power meet

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
några som ska till power meet i värsterås i sommar? ska troligtvis dit, det blir isåfall första gången.. :) :banana Men finns det mer än bara amerikanare där tex sportbilar, hojar, traktorer,??

_Nille_ skrev:
2046789 några som ska till power meet i värsterås i sommar? ska troligtvis dit, det blir isåfall första gången.. :) :banana Men finns det mer än bara amerikanare där tex sportbilar, hojar, traktorer,??
Är det inte bara massa sunkiga raggare på Power M?

_Nille_ skrev:
2046789 några som ska till power meet i värsterås i sommar? ska troligtvis dit, det blir isåfall första gången.. :) :banana Men finns det mer än bara amerikanare där tex sportbilar, hojar, traktorer,??

Tyvärr så är det en massa annat skit såsom epa-raggare, 240-raggare, ford-raggare (taunus, granada mfl.) mm som jag inte tycker har där att göra.
Så ska du dit med en epa, parkera utanför stan och promenera in. Elelr håll er borta från cruisingen iaf.
Hojar är det alltid, både japs och hd's. Både är ok tycker jag, de gillar vädret och träffas upp. 125:orna brukar stå i en egen klunga lite här och där.

Japp!

Det bästa är nästan uppstart av muskelbåtarna :)
Då rör det sig i brallorna :hihi

Men det som nämnts tidigare och som är lite synd att är att det är lite mycket raggare (super till och för ett jävla liv), epa-traktorer med tillhörande fulla fjortisar etc.

Men det är lätt värt det en vacker sommardag!

Jonathan skrev:
2047067 Japp!

Det bästa är nästan uppstart av muskelbåtarna :)
Då rör det sig i brallorna :hihi

Ännu mera skönsång denna gång med nya puffror i för i år.
Men vad gör en "Alfista" bland alla V8:or du gillar väl brummande boxer-sexor betydligt mer än två 502:or med torra avgaser ?

snabbåka skrev:
2047138 Ännu mera skönsång denna gång med nya puffror i för i år.
Men vad gör en "Alfista" bland alla V8:or du gillar väl brummande boxer-sexor betydligt mer än två 502:or med torra avgaser ?

Kanon!

Är uppväxt med V8 egentligen, det är faktiskt det hjärtat brinner mest för :)

Åker du i nån av dessa monsterbåtar ?

Klart man ska dit! :tummenupp

Har varit där varje år sen jag fick körkort för bil..
Dok är jag där endast Lördagen..
Men på senare år är det ju mest drag ute på parkeingen vid Mc Donalds.
(Tror det är Ica Maxi parkeringen)

Jag får se hur det blir i sommar, det hänger ju på om brorsan har plats i sin Pontiac -59 och jag åker inte dit utan att åka jänkare in på träffen.

Jag har varit ner på träffen två gånger förut (98,02) och för dom som älskar jänkare är det som att komma till himmelriket. Man får se alla bilar som man har drägglat över i tidningarna och titta på bilar man aldrig har sett i verkligheten.

Man ska dock inte ha bråttom när man är där för det kommer hela tiden nya bilar in på området och när alla ska ut på crusingstråket efter träffen så går det inte fort att komma därifrån.

Brorsan sa dock att det har blivit bättre dom senaste åren och det är ju tur, för -98 tog det nästan tre timmar att åka 3km :huvet

ok..måste bara få 125:an att gå lite bättre först :banana .. några trakor polare ska ner så jag ska träffa dom där, om det nu blir av :tummenupp .. men en till fråga, hur äre med poliskontroller som ex om jag nu skulle skjutsa någon (som man nu inte får) tror ni dom skulle ha ork att stoppa en för det?

_Nille_ skrev:
2047735 ok..måste bara få 125:an att gå lite bättre först :banana .. några trakor polare ska ner så jag ska träffa dom där, om det nu blir av :tummenupp .. men en till fråga, hur äre med poliskontroller som ex om jag nu skulle skjutsa någon (som man nu inte får) tror ni dom skulle ha ork att stoppa en för det?
Min herre. jag har varit där varje år så länge jag kan minnas. det är sjuk med poliser på crusingen iaf :död och nån dryg sate stoppar dej nog :tummenupp

_Nille_ skrev:
2047735 ok..måste bara få 125:an att gå lite bättre först :banana .. några trakor polare ska ner så jag ska träffa dom där, om det nu blir av :tummenupp .. men en till fråga, hur äre med poliskontroller som ex om jag nu skulle skjutsa någon (som man nu inte får) tror ni dom skulle ha ork att stoppa en för det?

Dom har annat för sig, kör lagligt bara så bryr dom sig inte om det. dom kan stoppa dig för att du ska få blåsa, va då bara trevlig å lugn så kommer det gå fint.
jag var där ifjol, snutar är det överallt, men mest för att agera lugnande, vilket dom oxå gör, dom håller lite koll på alla fulla raggardrägg. :tummenupp

Tuffa på lugnt å fint så kommer det gå galant, ge dig dock inte in i för lång cruicing då det är jobbigt när du har sjutts, samt att motorn kommer bli varm som faaan av det. sporthojar är inte byggda för sånt.

Macke.. skrev:
2047766 Min herre. jag har varit där varje år så länge jag kan minnas. det är sjuk med poliser på crusingen iaf :död och nån dryg sate stoppar dej nog :tummenupp
Polisens inställning verkar vara den, att dom bara stoppar det som är direkt livsfarligt. förra året såg jag en pickup med utemöbler på flaket, i möblerna satt eller snarare låg fullt med fyllon och grillade i en utegrill. polisen stoppade dom, föraren fick blåsa och lova att köra lugnt så inte fyllona ramlade av. sen fortsatte ekipaget. :tummenupp

Då när det var MC träff där i samband med MCM (?) så vet jag inte hur många HD åkare som blev stoppade och fick böter för att de lät åt helvete för mycket, typ 90 % av hojarna :hihi

Power meet kommer jag givetvis besöka. :tummenupp
Har bara missat 2 år de senaste 10+ åren.

Själva träffen tycker jag är roligare än crusingen. Förra året åkte jag bara 1/2 varv på lördag e.m. sedan ställde jag undan bilen och åkte med i en annan bil istället. På fältet var jag hela fredagen samt lördagen.
Får se om jag tar min mustang eller T23a detta år.

crashtestdummy skrev:
2047937 Polisens inställning verkar vara den, att dom bara stoppar det som är direkt livsfarligt. förra året såg jag en pickup med utemöbler på flaket, i möblerna satt eller snarare låg fullt med fyllon och grillade i en utegrill. polisen stoppade dom, föraren fick blåsa och lova att köra lugnt så inte fyllona ramlade av. sen fortsatte ekipaget. :tummenupp

haha nice :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...