Ekerholm
Guest
köp en audi a3 i stället.. mycket bättre bil än en liten polo..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kanske sj.se kan vara något för dig ?
Att sitta och tråka i en bil mellan Uppsala och Örebro är skittråkigt, jag har gjort det ganska så ofta själv.
Numera har jag tagit förnuftet till fånga och åker tåg, brukar köpa mig en bra MC-tidning och läsa eller bara sluta ögonen och vila.
Sedan är ju utsläppen en annan sak, men efter det att jag inte finns längre så skiter jag faktiskt i vad som händer på denna jord.
köp en audi a3 i stället.. mycket bättre bil än en liten polo..
skit i snålheten å provkör en golf med vr6 motorn. du kommer vara såld direkct. vilket ljud
skit i snålheten å provkör en golf med vr6 motorn. du kommer vara såld direkct. vilket ljud
No no noooooooooo
Sämsta skitet som finns !!!!!!!!!
Vänta tills kamkedjerassel/haveri dyker upp o se hur kul/billigt det är......
Min gode vän Toxicity tycker också att jag skall köpa en Audi..hur många tycker Audi A3 eller A4 räck upp en hand?
Klarar man kostnaden för ett kamkedjeras (som är denna bils Akilleshäl) ska man definitift prova en...
Fasen!
Två själar - samma tanke!![]()
Hehe, lustigt att du säger så. Jag skulle tagit tåget tillÖrebro igår för att min Renault 19 nu mer ser ut som en såndär baksänkt Citroen och antagligen är livsfarlig att köra. Men blotta tanken på att åka tåg med en stor trunk kläder och en stojig hundvalp fick mig att bryta ut i frossa...och jag valde bilen istället o krypkörde hit. Min pojkvän hade strängerligen avrått mig att köra den så jag körde i smyg sasallt gick väl dock
Var det bara jag o mina kläder så kanske jag skulle palla åka tåg men jag måste ju ha med mig djuret också
Min gode vän Toxicity tycker också att jag skall köpa en Audi..hur många tycker Audi A3 eller A4 räck upp en hand?
Hehe, lustigt att du säger så. Jag skulle tagit tåget tillÖrebro igår för att min Renault 19 nu mer ser ut som en såndär baksänkt Citroen och antagligen är livsfarlig att köra. Men blotta tanken på att åka tåg med en stor trunk kläder och en stojig hundvalp fick mig att bryta ut i frossa...och jag valde bilen istället o krypkörde hit. Min pojkvän hade strängerligen avrått mig att köra den så jag körde i smyg sasallt gick väl dock
Var det bara jag o mina kläder så kanske jag skulle palla åka tåg men jag måste ju ha med mig djuret också
Som sagt, du verkar ha en hel del personliga åsikter om Opel, men om Opel är så värdelös och usel som du säger, varför har du så svåra problem att hitta några referenser som styrker dina påståenden?
Jag håller med om att gamla Oplar från 90-talet var ganska så dåliga, de hade dåligt rostskydd, dåligt ihopskruvade osv .. Men som du förstår så är min poäng att nyare Oplar är en helt annan bil än vad den var för 10-12 år sedan.
Jag såg inte alls rött, jag har ingen bil alls så jag har inget personligt "intresse" av att strida för Opel. Självklart att jag läste testet, det var därifrån jag tog mitt citat.
Citat från Vibilägare
"Opel Astra före och efter 1998 är som skillnad på natt och dag. Nu kom den nödvändiga kvalitetsuppryckningen och de rostproblem som Opel dragits med genom alla år reducerades kraftigt. Fina köregenskaper och snål förbrukning förstärkte intrycken av att Opel äntligen hittat en väg ut ur mörkret."
Jag har inte alls påstått att man kan jämföra en Opel för 200´ med en betydligt dyrare merca eller bmw, så jag vet inte alls vart du får det ifrån.
Jag tycker inte alls att Opel nu är "bäst" på något sätt, utan det jag vill poängtera som många missar att det är en betydligt bättre bil än vad den var för 10-12 år sen.
Men sure, Teknikens värld, Vibilägare m.fl har säkert fel, de är säkert väldigt inkompetenta när det gäller biltester och har dålig kunskap speciellt när det gäller Opel ..
Grejen är ju att det aktuella testet som jag läste var just i Vi bilägare.
Jag anser för övrigt att dom flesta tester av bilar innehåller vissa tveksamheter på en eller annan punkt. Men när dom fått två bilar efter varandra som varit helt uppåt väggarna i elsystemet så tycker i alla fall jag att det säger något om bilmodellens kvalitet.
När jag tänker efter så var det nog ett vintertest av bilar som jag tänker på. Så har du gamla Vi Bilägare så kan du nog leta upp det testet. Det var opel och några andra bilar som testades parallellt under vinterförhållanden. Om jag inte minns fel så fick Opel inget betyg på några av punkterna därför att bilen helt enkelt inte fungerade.
Jag sparar dock inte alla mina tidningar och därför kan jag inte leta reda på den tidningen. Jag tänker inte beställa alla gamla nummer av en biltidning som jag prenumererar på bara för att överbevisa dig. Du får gärna tycka att Opel är en jättebra bil. Det är helt enkelt inte så viktigt för mig.
Detta är inte heller viktigt för mig, jag påstår inte att astra/corsa av nyare årsmodell ska vara modeller som är helt felfria, om så vore fallet så skulle det vara riktigt konstigt. Det jag säger att att corsa/astran är betydligt bättre bilar än vad dom var på nittiotalet och pga detta så har dom fortfarande oförtjänt dåligt rykte.
Jag vet att astra har haft problem med elsystemet men det har även polo´n varit drabbad av.
När det gäller corsan så ska den ha klarat sig bättre på den punkten.
Jag har läst en massa biltester på nätet om dessa modeller och i överlag så är de positiva, så det är därför jag blir lite nyfiken när jag läser dina påståenden.
Detta är inte heller viktigt för mig, jag påstår inte att astra/corsa av nyare årsmodell ska vara modeller som är helt felfria, om så vore fallet så skulle det vara riktigt konstigt. Det jag säger att att corsa/astran är betydligt bättre bilar än vad dom var på nittiotalet och pga detta så har dom fortfarande oförtjänt dåligt rykte.
Jag vet att astra har haft problem med elsystemet men det har även polo´n varit drabbad av.
När det gäller corsan så ska den ha klarat sig bättre på den punkten.
Jag har läst en massa biltester på nätet om dessa modeller och i överlag så är de positiva, så det är därför jag blir lite nyfiken när jag läser dina påståenden.
Nej. Med den mängd elektronik som finns i dagens bilar så är ingen modell helt förskonad från elfel.
Fast mig veterligen så har jag aldrig läst något test av bilar där en Audi blivit stående på grund av allvarliga elfel på en helt ny bil som i fallet med Opel.
För mig är det i alla fall en sak med ett elfel som visserligen är störande men inte förhindrar att bilen startar och en helt annan som gör bilen omöjlig att starta.
Klart att det är allvarligt med elfel, men att kalla att opel för en "usel" bil bara för att vissa bilar har elproblem tycker jag verkligen är magstarkt.
Om detta problem med elfel hade varit omfattande så tror jag knappast att varken Vibilägare eller Teknikensvärld skulle vara så positiva i sina omdömen...
I båda citaten som jag skrev tidigare var ifrån deras sammafattning om astran, hade det varit ett stort problem med elfel hade det bara vara konstigt om de inte skulle ha nämnt det där..
Jo. Men det testet som du refererar till är ett annat test. Det testet som jag läste var ett vintertest/långtest av bilar. Där fick dom två exemplar efter varandra som var behäftade med allvarliga elfel så att bilen vägrade starta eller varnade för allvarliga fel.
Självklart har inte alla bilar elfel och det är möjligt att dom fått lite bättre ordning på det. Dock är det så att i den här tråden så var det inte tal om att köpa en flong ny bil. Jag vet inte om du missat det. Det var frågan om att köpa en bil för ca 50 papp. Då hamnar man på några år gamla bilar. Inte dom senaste modellerna där felen kanske är åtgärdade. Därav mitt omdöme.
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |