RoLLER skrev:
2697940 Du kommer snart få höra mitt expertutlåtande
Probbet e att när man skogskör som man gör den här årstiden använder man bara 10-50% av hästarna. Det e först i motardutförande man verkligen snyter ur grejerna till 100%. Så frågan e om jag verkligen hinner få upp feelingen för hur hojen e original, innan jag portar.
Nu drar jag iofs till en grusgrop med lite större ytor
så idag ska jag verkligen passa på att brassa uta bara helvet!!!!
Skit i serviceintervallerna! Det är kul att skruva! Mormor sa alltid att jag hade förstörelsemani!
Det här med före och efter va ett lysande idé
Då får man verkligen svart på vitt vad som har hänt med hojen! Har du införskaffat bänk än?
Åkdonet vi snackar om är den här KTM 525 '07.
Schnügg hoj där rullarn!
Håller helt med dig om när och var samt hur mycket effekt man använder. Själv klarade jag micg mer än VÄL med en Yamma fyrtakt tvåfemti!
Mer krävdes inte för att gubben skulle bli fullständigt slut ute i skogen.
(om du läser detta Fnutten, så var inte mina vattenpauser
enbart för att jag var törstig!)
Det är SÅÅ ja-la kul med skogsåka!! saknar min YZ lite, men den såldes ju JUST för att den var en 2-taktare. Nu är jag HELT såld på traktordraget i 4-taktarna
Angående serviceintervall: Mjaa, jag var lite konservativ i mitt uttalande, för motorförändringarna I SIG ger inte ett så pass ökat behov, egentligen. Detta för att dessa stånkor REDAN övervårdas som det är! Jag menar: Oljebyte var 5:e timme, vad är det? Annat än att elda för kråkorna?
Dagens oljor orkar mycket mer än så.
Men...(alltid detta men) det kan finnas ANDRA syften med så täta byten.
Bl.a att SE hur smeten ser ut, och OM det finns spånor i oljan.
M.a.o är det öppet för den ekonomiske att sila oljan och återanvända den.
Men det gör nog ingen, utan köper givetvis en 20L dunk SBK Racing direkt av Roller så har ni råd att byta hur ofta ni vill.
Men självfallet: Som Kamikazepojken sa, så KAN intervallet sänkas med trim just genom att ägaren SEN kör som en flåbuse!
Precis som mitt exempel med placeboeffekkten av Slick 50 i en av mina oljetrådar: Folk som har hällt i det kör sen aggressivare för att s.a.s "bevisa" för sig själva (och omgivningen inte minst) att det där var ju bra som satan!
Hehe.
Men till skillnad från Slick 50 så är en hederlig trimning väldigt verklig!
Klockringaren skrev:
2697896 Slänga på feta friflödande rör med ombestyckning/omprogramering ger oftast inte mycket toppeffekt utan en kraftig ökning av vridet på låg och mellanvarv.
Detta ger naturligtvis intryck av att bågen har 50 kusar mer men efekten har inte ökat så mycket men den kommer tidigare - speciellt på stånkor o v2 or - man har all effekt från tomgång till rödsträck - typ.
Varför detta inte görs från fabrik beror på lagkrav.
Bra beskrivning av hur jag personligen ser på trimning. Och det är ju DEN effekten man vill åt. Att man bara får några häst på topp spelar för oss som inte ligger i VM-toppen ingen roll, men arean under kurvan, och särskilt i det använda varvtalsområdet rular.
Kan man boosta mellanregister och uppåt så får man såklart höjd toppeffekt, men det är ju hästarna längre ned och ffa VRIDET... mmm jag vill ha en Motard känner jag!