Portning av KTM High Flow

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Nån som vet vilken 'gucka' som lämpar sig för avgjutning av kanaler ? Alltså fylla upp t.ex.
en insugskanal fr början till ventilsätet, låta 'guckan' stelna (till nåt gummiliknande) och sen
peta ut den, helst i ett stycke. (Vet att jag såg såna avgjutningar hos Grottis.)

Nån här som rentav provat nåt sånt ?
/u

ulf_lundin skrev:
2687938 Nån som vet vilken 'gucka' som lämpar sig för avgjutning av kanaler ? Alltså fylla upp t.ex.
en insugskanal fr början till ventilsätet, låta 'guckan' stelna (till nåt gummiliknande) och sen
peta ut den, helst i ett stycke. (Vet att jag såg såna avgjutningar hos Grottis.)

/u

Nån slags silikon går bra. Glöm inte att smeta in kanalen med fett eller vaselin innan bara... :)
KOlla in topplocksverkstan, där finns bilder. De kan säkert svara på vad för goja de använder.

God fortsättning

Silikonet du söker används av teater och film. Jag försökte få tag på den i Gävle men närmaste stället var 08 (in persona) så det projektet lade jag i påse.

andersbrink skrev:
2688057 Silikonet du söker används av teater och film. Jag försökte få tag på den i Gävle men närmaste stället var 08 (in persona) så det projektet lade jag i påse.
Kan beställas via Teknikmagasinet också, men då för lite andra användningsområden och med en lite högre prislapp per volym (pga medföljande extraprylar) :D

Nu när allt är avslöjat

så kan du väl avlöja beräkningarna bakom dessa byggen, utan beräkningar blir det bara spiksoppa och gissnings lek av allt ihop. Hur som hafver. Hur blev tex förgasningen på lågvarv, hur går den in och ur registret. är trottelresponsen bra utanför registret. :va :va :va
Topplocks portning är som religionen för religiösa :yoparty :yoparty :yoparty

Mvh Boshboo

Boshboo skrev:
2688216 så kan du väl avlöja beräkningarna bakom dessa byggen, utan beräkningar blir det bara spiksoppa och gissnings lek av allt ihop. Hur som hafver. Hur blev tex förgasningen på lågvarv, hur går den in och ur registret. är trottelresponsen bra utanför registret. :va :va :va
Topplocks portning är som religionen för religiösa :yoparty :yoparty :yoparty

Mvh Boshboo

"Topplocks portning är som religionen för religiösa" Liksom formler är för teoretiker...
M.a.o den svages bibel och den starkes stöd!
Teoretiker är den som konsekvent vägrar använda sunt förnuft, saknar teknisk förståelse i praktiken, blint litar på beräkningar, eller bara fastnat i skolans formelsamlingar.
Självfallet finns tankar och ideér bakom portning. Förhålladen mellan kanaldiametrar osv Men du kan säkert inse själv bara genom att titta in i en originalkanal att den näppeligen är bäst på någonting...
Men visst konsumeras en del litteratur. Dock finns inget som slår verkligetens praktiska erfarenheter. Jag tar t.ex hellre del av någons erfarenhet som jag vet har lyckats, då den otäcka verkligheten tyvärr oftast skiljer sig från skolbokens tillrättalagda exempel i t.ex strömningslära.

Kul med positiva människor.

M.v.h

Dr.Bike skrev:
Jag tar t.ex hellre del av någons erfarenhet som jag vet har lyckats, då den otäcka verkligheten tyvärr oftast skiljer sig från skolbokens tillrättalagda exempel i t.ex strömningslära.

Amen... :tummenupp

ulf_lundin skrev:
2687938 Nån som vet vilken 'gucka' som lämpar sig för avgjutning av kanaler ? Alltså fylla upp t.ex.

/u

Kan det vara såna här du menar ?

