Potent bushoj med ABS

• Thread starter Thread starter Halcyon
  • Start date Start date
Multistrada 1200S, Sådärja nu kan vi stänga tråden :D

Nej men den funkar till det mesta och går dessutom att busa med, det finns gott om pulver :)

Ja den är verkligen fin Mulistradan men lite för mycket GS i stuket. Skulle jag ha en tourer med offroadkvaliteter så hade den varit given:)

Ju mer jag kollar på RSV4 tuono desto mer tilltalar den mig. Först tyckte jag den var asful men man vänjer sig:) Sedan är den ju riktigt fin om man läser på lite om den...den ligger nog som en kandidat:)

Man ska vara enkelspårig och ha tunnelseende.
Köp en tredje KTM :banana

mvh
fanboy

Man ska vara enkelspårig och ha tunnelseende.
Köp en tredje KTM :banana

mvh
fanboy

Haha, ja men efter att ha haft en 660smc -04 och en exc300-12 så vet jag vilken underbar kvalite desso hojar håller...9h höll startmotorn i exc300an...det du:)
Sedan tycker jag en streethoj ska ha finish, ktm är för mycket ren plast

Ju mer jag kollar på RSV4 tuono desto mer tilltalar den mig. Först tyckte jag den var asful men man vänjer sig:) Sedan är den ju riktigt fin om man läser på lite om den...den ligger nog som en kandidat:)

Köp en och sen gör den lite personlig, det gjorde jag, jag lackade min vit.

DSC_0006.JPG

Haha, ja men efter att ha haft en 660smc -04 och en exc300-12 så vet jag vilken underbar kvalite desso hojar håller...9h höll startmotorn i exc300an...det du:)
Sedan tycker jag en streethoj ska ha finish, ktm är för mycket ren plast

Funderare just vad för erfarenhet du haft av KTM och nu när jag ser vad du haft kan jag ju säga att 990-modellerna är bra mycket mer befriade från driftstörningar än de modeller du har erfarenhet av.
Visst drabbas 990-modellerna likt vilka andra hojar som helst av fel någon gång, men knappast i samma utsträckning som en enduro eller en gammal LC4-vibrator.:rolleyes:
Det är ju lite som att jämföra äpplen och päron.:7peta

Superduken jag hade gick som en dröm och hade inga som helst fel på den. Den hade rullat 1400mil när jag sålde den, vilket i sig inte är många mil. Men enligt din devis borde jag ju haft en del problem. :tungan

Såg ett test där motorrad plockade isär en 990-motor som rullat 5000mil. Allt var prima i motorn och alla mått inom toleranserna med god marginal.

Köp en och sen gör den lite personlig, det gjorde jag, jag lackade min vit.

DSC_0006.JPG

Den var riktigt snygg i vit. Har inte haft förmånen att prova en sådan, men slår ett slag för den ändå åt TS då KTM är uteslutet och för att det verkar vara en grym hoj.

Om man vill göra den ännu ballare kan man ju slänga på RSV Millens bakdel vilket i mitt tycke är snyggare iaf. Här är en snubbe som gjort det, samt även lackat den vit. Snyyyygt:tummenupp

P.S. Spola till 9,16 för att se före/efter-bilderna direkt.

http://www.youtube.com/watch?v=uLwVBW6MPLw

Last edited:
Bushoj+ABS+småbarnsfar+säkerhet = lustig kombination :hihi

Det säkraste är väl då att skippa buset och köpa en glidare med ABS?? :hihi

Bushoj+ABS+småbarnsfar+säkerhet = lustig kombination :hihi

Det säkraste är väl då att skippa buset och köpa en glidare med ABS?? :hihi

:) varför skulle man inte kunna köra bushoj som farsa? Allt sitter i huvet och högerhanden, fast det e klart saknar man insikt så ska man nog inte köpa hoj alls.
Jag vet att jag inte kör som en idiot så det e lugnt. Däremot vet jag att det finns idioter i bilar=> abs räddar dig kanske isf...

:) varför skulle man inte kunna köra bushoj som farsa? Allt sitter i huvet och högerhanden, fast det e klart saknar man insikt så ska man nog inte köpa hoj alls.
Jag vet att jag inte kör som en idiot så det e lugnt. Däremot vet jag att det finns idioter i bilar=> abs räddar dig kanske isf...

Nog för att ABS är bra, och har antagligen räddat mig från att lägga hojen två gånger men det kan vara farligt att köra med tron att ABSen räddar situationerna.

Även om cylindervolymen är fel så slår jag ett slag för BMW F800R, twin på 87 häst med abs. Varvar inte mer än 9000 heller, bilig försäkring. En framlampa som är så ful att det fungerar som stöldskydd för hela hojen:D Jag stekte mycket på bulten med den så busa går utmärkt. :crash

En framlampa som är så ful att det fungerar som stöldskydd för hela hojen:D Jag stekte mycket på bulten med den så busa går utmärkt. :crash

Vad bra, låter ju fantastiskt. Trodde min v50 skulle va så ful att den skulle få vara ifred....men icke...igår snodde nån mina torkarblad:(

Nog för att ABS är bra, och har antagligen räddat mig från att lägga hojen två gånger men det kan vara farligt att köra med tron att ABSen räddar situationerna.

Nej räddar allt gör den inte, men den gång du måste verligen få stopp är den skön att ha. Fick panikbromsa med min 660 en gång. Det slutade i en 25m lång stoppie som till sist låste framhjulet, valet var att gå omkull eller släppa bromsen...jag släppte bromsen och hade en jäkla tur men där hade jag haft nytta av en ABS

Faktiskt roligt att se, jag snackade med honom några gånger på www.apriliaforum.com och efter att han och tre till runt om värden såg min omlackade hoj så bestämde dom sej för att lacka om dom ochså..

Min tråd på apriliaforum: http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?244741-Where-to-find-decals

Var o kollade på en tuono idag, jäklar va läcker och de sa den kommer i vitt 2014.
Kikade även på cb1000ra, jag får be om ursäkt, den såg bättre ut i svart och på riktigt än på bild jag hade bara sett den i röd vit innan på riktigt och den gillade jag inte men den svarta va snygg. Dock kändes den tung jämfört med tuonon.

Tuonon finns mycket riktigt i matt vit, grymt snygg! Kunde tänka mig den istället för den gula jag har... Importören har bara inte beställt någon än.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8