Postnords budbärare ljuger och suger!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nyssens ringde det på dörren och utanför stod en trevlig, blåklädd ung man med ett paket! :tummenupp

Det är första gången det händer men trevligt att det gör det!:)

Fortsätt så Postnörd och jag tar tillbaks allt! :tummenupp
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Nyssens ringde det på dörren och utanför stod en trevlig, blåklädd ung man med ett paket! :tummenupp

Det är första gången det händer men trevligt att det gör det!:)

Fortsätt så Postnörd och jag tar tillbaks allt! :tummenupp

Det var nog bara en sommarjobbare som du stötte på. Snart är det som vanligt igen
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Beställde ett skinnställ och handskar från fc-moto i måndags och igår ringde det på dörren där hemma.
Jag var på jobb och sambon hade inga byxor på sig så hon ville inte öppna...
Kan ju ha varit en sommarjobbare det också, får beställa något igen om en månad och se hur det går då :gnissla

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Beställde ett skinnställ och handskar från fc-moto i måndags och igår ringde det på dörren där hemma.
Jag var på jobb och sambon hade inga byxor på sig så hon ville inte öppna...
Kan ju ha varit en sommarjobbare det också, får beställa något igen om en månad och se hur det går då :gnissla

Sent from my E5823 using Tapatalk

Jag tror inte det hade varit några problem om hon öppnat om det var samma kille som lämnade mitt paket! :)

Trevligt att din fru går utan byxor! :tummenupp
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
BMW G310GS 2021
Min första positiva recension av PostNord men tyvärr så är den egentligen av en sommarjobbare och inte företaget (som säkerligen går ned till sedvanlig låg kvalitet efter sommaren)...

Samma sak här: De senaste veckorna, då ordinarie personal troligtvis haft semester, har posten kommit runt klockan 11:00 istället för strax efter 15:00 som den gör i vanliga fall... Kan inte PostNord skicka sin personal på en lång utbildning i kundservice och fastanställa sommarjobbarna istället?
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Bojkottade postnord idag, valde frakt med DHL istället när jag lade en beställning!:yoparty
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Bojkottade postnord idag, valde frakt med DHL istället när jag lade en beställning!:yoparty
Samma typ av service där oxå, senaste gången med Den Handfallne Leverantören så fick jag mina däck med expressbud dagen efter att de inte hade varit i närheten av min adress, ibland så lyckas det att gnälla hos rätt personer.
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Samma typ av service där oxå, senaste gången med Den Handfallne Leverantören så fick jag mina däck med expressbud dagen efter att de inte hade varit i närheten av min adress, ibland så lyckas det att gnälla hos rätt personer.

Skulle jag valt Schenker istället, hade det alternativet också...



För övrigt kan jag berätta att jag en gång med DHL expressfrakt fick en mobil levererad från England hem till min dörr på under 24tim, hur det gick till vetifan men det var värt 80kr extra iallafall!

:banana
 
Last edited:

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
PostNord är riktigt äckliga! Det funkar ju så att de inte kör hem även när de ska, jag vet det så det är uthämtningsställe som gäller.
Men ibland tröttnar man. Vid ett tillfälle såg jag postbilen åka från Järfälla men vända i Rotebro, då hängde jag på och mycket riktigt kördes det tillbaka och lastades ur.
Jag ringde också en gång och klagade på att det inte ens försökte leverera. Kom småningom till nån chef i Järfälla. Han kollade vem som borde vara ute och köra och efter mycket tjat från mig kollade han fikarummet, där satt den jäveln!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tre paket, det första kom till utlämningsstället 10.12 de två andra 10.15. Ett SMS om ett paket vid elvatiden så jag åkte ner för att hämta mina paket.
ETT paket fick jag, de andra fanns inte... :huvet
Åkte hem och kollade datorn, jo, de två andra fanns där också.
Men min telefon fick inte fram numrena och den "stackars" mannen hos ombudet "kan inte göra något utan rätt nummer" :huvet
Hem igen och fixade nummer på de två paketen och nu gick det! :arsele
"Jag vill att du ber om ursäkt" säger nissen som har, med ett leende, pratat vänligt utan att leta efter två paket... :huvet
Det är ju en lokal på över 25 m2 så jag kan förstå att det känns jobbigt! :mad:
Jo, jag ber om ursäkt att jag använder detta utlämningsställe och ska göra det jag kan för att inte uppta din tid i framtiden! :arsele

