Popvänstern

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Klart kul, men föga förvånande/överraskande.

Jag har aldrig sprungit på en vänstervriden människa som själv levt upp till vad de predikar.
 

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 640 -02
"Timbuktu?
Varför kan du och de andra i popvänstern inte erkänna att det faktiskt är kapitalismen – att vi betalar för era produkter – som gör att ni kan leva på den konst ni älskar?"


:klappar :tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
heavy skrev:
2200822 "Timbuktu?
Varför kan du och de andra i popvänstern inte erkänna att det faktiskt är kapitalismen – att vi betalar för era produkter – som gör att ni kan leva på den konst ni älskar?"


:klappar :tummenupp

Nu har iofs just han sagt att han inte stör sig på att folk laddar ner hans album gratis och olagligt. Han laddar ju tydligen ner musik själv utan att betala för sig.

Sen tycker jag by default genuint illa om alla skitungar med tunn hårväxt som betalas av Timbro. Men det kanske bara är jag det.

Edit: Om någon ska sågas så är det ju Per fucking Gessle eller alla ABBA-leftovers som är stormrika och skatteplanerar som treåringar.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Victor skrev:
2201170

Edit: Om någon ska sågas så är det ju Per fucking Gessle eller alla ABBA-leftovers som är stormrika och skatteplanerar som treåringar.

Har de profilerat sig i solidaritetsfrågor? Det är väl inget fel att skatteplanera så länge man lever som man lär.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Peccus skrev:
2200814 Klart kul, men föga förvånande/överraskande.

Jag har aldrig sprungit på en vänstervriden människa som själv levt upp till vad de predikar.


Det har jag, tror jag. Han tyckte iallafall att det var bra för Sverige med en hög statsskuld. Han är numera min idol. :yoparty






























:rolleyes:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Victor skrev:
2201170 Sen tycker jag by default genuint illa om alla skitungar med tunn hårväxt som betalas av Timbro. Men det kanske bara är jag det.
:hihi
I agree. Har läst populistboken med samma namn och var måttligt imponerad.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Markus skrev:
2202064 Har de profilerat sig i solidaritetsfrågor? Det är väl inget fel att skatteplanera så länge man lever som man lär.

Tja, det var ju musiker under hippietiden. Jag tar för givet att dom predikade en massa flum och regnskog när de fick tillåtelse att öppna munnen.
Det jag syftade på var att nån av Björn eller Benny som konstant ligger efter med skatten och dessutom varje år får nerslag på sin deklaration.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Victor skrev:
2202667 Tja, det var ju musiker under hippietiden. Jag tar för givet att dom predikade en massa flum och regnskog när de fick tillåtelse att öppna munnen.
Det jag syftade på var att nån av Björn eller Benny som konstant ligger efter med skatten och dessutom varje år får nerslag på sin deklaration.

Hej Timbuktu-fan!
ABBA känns mer nattklubb i storstad än gyttjefält på landsort, kan inte tänka mig att de varit kommu.
Jo, de verkar inte vilja supporta mer än nödvändigt men det är väl helt okej så länge det inte är olagligt eller det strider mot vad de uppmanar andra att göra?
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top