrev:
pratar vi 2 hk + eller - eller 10hk + - jämfört med en powercommander eller?

:confused:

///P

Är du ute efter mer drag så dreva din hoj istället det är mycket billigare och dom där sista 40km/h som du missar på toppen kan kvitta...

Powercommander är till för att få den dära "rappa" känslan (gasrespons), mindre ketchupeffekt och en korrekt blandning till motorn och jämn effekt och vrid över hela registret, om du nu bytt till helsystem och eller luftfilter m.m.
sen att du kanske får någon häst på toppen är bonus i mina ögon.

Går inte att snacka hästar alltid.

/KetogaN
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top