Polo GTI?

Du har missat vad jag har för hoj va ;)

Har suttit o stirrat på Blocket nu i ca 2 timmar och de enda bilar som höjer pulsen på mig kostar över min budget (ca 60 000) eller är GTI, rejsiga eller pimpstylade och jag har inte råd *stampa*. Jag vill ha en snygg, snål, snabb(ish) bil som man inte skäms över.

Väljer jag Volvo så gaggar folk om att "det är så dyrt med skatten och bla bla". "Saab är ju så dyr att serva", "ingen fååård på våran gård" och jag köper aldrig mer franskt och vill inte ha nån jälla praktisk Skoda...

Skall kolla Opel Astra..gillar dom.
Hehe det finns ändå ingen bil i den prisklassen som hänger på din hoj, bilar är slöa :D

Denna kanske vore nåt för dig annars? http://www.blocket.se/vi/15921305.htm?ca=6_s i en sån skulle du nog se söt ut, inget kraftpaket men de går hyfsat billigt iaf.

Varför inte en Honda Civic Type-R istället drar ju lite när du inte gasar precis som en polo gti men lär ju vara bra mycket grymare.

kolla denna.

http://www.blocket.se/vi/16328609.htm?ca=17_s

///Micke

I mina drömmar har jag en Civic Type-R. Men i verkligheten har jag inte råd :(..har allltid velat ha en Civic.

Hehe det finns ändå ingen bil i den prisklassen som hänger på din hoj, bilar är slöa :D

Denna kanske vore nåt för dig annars? http://www.blocket.se/vi/15921305.htm?ca=6_s i en sån skulle du nog se söt ut, inget kraftpaket men de går hyfsat billigt iaf.

Enda Mercan jag någonsin vill ha är en 2006 Mercedes-Benz SLR Mclaren..oh yeah :tuttar ..har lite svårt för Mercor..rent utseendemässigt. Blaffiga tycker jag :)

Nursey ska inte ha någon GTI, Nursey ska ha en Polo-kombi med minsta motorn, då kanske Nursey får behålla körkortet...

Köp den med störst solskydd! : fartkamera

När jag köpte hundmat härromdagen fick jag en såndär solskärm på tjöpet, som man lägger innanför hela rutan..jag tänkte jag skulle ta o klippa ut tre gluggar (höger vänster o mitten) i den o köra utan helvete förbi alla kameror :rolleyes:

http://www.blocket.se/vi/16231815.htm?ca=10_s VIIIILLLL HAAAAAAA :hoppa

Var kan man leta förutom blocket?

Last edited by a moderator:
man kan alltid kolla på eniro.se, dom ska ha någon annonssajt, sen är jag ganska säker på att www.garaget.org har ett sporthoj.com liknade annons grejsigrejs. |_yck4 711|_ *höhö*

Spanar på en Seat Ibiza nu..verkar helt okej.

Var o tittade på Polon i dag. Fin men så dyr för en 98 som inte har servats ännu och har en spricka i strålkastaren och kondens innanför. Dom vill ha 55 000.

Jag hade nog satsat på en Golf GTI,98 eller nyare.De är lagom stora,lagom snabba och lagom i förbrukning och försäkring.Sen har de ju turbo oxå,och det är ju bra när man tycker de börjar bli sega :)

Köp min Polo SDI -95, den rockar fett uh! damööb den rockar fett :yoparty
Fast den är ju lite möglig på taket, men den är extremlättad med ett lättmetallmaterial...rost, lätt som fjädern :)

Vid närmare eftertanke(omtanke), köp den inte, du har inte gjort mig något ont.

Jag hade nog satsat på en Golf GTI,98 eller nyare.De är lagom stora,lagom snabba och lagom i förbrukning och försäkring.Sen har de ju turbo oxå,och det är ju bra när man tycker de börjar bli sega :)

Ja men budgeten ligger ju ca 55000..de flesta är ju dyrare än så :(

Köp min Polo SDI -95, den rockar fett uh! damööb den rockar fett :yoparty
Fast den är ju lite möglig på taket, men den är extremlättad med ett lättmetallmaterial...rost, lätt som fjädern :)

Vid närmare eftertanke(omtanke), köp den inte, du har inte gjort mig något ont.

:pannkyss

Last edited by a moderator:

Nej usch, man får en riktig "stor och klumpig" känsla när man kör en Golf GTI typ -00. Och det är inte nå speciellt drag i dom. Turbon gör dom nästan värre. Den börjar knappt röra på sig efter 4.000 rpm och efter ytterliggare 1000rpm händer inget mera.

Jag skulle noga satsa på någon BMW e46:a typ 320:in.

Med lite prut så ska du hitta en tidig GTI,så bara leta och pruta.

Nej usch, man får en riktig "stor och klumpig" känsla när man kör en Golf GTI typ -00. Och det är inte nå speciellt drag i dom. Turbon gör dom nästan värre. Den börjar knappt röra på sig efter 4.000 rpm och efter ytterliggare 1000rpm händer inget mera.

Jag skulle noga satsa på någon BMW e46:a typ 320:in.
Så olika man kan tycka.Kasar själv runt i en tikken där Golf,iofs en 03 (180 hk och 6 växlad,otrimmad) och stor och klumpig tycker jag inte.drar direkt från tomgång men tappar effekt vid 5000 varv,men riktigt rolig att köra lite inspirerat med.sedan finns ju alltid lite enkla uppgraderingar om man vill,så blir det lite mer flås.
BMW är ju trevliga bilar,sköna att köra och ordentlig kvalite,dock hiskeligt törstiga.

Last edited:
Dags att tala sig varm för märket ingen ännu nämnt här (som jag också råkar jobba på): Toyota Corolla. Inte världens mest spännande men driftsäkrare bil får du leta efter, dessutom tycks den lite sportigare 6-växlade G6-modellen vara ganska förmånlig hos er i väst?

http://www.blocket.se/vi/16309387.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/15758863.htm?ca=11_s

Facelift med nyare motor (VVT-i - alltså variabla kamtider + kamkedja=inget rembyte)

http://www.blocket.se/vi/15732375.htm?ca=11_s&last=1

Med lite prut så ska du hitta en tidig GTI,så bara leta och pruta.

Så olika man kan tycka.Kasar själv runt i en tikken där Golf,iofs en 03 (180 hk och 6 växlad,otrimmad) och stor och klumpig tycker jag inte.drar direkt från tomgång men tappar effekt vid 5000 varv,men riktigt rolig att köra lite inspirerat med.sedan finns ju alltid lite enkla uppgraderingar om man vill,så blir det lite mer flås.
BMW är ju trevliga bilar,sköna att köra och ordentlig kvalite,dock hiskeligt törstiga.

Jasså, jag visste inte att det fanns en 180hk 6 växlad version. Farsan har en -00 med 150hk. Då är det ju skillnad. Men det är ju likadan motor i -00 och -03, måste bara vara annan mappning osv. Audi har ju samma 1.8T motor.

Jovisst är dom de, men man kan ju inte få en bil med alla krav som Nursey ställer för 55kkr :tungan

Last edited:
I annonsen står det 12 000 mil och på vägverkets hemsida står det 21504 mil...

Står även att den är nylackad hösten -07. Frågan är hur jävlig den såg ut innan... Jag skulle nog titta på en annan bil.

Edit: motorn är även nybytt. Gissar på att det är en krockad bil.

Kan ju ha varit smälld, så att dom var tvunga att byta motorn, den lackades om och bytte motorn samtidigt. Sen kan man ju se vilka som säljer den " Skälby Bil & Plåt." :tungan

Kan ju ha varit smälld, så att dom var tvunga att byta motorn, den lackades om och bytte motorn samtidigt. Sen kan man ju se vilka som säljer den " Skälby Bil & Plåt." :tungan

Ja troligtvis. Med det namnet så ska man nog inte köpa där. :tungan

Står även att det är en automat men på bilden är det en manuell. :va

Du har missat vad jag har för hoj va ;)

Har suttit o stirrat på Blocket nu i ca 2 timmar och de enda bilar som höjer pulsen på mig kostar över min budget (ca 60 000) eller är GTI, rejsiga eller pimpstylade och jag har inte råd *stampa*. Jag vill ha en snygg, snål, snabb(ish) bil som man inte skäms över.

Väljer jag Volvo så gaggar folk om att "det är så dyrt med skatten och bla bla". "Saab är ju så dyr att serva", "ingen fååård på våran gård" och jag köper aldrig mer franskt och vill inte ha nån jälla praktisk Skoda...

Skall kolla Opel Astra..gillar dom.

Har kollat några VW Bora (jag kan stå ut med den ;)) och några Passater.

Nja..55 000 vill han ha för en 98-års modell. Soltak, nya v.däck och sommardäck, stereo, och allt sånt där annat :P

Personligen skulle jag avråda å det bestämdaste från en Opel Astra. Kvaliteten är inte den bästa enligt min mening. Usel om jag ska vara ärlig. Litar man på biltidningarna så är den.....usel.

Volvo är det väl egentligen inget större fel på.

