Du har missat vad jag har för hoj va
Har suttit o stirrat på Blocket nu i ca 2 timmar och de enda bilar som höjer pulsen på mig kostar över min budget (ca 60 000) eller är GTI, rejsiga eller pimpstylade och jag har inte råd *stampa*. Jag vill ha en snygg, snål, snabb(ish) bil som man inte skäms över.
Väljer jag Volvo så gaggar folk om att "det är så dyrt med skatten och bla bla". "Saab är ju så dyr att serva", "ingen fååård på våran gård" och jag köper aldrig mer franskt och vill inte ha nån jälla praktisk Skoda...
Skall kolla Opel Astra..gillar dom.
Har kollat några VW Bora (jag kan stå ut med den

) och några Passater.
Nja..55 000 vill han ha för en 98-års modell. Soltak, nya v.däck och sommardäck, stereo, och allt sånt där annat
Personligen skulle jag avråda å det bestämdaste från en Opel Astra. Kvaliteten är inte den bästa enligt min mening. Usel om jag ska vara ärlig. Litar man på biltidningarna så är den.....usel.
Volvo är det väl egentligen inget större fel på.
Ska du åka billigt kanske inte en GTI är det rätta förstahandsvalet. För övrigt så känns ju alla bilar som tröga containrar när man kliver från bågen. Även om du har en 600.
Men annars tror jag säkert att en Polo GTI kan vara ganska skoj. Min låtsassyster hade en sådan och jag har för mig att hon inte hade några större problem med den.
Personligen så skulle jag välja något som var mer standardbetonat om jag villa köra billigt.
Annars kan du få köpa min Audi S6. Den är ganska törstig, hög skatt, försäkringen inte jättebillig och reparationerna dyra dom få gånger något går sönder. Men den är snabb, bekväm och lyxig och tar dom flesta bilar vid ett rödljus. *lol*
Tyvärr känns den ändå som ett skåp jämfört med hojen.
Eller. Jag är nog inte redo att skiljas från den när jag tänker efter.
Ford gör du nog rätt i att akta dig för.
Skoda är det väl egentligen bara Oktavia och Superb som är OK.
Skoda finns ju som VRS och då är den ganska pigg. Men inte så billig förstås.
Bora och passat är bra bilar men passaten är såpass stor så den blir inte jättebillig i drift. Då kan du lika gärna köra på en polo GTI ur kostnadsperspektivet då. Fast den är ju bekvämare.
Saab kan faktiskt vara OK men man ska akta sig för dom som är från 00 någon gång. Dom hade problem med att turbon rasade vilket var dyrt att fixa.
Nja. Jag skulle fråga mig hur någon lyckats få den i behov av motorbyte på så kort körsträcka. Är det ett kamremsras (eller om BMW har kamkedja) så är det väl en sak men är det för att någon kört den så våldsamt så finns det en risk att varenda bussning och hjulupphängningsdetalj är sliten och ger sig närsomhelst.
Varför är den omlackad? Smälld???
Det verkar ju som om både motorbytet och lackeringen skett under hösten 07.
Med andra ord. Har någon smällt den såpass illa att även motorn gått åt helsike?? I så fall ska priset vara därefter.
Automat innebär också att bränsleförbrukningen blir högre. Dessutom är en 2,0 med automat ganska trött.
Såg nu att det var en plåtverkstad som sålde den.
Med andra ord är det troligt att det är såhär.
Någon har smällt den ganska rejält och försäkringsbolaget har valt att lösa in den för att dom bedömt att det skulle kosta för mycket att få bilen i trafiksäkert skick igen. Plåtfirman har köpt bilen av försäkringsbolaget för i princip skrotningsavgiften och kört reparation av bilen vid sidan av övriga arbetet för att fylla ut arbetstiden.
Nu säljer dom den tidigare krockade och utdömda bilen.
En bil som blivit krockad såpass allvarligt får aldrig tillbaka sina deformationszoner riktigt och kommer att vara lite sämre ur krocksäkerhetssynpunkt och det finns en risk att den rostar som sjutton om det inte är bra utfört.
Men du kan ju alltid ringa och fråga om du bara tycker att en automat är OK. För annars är BMW ganska bra bilar.