Poppis men svårsåld

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hey! Vad nu då!? :) Nu gör jag en tråd som alla andra här och ställer mig frågandes till varför det är segt o sälja en så pass hypad hoj som S1000RR'en är! Har satt lägst pris då jag måste säljas lite fortare än önskat pga utrymmesskäl (ska flytta).

Är det så att det är finansieringen som bråkar när man kommer upp i sådana här summor? BMWn är ju billig att äga o försäkra iaf, bara 9 papp. Eller är det att säsongen snart är över? Äh, lätt 3 månader kvar för riktiga bikers... ;)

Så, jag har inget högt pris och det är säsong kvar. What's the deal liksom?

:gnissla

Kan tänka mig att folk blir lite rädda iom att den har skavanker på tank och fälg. Köper man en hoj för 145 papp så vill man ofta att den ska vara näst intill perfekt. Bara en tanke...

Skulle gissa att det beror på att säsongen för många snart är slut.

Varför köpa en "dyr" hoj nu på hösten när man kanske kan köpa "förra årets modell" 2011 för ett liknande pris, men då helt ny från handlare utan att det gått 1 år på garantin.

Det är vad jag skulle tro iaf.

Även om det är billigt så är det fortfarande massor med pengar. Jag skulle gärna köra runt på en sån, men fortfarande är det mer pengar än jag skulle vilja lägga.

Flyttade inte du till ett nytt hus rätt nyligen förresten? :va

Last edited:
Vild gissning,
har en person 150.000kr+ i hojbudget kanske det lockar att köpa nytt, ska det lånas så köps det av handlare?
CP-ränta ala fritidslån kanske inte är så lockande på den summan.

När man läser runt på olika hojforum (mest här och på www.soe.se) så verkar ALLA hojar oavsett modell, skick och pris vara näst intill omöjliga att sälja, verkar ha varit så hela sommaren. Jag har en jättefin hoj (GPZ 750) till salu för 10000:- och får inte ett enda svar...

Jo ni bekräftar väl lite vad jag trott. Ni är fattiga helt enkelt :D j/k

Nåja, får hoppas någon nappar till slut.

tycker inte alls nya BMWn verkar speciellt poppis i sverige ?

hyllad överallt visst men jag har inte sett en enda "live" i år faktiskt... hur ser försäljningssiffrorna ut egentligen?

tycker inte alls nya BMWn verkar speciellt poppis i sverige ?

hyllad överallt visst men jag har inte sett en enda "live" i år faktiskt... hur ser försäljningssiffrorna ut egentligen?
Skulle nästan kunna säga att jag sett BMW S1000RR mer ofta än någon annan sporthoj (inte sport-touring / streetfigter-stil).

Säljuppdrag hos firma verkar bekvämt och då kanske du får betalt också ;) Nä men kolla hos BMW ex, dom har en beg i hela landet så dom verkar få dem sålda.

Är det så att det är finansieringen som bråkar när man kommer upp i sådana här summor?

Den som inte redan tjöpt sin S1000RR är troligen inte tillräckligt intresserad heller. Att handla begagnat racejärn för 145´kr i augusti kräver nog något utöver det vanliga.

Har man 145´kr kan man säkert skaka fram 175´kr och få en flång ny, med allt vad det innebär. - Nytt är nytt och inte nött & stött.

Hoppas det löser sig ändå, det är verkligen en trevlig maskin.:tummenupp

Den som inte redan tjöpt sin S1000RR är troligen inte tillräckligt intresserad heller. Att handla begagnat racejärn för 145´kr i augusti kräver nog något utöver det vanliga.

Har man 145´kr kan man säkert skaka fram 175´kr och få en flång ny, med allt vad det innebär. - Nytt är nytt och inte nött & stött.

Hoppas det löser sig ändå, det är verkligen en trevlig maskin.:tummenupp
Nu visserligen rejsade jag inte med den och det enda som gjordes var kåpor, fotpinnar och system. Gick totalt 20 mil på bana, så inte mycket inte. Resterande mil är gata.

Den gick på 183... suck! =)

Nu visserligen rejsade jag inte med den och det enda som gjordes var kåpor, fotpinnar och system. Gick totalt 20 mil på bana, så inte mycket inte. Resterande mil är gata.

Har du krashkåpor osv godis kvar löst/på hojen?

Allt går att sälja till rätt pris. Får man inte sålt har man för högt pris, så är det. Sen kan ju rätt pris variera med säsongen.
Personligen säljer jag bara på våren och köper bara på hösten. Blir lättast så. Sen är ju jag en fattiglapp som måste köpa begagnat.

Förra året köpte jag min lätt begagnade CBR för 140 tkr + tillbehör i mitten på augusti -- hade samma erbjudande funnits då hade jag köpt din hoj, dvs det finns säkert någon köpare!

Lycka till!

Varför inte behålla den istället, :confused::confused::confused:

"Utrymmesskäl" som du skriver är väl enkelt att fixa, bara att "arkivera" den över vintern i någons garage.

Ska den inte köras in och är strypt första 100 milen :confused: kanske folk tycker att den inte ska gå på bana då.

Last edited:

"Utrymmesskäl" som du skriver är väl enkelt att fixa, bara att "arkivera" den över vintern i någons garage.
Säljer inte pga utrymmesskäl, utan vill bli av med den fortare pga det. Går inte det så, jag då får jag ju såklart förvara den någonstans och invänta köpare under höst, vinter eller vår och höja priset! :-P

Ska den inte köras in och är strypt första 100 milen :confused: kanske folk tycker att den inte ska gå på bana då.

Inkörning på bana måste väl vara optimalt? Då kan man ju köra in motorn som den skall köras in, inte efter hur trafiken flyter...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!