Bifogat

• Avgjutningar.jpg
    Avgjutningar.jpg
    27 KB · Visningar: 152
andersson turbo skrev:
2690585 VAAA Bohlins dildosar!!!!!! Har duuu fått låna dom:va :D :tuttar

Japp, frugan är alldeles till sig, hade ingen aning om att hon var så intresserad av den optimala insugskanalen.........

J.J skrev:
2690531 Kan det vara såna här du menar ?
Japp ! :tummenupp

Vad heter guckan ? Och var man kan få tag i sånt ?
(topplocksverkstan har inte svarat; än iaf....)
/u

Last edited:
Bodoe skrev:
Höll på att bli :mad: pga ditt svar. Men till min stora överraskning var det inte så tokigt.
(jo, iofs tokigt, men världen är nu en gång tokig.) Btw hur kände du till det ? :va
Drar mig för att beställa därifrån, man blir väl 'märkt' för evighet isf. Kartläggning av köpvanor, ni vet.

Misstänker överpris; behöver ju inte hela kitet..
Förslag på andra inköpskällor ?
/u

ulf_lundin skrev:
2691581 Höll på att bli :mad: pga ditt svar. Men till min stora överraskning var det inte så tokigt.
(jo, iofs tokigt, men världen är nu en gång tokig.) Btw hur kände du till det ? :va
Drar mig för att beställa därifrån, man blir väl 'märkt' för evighet isf. Kartläggning av köpvanor, ni vet.

Misstänker överpris; behöver ju inte hela kitet..
Förslag på andra inköpskällor ?
/u

:D HAHAHA!! Det var det ROLIGASTE jag sett på mycket länge!!!! Vilken lyxig gebortpresent till hugade! :D
Var inte så konservativ Uffe! :jäs det går nog inte åt SÅ mycket smet till att gjuta av din "little willy" så du kan ju förena nytta med nöje och gjuta av både det ena och det andra! :hoppskrat

Ja fifan! *torkar glädjetårarna ur ögat* haha...

Och ja... hm...Bodoe... HUR kunde du veta om det DÄR... :skrämd

:lol

Dr.Bike skrev:
2691622
Ja fifan! *torkar glädjetårarna ur ögat* haha...

Och ja... hm...Bodoe... HUR kunde du veta om det DÄR... :skrämd

:lol

Det är allmänbildning för alla som är födda efter stenåldern, perfekta presenten till flickvännen man har distansförhållande med......:rolleyes:

Liquid latex på google och lite fantasi så hittar du nog produkten du söker....

Vill du undvika halvsuspekta fetischsidor på familjedatorn kan du köpa från http://www.kinn.com

Hur jag kände till sidan?

Tror ni verkligen man kan nämna nåt på SH som inte nämnts tidigare? Inte så stor chans...

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2635762

Dito firmor brukar ju skicka produkter i "anonyma brev" men ändock tror jag Boris JR förslag är bättre. :rolleyes:

Nåväl pojkar... ;) Ni är förlåtna för er "kunskap" Men du Boris - du kallade mig stenåldersgubbe!! :hoppskrat
DET skall inte glömmas! *muttrar*
Jag kan nämna flera otäcka saker som hände på stenåldern då NI inte var med!
*skrattar diaboliskt*

- Mellanöl! Ha!
- Riktig hårdrock! Ha!
- LP-skivor! Ha!
- Skoterstövlar! Ha!

:hihi

Bodoe skrev:
2691801
Dito firmor brukar ju skicka produkter i "anonyma brev" men ändock tror jag Boris JR förslag är bättre. :rolleyes:
Anonyma brev var ordet

dildoworld.jpg

:backontop

Back on track dildogubbar!

Nu verkar eran med stånkor vara slut för den här gången och ikväll blev jag i stort sett klar med denna härliga skrikande radfyra :yoparty

Bifogat

• gixxer 750.jpg
    gixxer 750.jpg
    125.4 KB · Visningar: 149
  • gixxer 750 insug.jpg
    gixxer 750 insug.jpg
    125.2 KB · Visningar: 176
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back