Poppis men svårsåld

Status
Ej öppen för fler svar.
Swedie: Avbetalning 1000kr i månaden? Kom igen nurrå :rolleyes:
I 100 år, javisst! Kör på! :)

Du är säkert HELT perfekt i pris med, men för att "någon" skall kunna köpa din hoj(som säkert redan flera vill)så måste de få ett avslut på sin hoj först, för att kunna handla vidare. Och dessa blivande köpare kan vänta till höstkanten för att få mer utbud att välja på och hopp om längre pris..

Tror du är lite för tidigt ute med, många avslut på mc affärer görs på hösten, säljs o köps för friskt. Likadant på våren, sen verkar det vara trögare på sommaren då de flesta inte vill hålla på att krångla under körsäsongen.

Själv har jag bara gjort en mc affär mitt i sommaren och då bytte jag bara sonika med en annan så jag blev aldrig utan hoj den säsongen.

Mina 5 iaf.
Jepp, håller med. Tar bort annonsen om den inte är såld inom 2-3 veckor.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: MrC
Tror inte de som köper begagnat riktigt vill inse att nya hojar gått upp ordentligt i pris! Man fick ju ny hoj för 2 års sen för 135!!!

1. Lägg upp bilder på skavankerna, eller ta bort det.
2. Ta bort det om bankörning.
3. Skriv något om vad det är för garantier, service osv.
4. Skriv vad nypriset var.

Om det ändå inte går, släng med en iPhone 4 på köpet. :arsele

Hur var det, fanns det krashkåpor till den? Du skrev något om fotpinnar och avgas, vad var det för special och finns det kvar?

Sänk priset och lös problemet med svårsåldheten :)

Alternativt, skapa en tråd i mc relaterade-diskussioner för att bredda annonseringen... :gnissla

Last edited:
Nä men kolla hos BMW ex, dom har en beg i hela landet så dom verkar få dem sålda.

Vi tog en i inbyte idag, som gått 80 mil, byttes mot en HP2 sport.
Tror inte den kommer stå i hallen allt för länge.

i BMWs instruktionsbok står det ju tex att man inte får ge fullgas innan 100 körda mil.

Om man då redan har kört 20 mil på bana tror jag många undrar om man har klarat låta bli att gasa fullt någon gång.

Det går inte att gasa fult under inkörningen :)

Om man inte privat har tillgång till BMWs diagnos-system och därigenom raderar varvtalsspärren innan inkörnigns/100mil-servicen :tummenupp

2. Ta bort det om bankörning.
4. Skriv vad nypriset var.

Ähh,, de som blir rädda för att köpa en hoj som gått lite bana tycker jag att man kan bortse helt ifrån. Speciellt när det gäller sporthojar. Hellre ha kvar det. För mig visar det bara att det är nån med någon sorts intresse som haft hojen.

När det står "Aldrig bankörd, aldrig slangad och aldrig lagd" så förutsätter jag snarare att säljaren ljuger. Och ljuger han om det så kan han ljuga om vad som helst.

Nypriset är helt ointressant, åtminstone när jag köper begagnat.
En begagnad hoj är ALDRIG en ny hoj.. så vad den kostade spelar ingen roll. De flesta har en egen uppfattning om vad som är "rätt" pris. Den ändras inte bara för att hojen kostade 30-40 kakor mer som ny.

De övriga 2 punkterna håller jag med om. :tummenupp

När man läser runt på olika hojforum (mest här och på www.soe.se) så verkar ALLA hojar oavsett modell, skick och pris vara näst intill omöjliga att sälja, verkar ha varit så hela sommaren. Jag har en jättefin hoj (GPZ 750) till salu för 10000:- och får inte ett enda svar...

Är det fler som har märkt detta? Högkonjunkturen har inte riktigt dragit igång kanske? Har iaf observerat att begagnatpriserna har sjunkit i år jämfört med förra året. Vilket är kul för mig som köpare. :)

Swedie: En extrem hoj kräver rätt köpare. Vem som helst köper inte en sådan, inte ens till ett bra pris. Räkna med att ha annonsen ute ett tag.

Håller med tidigare talare om att skavanker är ett dåligt ordval. Ersätt det med något som beskriver mer specifikt vad det rör sig om (repa? bula? fäck?)

Last edited:
Nu visserligen rejsade jag inte med den och det enda som gjordes var kåpor, fotpinnar och system. Gick totalt 20 mil på bana, så inte mycket inte. Resterande mil är gata.

Den gick på 183... suck! =)

Hojen är egentligen inte inkörd och har ändå gått 20mil bana med omappat avgassystem.:confused:

Sportfarmorshoj hade nog varit/var mer lätt såld.:tuttar

Det är synd och skam, du skänker ju bort den, rejält impulsköp:huvet
Har du råd att vänta så kostar den nog mer nästa år (s1000rr), nu verkar det väl desperat:(

Ordet bana skrämmer skiten ur folk:fakta:fakta:fakta

Hojen är egentligen inte inkörd och har ändå gått 20mil bana med omappat avgassystem.:confused:

Sportfarmorshoj hade nog varit/var mer lätt såld.:tuttar

Det är synd och skam, du skänker ju bort den, rejält impulsköp:huvet
Har du råd att vänta så kostar den nog mer nästa år (s1000rr), nu verkar det väl desperat:(

Ordet bana skrämmer skiten ur folk:fakta:fakta:fakta

dig med uppenbarligen:fakta

Ordet bana skrämmer skiten ur folk

Det fattar inte jag, sporthojar är ju gjorda för just det och dom utsätts inte för den misshandel som posör-åkare utsätter dom för.
Dessutom är folk som kör bana beroende av att grejorne funkar, därför sköts prylarna om också.
Ja, klotar man så går det sönder saker, men en fräsch sporthoj som körts på bana och inte är bombad är ju en sporthoj som använts på rätt sätt.
På Bulten kan man lika gärna åka kromsläde.

Det fattar inte jag, sporthojar är ju gjorda för just det och dom utsätts inte för den misshandel som posör-åkare utsätter dom för.
Dessutom är folk som kör bana beroende av att grejorne funkar, därför sköts prylarna om också.
Ja, klotar man så går det sönder saker, men en fräsch sporthoj som körts på bana och inte är bombad är ju en sporthoj som använts på rätt sätt.
På Bulten kan man lika gärna åka kromsläde.

tocar "målar" bara lakritsar när ingen ser på med sin kebabracer, hade hoppats få se tocars konster på falken i sommar men han avböjde:mad:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!