Halcyon
Guest
Kollade in S1000RR, den är ju riktigt najs, men försäkringen är ju sådär
Ringde IF....med BMW-försäkring 25000kr/år med bas halv avstbar 51000kr/år....hehe det får nog fortsätta att bli en kåplös rackare

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, nu känner jag som Hatten i Harry Potter - få se nu, billig men rolig hoj med ABS, småbarnsförälder och vettig försäkring för att kunna motivera att hojen inte ska säljas trots att den tidvis står i garaget mer än lovligt?Kollade in S1000RR, den är ju riktigt najs, men försäkringen är ju sådärRingde IF....med BMW-försäkring 25000kr/år med bas halv avstbar 51000kr/år....hehe det får nog fortsätta att bli en kåplös rackare
![]()
Hmm, nu känner jag som Hatten i Harry Potter - få se nu, billig men rolig hoj med ABS, småbarnsförälder och vettig försäkring för att kunna motivera att hojen inte ska säljas trots att den tidvis står i garaget mer än lovligt?
Är Du då också så pass säker på Dig själv att Du kan leva med att inte ha värsta antalet kubik vid korvmojjen men vill ha något som även kan ge Dig armsvett vid kurser, på bana eller utefter favoritvägen och som glatt viftar med framhjulet om andan skulle falla på och utan att vi närmar oss warp speed?
I så fall skulle jag tro att Triumph Speed Triple eller Yamahas nya MT-09 är Ditt bästa val, trippelmotorn kommer verkligen till sin rätt när det gäller denna hojtyp. Vill Du ha en hoj som räcker längre och Du kanske misstänker arr bana blir en mer frekvent miljö så köper Du en Street Triple R och ser till att justera häng och retur - då har Du ett kanonchassi att leka med under många och roliga mil i vilken miljö Du än skulle hamna i!
Vill Du nödvändigtvis ha en litermaskin har Du redan fått många goda förslag i tråden, med Tuono, Speed Triple och möjligen K1300R som personliga favoriter. Men när det gäller mest skoj för pengarna och skojighet-i-trafikmiljö-faktor tror jag faktiskt de två förstnämnda alternativen slår det mesta!
Lycka till med Ditt val![]()
Jorå, jag förstår mycket väl Din dröm, liksom jag förstår varför det inte är läge än.Harry potter
Jag har alltid haft en supersportdröm, men det har alltid fallit på för dyr försäkring. Så jag har förlikats med att det inte kommer att bli en sådan nu heller, men det är alltid lika kul att kolla premien
Jag vet att jag kommer ha kul med den hoj jag köper. Men jag vet med att jag inte ska köpa enbart med hjärnan![]()
varför skulle man inte kunna köra bushoj som farsa? Allt sitter i huvet och högerhanden, fast det e klart saknar man insikt så ska man nog inte köpa hoj alls.
Jag vet att jag inte kör som en idiot så det e lugnt. Däremot vet jag att det finns idioter i bilar=> abs räddar dig kanske isf...
Har kört både Monster 1100 Evo, Aprilia Tuono V4, ägt en Ducati Streetfighter S som sedan såldes med en tår, jag bytte till en Ducati Multistrada 1200 S.
Ducati Monster 1100 Evo, fantastiskt ljud, mycket körglädje, fina. Lättsvängda men känns inte riktigt lika macho som en SFs och effektmässigt räcker det men man blir inte skrämd, är man van vid +50 hk till så kommer man sakna det även om den går bra och egentligen kanske man inte behöver mer? Bra försäkring.
Ägde en Ducati Streetfigher S-09, hade den i 3 år, den var jäkligt rolig, enormt mycket vrid och kraft i på alla varvtal, det var bara att "sikta och skjuta". Sättet den leverar kraften är........ brutalt. Samtidigt är den ganska så extrem i sin karaktär och trivs bäst vid aktiv körning, det är först då den börjar komma till sin rätt. Dock en fantastisk hoj och en hoj jag lätt skulle kunna tänka mig att äka igen, min var Hypertrickad, hade 2-1-2 från Termigoni, fantastiskt ljud och motormässigt underverk att köra. Kan inte säga att jag saknade ABS men visst, bromsarna var löjligt effektiva och i en nödsituation skulle det kunnat vara svårt att dosera dom rätt med tanke på hur hårt dom bet. Jag lyckades aldrig bli "mätt" på hojen och få kan nog tämja dess fulla potential. Bra försäkring.
Aprilian, den skrämmer mig lite mer på ett helt annat sätt i körkänslan, motorn låter fantastiskt den jag kört är min kompis som har en ljudlig pipa på, lättsvängd, törstig, hård sadel, quickshiftern underbar att använda, men vid hård acceleration drar den rätt hårt och att den blir väldigt lätt fram när man gasar, behöver inte vara en dålig grej, men känslan av "okontroll" som jag retar mig på sen finns det mycket tekniska hjälpmedel, ABS skulle vara önskvärt. Effektmässigt säkert ingen större skillnad än min SF S men den kändes "farligare". Även här rätt bra försäkring.
Det slutade med att jag köpte en Ducati Multistrada 1200 S, en hoj jag smörat på länge, motormässigt saknar jag inte min SFs, Multin går riktigt bra och går att köra fort med! Den är jävligt lättsvängd, bekväm, rolig och man sitter både högt och med god kontroll. Skall erkänna att det är den första hojen med ABS och det är rätt skönt att veta att man kan krama hur hårt som helst vid behov och samtidigt ha DTC och 4 olika motorprogram. Ännu bättre försäkring.
Så, för att runda av, avvakta och se vad som spottas ut nästa år, det kommer helt klart en ny flora av nakenhojar, sen skall du givetvis provköra och se hur dom passar dig, vad du använder hojen till är ju högst inviduellt och vad du vill få ut av körningen?
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |