Dr.Bike skrev:2698019FINNS det ett övre register på en Hå-dee?![]()
Finns det någon ur det yngre registret som inte får spykänslor och huvudvärk av dess närvaro?!
-@
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dr.Bike skrev:2698019FINNS det ett övre register på en Hå-dee?![]()
RoLLER skrev:2697940
Skit i serviceintervallerna! Det är kul att skruva! Mormor sa alltid att jag hade förstörelsemani!
Det här med före och efter va ett lysande idéDå får man verkligen svart på vitt vad som har hänt med hojen! Har du införskaffat bänk än?
![]()
Åkdonet vi snackar om är den här KTM 525 '07.
Dr.Bike skrev:2698009
Men självfallet: Som Kamikazepojken sa, så KAN intervallet sänkas med trim just genom att ägaren SEN kör som en flåbuse!![]()
Dr.Bike skrev:2698019Sant.
Men hördudu Jörgen...FINNS det ett övre register på en Hå-dee?
(sorry kunde inte låta bli!)
Dr.Bike skrev:2698009Schnügg hoj där rullarn!
Håller helt med dig om när och var samt hur mycket effekt man använder. Själv klarade jag micg mer än VÄL med en Yamma fyrtakt tvåfemti!
Mer krävdes inte för att gubben skulle bli fullständigt slut ute i skogen.
(om du läser detta Fnutten, så var inte mina vattenpauser enbart för att jag var törstig!)
Det är SÅÅ ja-la kul med skogsåka!! saknar min YZ lite, men den såldes ju JUST för att den var en 2-taktare. Nu är jag HELT såld på traktordraget i 4-taktarna
Angående serviceintervall: Mjaa, jag var lite konservativ i mitt uttalande, för motorförändringarna I SIG ger inte ett så pass ökat behov, egentligen. Detta för att dessa stånkor REDAN övervårdas som det är! Jag menar: Oljebyte var 5:e timme, vad är det? Annat än att elda för kråkorna?
Dagens oljor orkar mycket mer än så.
Men...(alltid detta men) det kan finnas ANDRA syften med så täta byten.
Bl.a att SE hur smeten ser ut, och OM det finns spånor i oljan.
M.a.o är det öppet för den ekonomiske att sila oljan och återanvända den.
Men det gör nog ingen, utan köper givetvis en 20L dunk SBK Racing direkt av Roller så har ni råd att byta hur ofta ni vill.
Men självfallet: Som Kamikazepojken sa, så KAN intervallet sänkas med trim just genom att ägaren SEN kör som en flåbuse!
Precis som mitt exempel med placeboeffekkten av Slick 50 i en av mina oljetrådar: Folk som har hällt i det kör sen aggressivare för att s.a.s "bevisa" för sig själva (och omgivningen inte minst) att det där var ju bra som satan!
Hehe.
Men till skillnad från Slick 50 så är en hederlig trimning väldigt verklig!
Bra beskrivning av hur jag personligen ser på trimning. Och det är ju DEN effekten man vill åt. Att man bara får några häst på topp spelar för oss som inte ligger i VM-toppen ingen roll, men arean under kurvan, och särskilt i det använda varvtalsområdet rular.
Kan man boosta mellanregister och uppåt så får man såklart höjd toppeffekt, men det är ju hästarna längre ned och ffa VRIDET... mmm jag vill ha en Motard känner jag!![]()
Kamikaze kid skrev:2698105Aha en vibrator....
Vad sitter det för fugge på dendäringa?
Har den axxpump?
Finns ju strokersatser och överdimentions kolvar så den blir JÄTTESTOR...![]()
Hur kommer det sig att du bytt till en sån?
Börjat pensionsspara också?
Det kan räcka med ett bullerrör för att chauffören ska varva dubbelt så länge bara för att höra ljudet ...
Vipps serviceintrevalls förändring.
Jag kan svara ja på den....
Mamma har en som tjuter iväg i ett lite högre register..
Inte 12000rpm men ändå!
Har provat innan vi köpte den kan jag nu erkänna!![]()
Köpt at just JK...![]()
Och vad är en axxpump?Dr.Bike skrev:2698019Sant.
Men hördudu Jörgen...FINNS det ett övre register på en Hå-dee?
(sorry kunde inte låta bli!)
) 
d1ce skrev:2698045Finns det någon ur det yngre registret som inte får spykänslor och huvudvärk av dess närvaro?!![]()
-@

Jörgen Karlsson skrev:2698702(Oh nej! Balou!)
Kolvhastighet säger jag bara!
/J
Jo jag vet att du får flackande blick och skälvande knän vid tanken på att dra mot sothoran.![]()
RoLLER skrev:2698653Fugge vettesjutton, jag måste kolla i manualen. Du menar förgasare va?Och vad är en axxpump?
Dr.Bike skrev:2698868Nä, det är en liten pump i förgasaren som aktiveras vid plötsliga gaspådrag (accelerationer). Då pytsar den in lite extra must i muggen och hojen svarar fint på gasen istället för att bara få luft innan vakummet hunnit byggas upp igen.
Böööö brukar det låta på de hojar som saknar acc.pump när "the hand is quicker than the eye"
Ett svart sotmoln brukar de som har acc.pump lämna efter sig![]()

Dr.Bike skrev:2698868Må så vara!
Även vår Nohab Polar, som stod och mumsade på 300 rpm tomme, och väl hade 350 rpm som arbetsvarv under belastning, kunde välvilligt sägas ha ett övre register!
saken var det att från botten till toppen så fick man hålla reda på enskilda varvtal för att inte bomma det goa mellanregistret!!!
28L slagvolym tror jag den hade...
I varje cylinder!!

RoLLER skrev:2698911Aha.... well, jag har inte en aning om vad jag har för axx-pump. Original har jag![]()
Gnutten skrev:2699148Keihin MX FCR 39
Skaffa en Fcr41:a och sen kan ni börja trimma![]()
Vad tror ni om den här portningen gjord av Ron Hamp?
Med orginal volym finns det ingen anledning att åka FCR41 då 39 ger mer än tillräckligt flöde för upp till strax över 500cc. Har ingen aning om hur insuget ser ut på DRZ men är verkligen diametern på aluhalsen 41mm är det ju lite märkligt om fuggen bara är 39. Notera dock att där ofta är mycket att hämta i själva insugningsgummit när man portar endurocyklar då det ofta är misserbaelt formgivet med trista övergångar både förgasare-Gummi och Gummi-Topp
Han har iaf inte jobbat speciellt länge med toppen eller så använder han fel verktyg. Om Matte Bohlin finge se de därna bilderna skulle han säga "men lixom fan va, ta betalt för sånt där!". Det är iaf bättre än originalet, men andras jobb (varav flera Svenskars) ser lite bättre ut.
Anders vad tycker du om min Honda topp?

|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |