Postförskott - begära mig på kvitto?

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Det är så att Posten begär att jag ska vista kvitto på en sak jag köpt mha postförskott.
Jag har inget kvitto och kan inte på nått sätt bevisa att jag har betalat.
Enligt konsumentverkets hemsida ska man behålla kvitton på saker man köpt i 3 år, men det gör man ju inte.
Vad göra?

Mottagaren har reklamerat och säger att den inte fått betalt.

Boris skrev:
2588926 Mottagaren har reklamerat och säger att den inte fått betalt.

Ställ krav på att få se en utskrift över transaktionerna gjorda under perioden till gällande girokonto som bevis för påståendet.

Känns ju som att det borde ligga på Postens bord då det alltid är så att man måste betala för att få ut varan mot postförskott... eller?

Nihlen skrev:
2588956 Känns ju som att det borde ligga på Postens bord då det alltid är så att man måste betala för att få ut varan mot postförskott... eller?

Njao, jag hamnade i nån glitch så jag slapp på nått sätt. Jag hoppades på att det skulle "försvinna" men inte då, nån i tyskland saknar sina 859 eurosar.

Det är väl bara att öppna plånkan :huvet

Boris skrev:
2589333 Njao, jag hamnade i nån glitch så jag slapp på nått sätt. Jag hoppades på att det skulle "försvinna" men inte då, nån i tyskland saknar sina 859 eurosar.

Det är väl bara att öppna plånkan :huvet

Så du visste från början att du inte hade betalat det o ändå försöker du söka hjälp här med att komma undan med det? :va

AndreasNo skrev:
2589388 Överflödig och överflödigt funkar lika bra, finns inge fel i nåt av det. Isåfall är hela meningen fel och man ska gnälla på helheten för det inte är en korrekt mening.

Ah, Touché. :näsblod

Vilekn jävla rolig tråd. Först en pappaskalle med en korkad frågeställning, sen två grabbar med humor som diskuterar ingenting´!!!! :D :D

begära mig på kvitto :rofl :rofl

citerar med onkel kånkels "homo tider gay gay, homotider"

:tummenupp

Boris skrev:
2588904 Det är så att Posten begär att jag ska vista kvitto på en sak jag köpt mha postförskott.
Jag har inget kvitto och kan inte på nått sätt bevisa att jag har betalat.
Enligt konsumentverkets hemsida ska man behålla kvitton på saker man köpt i 3 år, men det gör man ju inte.
Vad göra?

Bit i det sura äpplet och lär dig att spara kvitton...

Dregen skrev:
2589975 Vilekn jävla rolig tråd. Först en pappaskalle med en korkad frågeställning, sen två grabbar med humor som diskuterar ingenting´!!!! :D :D

App app, Pappskalle heter det faktiskt :rolleyes:

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...