Popvänstern

Klart kul, men föga förvånande/överraskande.

Jag har aldrig sprungit på en vänstervriden människa som själv levt upp till vad de predikar.
 
"Timbuktu?
Varför kan du och de andra i popvänstern inte erkänna att det faktiskt är kapitalismen – att vi betalar för era produkter – som gör att ni kan leva på den konst ni älskar?"


:klappar :tummenupp
 
heavy skrev:
2200822 "Timbuktu?
Varför kan du och de andra i popvänstern inte erkänna att det faktiskt är kapitalismen – att vi betalar för era produkter – som gör att ni kan leva på den konst ni älskar?"


:klappar :tummenupp

Nu har iofs just han sagt att han inte stör sig på att folk laddar ner hans album gratis och olagligt. Han laddar ju tydligen ner musik själv utan att betala för sig.

Sen tycker jag by default genuint illa om alla skitungar med tunn hårväxt som betalas av Timbro. Men det kanske bara är jag det.

Edit: Om någon ska sågas så är det ju Per fucking Gessle eller alla ABBA-leftovers som är stormrika och skatteplanerar som treåringar.
 
Last edited:
Victor skrev:
2201170

Edit: Om någon ska sågas så är det ju Per fucking Gessle eller alla ABBA-leftovers som är stormrika och skatteplanerar som treåringar.

Har de profilerat sig i solidaritetsfrågor? Det är väl inget fel att skatteplanera så länge man lever som man lär.
 
Peccus skrev:
2200814 Klart kul, men föga förvånande/överraskande.

Jag har aldrig sprungit på en vänstervriden människa som själv levt upp till vad de predikar.


Det har jag, tror jag. Han tyckte iallafall att det var bra för Sverige med en hög statsskuld. Han är numera min idol. :yoparty






























:rolleyes:
 
Victor skrev:
2201170 Sen tycker jag by default genuint illa om alla skitungar med tunn hårväxt som betalas av Timbro. Men det kanske bara är jag det.
:hihi
I agree. Har läst populistboken med samma namn och var måttligt imponerad.
 
Markus skrev:
2202064 Har de profilerat sig i solidaritetsfrågor? Det är väl inget fel att skatteplanera så länge man lever som man lär.

Tja, det var ju musiker under hippietiden. Jag tar för givet att dom predikade en massa flum och regnskog när de fick tillåtelse att öppna munnen.
Det jag syftade på var att nån av Björn eller Benny som konstant ligger efter med skatten och dessutom varje år får nerslag på sin deklaration.
 
Victor skrev:
2202667 Tja, det var ju musiker under hippietiden. Jag tar för givet att dom predikade en massa flum och regnskog när de fick tillåtelse att öppna munnen.
Det jag syftade på var att nån av Björn eller Benny som konstant ligger efter med skatten och dessutom varje år får nerslag på sin deklaration.

Hej Timbuktu-fan!
ABBA känns mer nattklubb i storstad än gyttjefält på landsort, kan inte tänka mig att de varit kommu.
Jo, de verkar inte vilja supporta mer än nödvändigt men det är väl helt okej så länge det inte är olagligt eller det strider mot vad de uppmanar andra att göra?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top