Potent bushoj med ABS

• Thread starter Thread starter Halcyon
  • Start date Start date

Halcyon

Guest
Jag hade kärat ner mig i Ducce streetfighter S, men så visade det ju sig att de glömt ABS men inte DTC...!!
Jag som småbarnspappa vill ju ha säkerhet och då skall enl trafiksäkerhetsverket ABS minska dödligheten avsevärt vid olyckor så då måste jag ju ha det...
Men, vad finns det för snygga busiga hojar med bra vrid som har abs? Jag vet triumph har på vissa modeller. Men jag tycker de kanske inte e supersnygga...alla tips välkomnas. Kravet är 900cc plus...twin är ju najs med.
Kan säga att jag ägt två ktm....aldrig mer en orange hoj....

Last edited by a moderator:
Varför inte en sån här gixxer m.m 002.jpg :tummenupp En kannon hoj, Både för Bus o Glid. Med Abs Från 2009 (tror jag) Då Blir Tant glad. Min var en 10a, Men Pc (map) samt Pipa är ett måste för att den skall komma till sin rätt. Så är den jävligt snygg också. ok fram lyktan är ganska ful. Men jag vande mig och nu tycker jag den är ganska ball. Till Skillnad mot vissa Ktmer TYP (1290) :zpy

Varför inte en sån här View attachment 393867 :tummenupp En kannon hoj, Både för Bus o Glid. Med Abs Från 2009 (tror jag) Då Blir Tant glad. Min var en 10a, Men Pc (map) samt Pipa är ett måste för att den skall komma till sin rätt. Så är den jävligt snygg också. ok fram lyktan är ganska ful. Men jag vande mig och nu tycker jag den är ganska ball. Till Skillnad mot vissa Ktmer TYP (1290) :zpy

Förlåt mig, jag är nog rubbad eller något men CB1000 är verkligen inte snygg, det är samma med z1000. Vad har de gjort med framlyktan? Sedan känns det som att designen inte håller ihop, vissa lösningar kring tanken är snygga, men akter och front....njae...

Synd att nya Hypermotarden bara är på 821, annars hade ju den passat ganska bra. Men 80 cc för lite är ikke att förkasta! :hihi

Varfor busa med hoj som smabarnsfar? Heeelt crazy!

Varfor busa med hoj som smabarnsfar? Heeelt crazy!
Borde döpt tråden till potent nakenhoj...
Jag ska inte busa, men jag vill ha en kul hoj som funkar till det mesta. Inte för att jag ska köra som en galning, det är jag för gammal för...snart 40år ju...
Att jag vill ha 900+ i cc är för att jag har kört små streetfighters och de blir så högvarviga. Man får ligga och växla hela tiden för att ha orken i hojen och med en streetfighter eller liknande hoj vill man ha vrid

Fast det är väl inte vår sak att döma folk för vad dom gör (så vida det inte drabbar oss förstås, har inget till övers för folk som utsätter oskyldiga för risker). Sen måste man ju inte "busa" i 190 heller, man ska väl ha en väldig otur om man skulle lyckas ens skada sig om man kör omkull i normal stuntfart..

Synd att nya Hypermotarden bara är på 821, annars hade ju den passat ganska bra. Men 80 cc för lite är ikke att förkasta! :hihi

Den har för snävt användnibgsområde. Har ägt motard ( vet att denna är lite annorlund) men det är för mycket bushoj för mig tror jag? Kanske ska provköra en ändå...

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...