Halv 4 kom två SMS om att två paket anlänt till utlämningsstället...:huvet

Nu vet jag att det är max 20kg på utlämningsstället så därför köper jag numera lite mer än 20 kg fågelfrö! :D Det kan vara därför som mitt paket levererades till dörren utan att behöva köra ner till byns utlämningsställe... :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
"Jag vill att du ber om ursäkt" säger nissen som har, med ett leende, pratat vänligt utan att leta efter två paket... :huvet

Vad i helvete ville han ha en ursäkt för?? Att du bad honom utföra sitt arbete?? :va :dummer
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag gissar att han tyckte jag var en otrevlig kund, och då måste man be om ursäkt... :)

Ja, himla otrevlig du var som gick in på ditt lokala utlämningsställe och bad att få hämta ut dina paket, måste vara jääääättejobbigt för den stackars stackars personen bakom disken... :gnissla :näsblod
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ja, himla otrevlig du var som gick in på ditt lokala utlämningsställe och bad att få hämta ut dina paket, måste vara jääääättejobbigt för den stackars stackars personen bakom disken... :gnissla :näsblod

Jag hade bara ett sms och ett kollinummer av tre, det kan väl inte vara den stackarns fel att jag som kund redan är sur på PostNörd... :D

Om inte allting är helt rätt fungerar det inte på det här utlämningsstället, oavsett vilken som står där.
-Det försöker vi lösa, finns inte... :(
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Värdelösa jävla skitpostnord, mitt paket som jag väntat på har ankommit till företagsservicestället i grannstaden istället för mitt ordinare och de har bara öppet på vardagar vilket gör det omöjligt för mig att hämta ut då jag jobbar veckovis på annan ort och bara är hemma på helgerna. Jag bad dem att skicka paketet vidare till rätt serviceställe men detta vägrar de göra eftersom "hämtas senast"-tiden infaller innan handläggningen av vidareförsändelse hinner slutföras, och då måste de returnera paketet istället. Jag som mottagare kan inte be att få den tiden förlängd och ärendet handlagt utan det kan endast avsändaren göra, trots att paketet är klart och betalt och mitt... Att det ska vara så jävla svårt att vara lite kundorienterade och serviceminded, tro fan att "postal shootings" är ett fenomen när skiten sköts såhär :mad:
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Min "nya" hoj skulle levereras av Postnord (neeeeeejjj!).

Upphämtning på firman i grannstaden tisdag 11.00 (de skrev 14.40 i protokollet, troligen för att slippa göra mer den dagen).
Leverans utlovad "före 18.00". Givetvis ingen leverans.

Onsdag, då hade den minsann registrerats i Luleå 05.53. På nätet kunde utläsas "Leverans före 18.00". Givetvis ingen leverans.

Torsdag, jag kontaktar försäljaren och säger att om inte hojen kommer idag får affären gå tillbaka. Han kontaktar i sin tur Postnord som "inte får lämna ut numret till den lokala terminalen". Efter diverse hot, trixande, ve och förbannelser kommer han fram och då säger killen att de inte kan köra ut den under torsdagen heller. Men om kunden vill hämta den så går det ju bra...

Det är detta som Postnord har satt i system; nämligen att inte leverera vid adress eftersom det tar för lång tid. Därför kör de bara förbi så att GPS-en skall registrera att de "varit på adressen" och åker sedan till terminalen och lastar av hela klabbet och säger sedan att de "försökt leverera men ej svar". Två gånger tidigare har jag alltså suttit hemma och sett hur de passerat på gatan och sedan får jag meddelande om att de "försökt leverera". Alternativt så skiter de ens i att åka ut och förhalar allting istället överallt där de kan.

Svinaktigt. Bojkotta eländet.:mad:
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Nytt botten rekord. Postnord byter kollinr när paketet anländer till Sverige och gör fel. Därför levererar de inte paketet utan skickar tillbaka till avsändaren. Det är alltså inte fel från avsändaren utan för att Postnord Sverige gör fel så får jag inte paketet utan det skickas tillbaks. De kan inte korrigera ett fel de själva genererat utan kräver att avsändaren ska skicka igen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nytt botten rekord. Postnord byter kollinr när paketet anländer till Sverige och gör fel. Därför levererar de inte paketet utan skickar tillbaka till avsändaren. Det är alltså inte fel från avsändaren utan för att Postnord Sverige gör fel så får jag inte paketet utan det skickas tillbaks. De kan inte korrigera ett fel de själva genererat utan kräver att avsändaren ska skicka igen.

Bara det där med att byta kollinr är ju ett jävla sätt. Jag hatar att hämta ut paket jag inte först kan kontrollera vad det är.
Jag vill inte ha en faktura för varor jag inte beställt, och inte heller vill jag hämta ut rekommenderade brev från fel avsändare. Kan ju tex vara nån fartkamera jag missat.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top