Porta top ktm 640

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
Någon som vet nån bra firma för top jobb ??

gäller en ktm 640 -02

Nappe skrev:
2224819 Någon som vet nån bra firma för top jobb ??

gäller en ktm 640 -02

Liten Fråga bara... Varför plana toppen?? Sne eller vill ha mera komp? Bara nyfiken...

//mattias

wicknertz skrev:
2224912 Hehehe sorry.... :tuttar

//mattias
Motospeed i västerås gjorde en topp till Emil Sörehall blev en jäkla effekt dom både plasta och porta för att få till kanalerna. Bytte till större ventiler men dom var för mjuka så dom gav sig men nu tror jag att det ska funka igen. Dom sa att om dom skulle göra en husa topp idag så skulle dom kunna göra det riktigt bara. Tror inte att det skiljer så mycket mot din tipp om det inte är exakt samma. Du kommer märka grym skillnad genom hela registret!

Gjorde sökning ,hitta bara ett inlägg om att han va på någon strip med en busa

"Matte Bohlin", fast du lär nog få vänta några månader då han just nu är sjukskriven efter en arbetsolycka.

Hur gick det med portningen? *nyfiken* Tänkte ta å kolla lite på min i vinter ;)

andersbrink skrev:
2224979 Vill du att Sverige bästa MC-portare ska ta hand om din topp, sök på "Matthias Bohlin" här på Sporthoj.

Svensk mästare i portning?:rolleyes:
Farligt att gå ut med Sveriges bästa, då det finns ett antal Sveriges bästa beroende på vem du frågar.
Jag innehar en topp som han har gjort och jag kan inte förstå varför han skulle vara Sveriges bästa mc-portare. :va

Men men, även solen har fläckar, säger de.

Annars tror jag att Stoffy är på rätt spår.

Kolla med Erland Cox som är på SRW ibland.. Tror inte han finns på forumet.

Jag heter Lasse skrev:
2347392 Svensk mästare i portning?:rolleyes:

De tre effektstarkaste sugmotorerna I getingbo-klassen ProStreetBike är Bohlin-trimmade. Han kan sitt jobb och är väldigt noggrann - vilket man inte kan beskylla två av de stora etablerade för.

Nappe skrev:
2347370 Har inte börjat ännu , det är ett vinterpojekt :tomten
Aha trevligt.. Då kan man ju kanske få följa ditt jobb med lite bilder å idéer.. Vi verkar ju sitta i samma båt.. ;)
Drok igång en tråd i teknik delen då det känns lite för :felämne här inne, kanske fel av mig, här är min tråd iaf.. (Kan ju kanske vara intressant å följa/få idéer även där!?)

Last edited:
POrtning

Kan rekommendera Proservice i Åkersberga. Han har portat min KTM 620 -01 med gott resultat. Förhoppningsvis har du inte vakuumförgasaren BST40 kvar för en portning med orginal avgas och fugge ger nästan ingenting.

Nappe skrev:
2224819 Någon som vet nån bra firma för top jobb ??

gäller en ktm 640 -02

Finns gott om folk som kan göra plastning och portning, men få som känner karaktären fullt ut på just LC4-motorerna och vet hur det ska göras beroende på resten av systemet och till vad maskinen ska användas. Men då är det de hårfina skillnaderna vi pratar om. Grottis (salig hädangågne) gjorde tydligen toppjobb som var mycket snarlika KTMs egen high flow-topp. Det går dock att trixa till ytterligare en del. Jag sände hela rasket till Österrike och fick det fixat av en av de ursprungliga konstruktörerna av LC4:an - kan väl säga att det inte kunde bli så mycket bättre än så ;) Men det var prislapp på arbetet också...

Akra-Linkan skrev:
2347725 Kan rekommendera Proservice i Åkersberga. Han har portat min KTM 620 -01 med gott resultat. Förhoppningsvis har du inte vakuumförgasaren BST40 kvar för en portning med orginal avgas och fugge ger nästan ingenting.

Akra helsysten ,mikuni tmr 40 eller 42 ,rally cam ,racing kam , 675kit

allt ligger i garaget o väntar på att jag skall få tummen ur röva/ bli tillräckligt kallt så man inte vill köra mer :)

Snokade runt lite och hittade denna gamla tråd. Nån som vet om Nappe fått på dom där grejerna än? Låter ju häftigt i alla fall :)

Inte en aning, men har hållit koll på tråden ;) Bra trådlyfft!

Tack för det (bra trådlyft) :) Fast verkar inte vara så mycket respons så gissar att det kanske blivit som för min beach buggy med stormotor som fallit lite i glömska :( Hör av mig när jag ska steget till förgasarbyte med mera :yoparty

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda