Porsche GT2 mot 2 sporthojar

Re: Re: Re: Re: Porsche GT2 mot 2 sporthojar

NordhNet skrev:
Då har du iiinget att skämmas för. Jag hörde med en nisse att den gjorde 0-300 på 30 sekunder.

Men som man säger: det går ju 10 hojar på en gt2 i kostnad! :tummenupp
Billiga hojjar isf.. en GT2 ligger på över 1 800 000 kommer lätt över 2millar med lite utrustning ;)
 
MrGooFy skrev:
Han om någon bör ju veta det.
Hört talas om en busa med 417 häst?? :D

t om busa med 499 hk, den lär INTE bli frånåkt i höga hastigheter, det drar förbi andra fordon i 300 knyck lätt stegrande upp ner som en liten kängru :Bugar
 
Vridmomentet är ju skit samma när vi pratar om max acceleration. Endast effekt som är av intresse.
 
chrismalm skrev:
Nope, den var knallröd :mattias
Och han tog avfarten mot Löddeköpinge, men det säger ju iofs inte så mycket om vem som äger den :rolleyes:

Jag känner en snubbe i saxtorp som har en porscheverkstad där. Han brukar köra lite "test"-rundor på bilar som han har mekat med för att se att allt är ok. När man är hos fassan ibland så kan man höra hur han drar på alla växlarna ut till den så kallade "bjuv" rondellen. Kan vara honom. :yoparty
 
Last edited:
Deimos skrev:
Vridmomentet är ju skit samma när vi pratar om max acceleration. Endast effekt som är av intresse.

Åfan!

Vridmoment = acceleration

Effekt = topphastighet

Lätt hårddraget men sant..
 
Detta var ingen dålig trådlyftning nej :)
Trodde jag såg fel först på datumet på de första inläggen.
 
hmm vad synd att du körde en blade rackare och inte en sådan här, det gjorde jag före götet, men då blev porschen från åkt med fåge.... he he he. säger bara gixxer 1000r grrrr va fint. byt HOJ och uit o leta på fans tyget broder. :tummenupp
 

Bifogat

  • Bild 223.jpg
    Bild 223.jpg
    100.9 KB · Visningar: 94
  • Bild 197.jpg
    Bild 197.jpg
    104.7 KB · Visningar: 108
  • Bild 181.jpg
    Bild 181.jpg
    84 KB · Visningar: 184
Hårddraget skulle man väl kunna säga, för att anknyta till den eviga bil vs MC frågan, följande:

Köper man standard rakt ur butiken är MC:n förmodligen snabbast upp tills det man har kanske 350 tusen att lägga. har man mer pengar att lägga på ett fordon är bilen (eg. 4 hjuligt fordon) snabbare. Obs detta med fordon som är gatlegala i Sverige.

Köper man nytt och dessutom trimmar är väl bilen snabbare från kanske 400 tusen lite drygt. Över det finns det i princip ingen MC som hänger med, oavsett hur man trimmar den.

Så om ni har under ca 350 att lägga och vill köpa nytt, så kan ni sluta oroa er, ingen bil kommer troligtvis att dra er med samma förutsättningar. OM ni kan spaka MC:n alltså och ni kör där sådana här övningar hör hemma, på en asfalterad bana.
 
Bo_jahn skrev:
......
Köper man nytt och dessutom trimmar är väl bilen snabbare från kanske 400 tusen lite drygt. Över det finns det i princip ingen MC som hänger med, oavsett hur man trimmar den.............


Det där tror jag att No1 kanske har nån annan åsikt om. Tror inte hans turbohoj kostat över 400 000 kr även om den säkert inte vart billig att bygga. Enligt honom har de testat den i farter över 420 km/h. (mätt med radar) Busan ska väl ha gett kring 400 hk vid det tillfället. Då är den helt körbar i trafik och inte att jämföra med en dragracinghoj.


Edit: Pittbull! Sista bilden var bäst, din tjej :tuttar eller? :hihi
 
PenDragon skrev:
Detta var ingen dålig trådlyftning nej :)
Trodde jag såg fel först på datumet på de första inläggen.

Att vi fick pisk av Porschen hade jag glömt för länge sedan.
Det hände väl sommaren 2003.


Årets trådlyftning................SVAR JA!! :)
 
race´ade med en Corvette C5´a i söndags, den föraren gav allt o satan va bilen gick, visst jag och polaren(gsxr600) drog han ju, men fan va den gick...

/N
 
Kreuger skrev:
Det där tror jag att No1 kanske har nån annan åsikt om. Tror inte hans turbohoj kostat över 400 000 kr även om den säkert inte vart billig att bygga. Enligt honom har de testat den i farter över 420 km/h. (mätt med radar) Busan ska väl ha gett kring 400 hk vid det tillfället. Då är den helt körbar i trafik och inte att jämföra med en dragracinghoj.


Edit: Pittbull! Sista bilden var bäst, din tjej :tuttar eller? :hihi

Visst har du rätt Kreuger, men jag tänkte som sagt på bana nu. Då borde en turboradical vara snabbare än t.o.m en motogp hoj. Tror en turbohoj är alltför svårkörd på allt utom de allra rakaste banorna för att kunna hänga med.

Men no1 har ju själv en turboradical eller om det var en XTR2, så han borde själv kunna svara på vilken som är snabbast runt en normal bana.
 
pittbull skrev:
hmm vad synd att du körde en blade rackare och inte en sådan här, det gjorde jag före götet, men då blev porschen från åkt med fåge.... he he he. säger bara gixxer 1000r grrrr va fint. byt HOJ och uit o leta på fans tyget broder. :tummenupp




Vad hade bruden med det här att göra ? :va
 
isse skrev:
race´ade med en Corvette C5´a i söndags, den föraren gav allt o satan va bilen gick, visst jag och polaren(gsxr600) drog han ju, men fan va den gick...

/N


Jo, det ska du bara göra om du har lite koll på hojen.
Visst en C5 tror jag gör 0-100 på 4.5 och även bilföraren måste ha koll
på vad han gör, men att hänga av en C5 med en sporthoj ska inte vara
några större problem :yoparty
 
den såg inte standard ut, och tvivlar på att den va de under huven heller.
Alltid kul med bilar som iaf nästan hänger på :-)

/N


burner skrev:
Jo, det ska du bara göra om du har lite koll på hojen.
Visst en C5 tror jag gör 0-100 på 4.5 och även bilföraren måste ha koll
på vad han gör, men att hänga av en C5 med en sporthoj ska inte vara
några större problem :yoparty
 
No1 skrev:
Om du tar min gamla Hayabusa turbo så kan jag garantera att INGEN Porsche el liknande bil ens skulle vara i närheten att hänga på i från 150km/h och uppåt!!! Oavsett det står GT1, GT2 el GT500 på dom... :D

Anledningen till att en bil med lite pulver kör i från en modern sporthoj kan förklaras med ett enda ord, VRIDMOMENT!!!

En GSX-R1000 har väll runt 145-150nm i vrid och min Impreza 400nm++ i vrid vilket gör den enormt vass i höga farter mot en hoj, men min gamla Hayabusa turbo hade minst lika mycket vrid som bilen samt endast 220kg+... :D

No1...
tja grabben... allt väl? -02 r 1000 har nog bara dryga 97,nåt original. o de går ju inte så illa. men 400++ i nm det kan inte funka för hojjen. :tummenupp ps visst blev den bättre än när den va gul,
 

Bifogat

  • Bild 143.jpg
    Bild 143.jpg
    128 KB · Visningar: 44
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top