Ska du åka billigt kanske inte en GTI är det rätta förstahandsvalet. För övrigt så känns ju alla bilar som tröga containrar när man kliver från bågen. Även om du har en 600.
Men annars tror jag säkert att en Polo GTI kan vara ganska skoj. Min låtsassyster hade en sådan och jag har för mig att hon inte hade några större problem med den.

Personligen så skulle jag välja något som var mer standardbetonat om jag villa köra billigt.

Annars kan du få köpa min Audi S6. Den är ganska törstig, hög skatt, försäkringen inte jättebillig och reparationerna dyra dom få gånger något går sönder. Men den är snabb, bekväm och lyxig och tar dom flesta bilar vid ett rödljus. *lol*
Tyvärr känns den ändå som ett skåp jämfört med hojen.

Eller. Jag är nog inte redo att skiljas från den när jag tänker efter.

Ford gör du nog rätt i att akta dig för.

Skoda är det väl egentligen bara Oktavia och Superb som är OK.
Skoda finns ju som VRS och då är den ganska pigg. Men inte så billig förstås.

Bora och passat är bra bilar men passaten är såpass stor så den blir inte jättebillig i drift. Då kan du lika gärna köra på en polo GTI ur kostnadsperspektivet då. Fast den är ju bekvämare.

Saab kan faktiskt vara OK men man ska akta sig för dom som är från 00 någon gång. Dom hade problem med att turbon rasade vilket var dyrt att fixa.

Nja. Jag skulle fråga mig hur någon lyckats få den i behov av motorbyte på så kort körsträcka. Är det ett kamremsras (eller om BMW har kamkedja) så är det väl en sak men är det för att någon kört den så våldsamt så finns det en risk att varenda bussning och hjulupphängningsdetalj är sliten och ger sig närsomhelst.

Varför är den omlackad? Smälld???

Det verkar ju som om både motorbytet och lackeringen skett under hösten 07.
Med andra ord. Har någon smällt den såpass illa att även motorn gått åt helsike?? I så fall ska priset vara därefter.

Automat innebär också att bränsleförbrukningen blir högre. Dessutom är en 2,0 med automat ganska trött.

Såg nu att det var en plåtverkstad som sålde den.

Med andra ord är det troligt att det är såhär.
Någon har smällt den ganska rejält och försäkringsbolaget har valt att lösa in den för att dom bedömt att det skulle kosta för mycket att få bilen i trafiksäkert skick igen. Plåtfirman har köpt bilen av försäkringsbolaget för i princip skrotningsavgiften och kört reparation av bilen vid sidan av övriga arbetet för att fylla ut arbetstiden.
Nu säljer dom den tidigare krockade och utdömda bilen.
En bil som blivit krockad såpass allvarligt får aldrig tillbaka sina deformationszoner riktigt och kommer att vara lite sämre ur krocksäkerhetssynpunkt och det finns en risk att den rostar som sjutton om det inte är bra utfört.

Men du kan ju alltid ringa och fråga om du bara tycker att en automat är OK. För annars är BMW ganska bra bilar.

Last edited:
Bmwn är nog inte så tokig pendlarbil komfortmässigt, men en automat gör ju sitt till på bränsle förbrukning.

Mindre bilar som drar lite, civic,colt,golf,astra,corolla alla finns ju med snåla 1,6or eller lite piggare 1,8.

Mindre bilar med bättre komfort är väll A3,Leon,nyare golf, dom är ju i stortsett samma bil.

Min V40++tdi får du för 55t, drar 0,63 stadskörning:tummenupp lite dyr skatt nu, men ögglor är monterat å lastgaller finns för lättlastbilsreg.

Men nu är ju inte volvo så upphetsande, men ja har gillat den..:)

Nja vad är det för fel på en Saab?
http://www.blocket.se/vi/15763507.htm?ca=8_s

Köp den och lämna in på MapTune i Örebro så har du en snabb och snål bil som är mycket bekväm att pendla i.
Byt olja var 1000 mil och använd bara helsyntet så är det inga problem med oilsludge(Felet som drabbar Saabar som går mycket stadstrafik).

Nja vad är det för fel på en Saab?
http://www.blocket.se/vi/15763507.htm?ca=8_s

Köp den och lämna in på MapTune i Örebro så har du en snabb och snål bil som är mycket bekväm att pendla i.
Byt olja var 1000 mil och använd bara helsyntet så är det inga problem med oilsludge(Felet som drabbar Saabar som går mycket stadstrafik).

Vekar helt okej..men å andra sidan är jag ju så pantad att jag inte fattade att BMWn antagligen var smälld och hade annat miltal på vv. Det är just av dessa anledningar som jag valde att lägga upp en tråd här. Jaghar ju inte en susning av en aning.

Killen har en Saab 9-3 kombi 99a som han är nöjd med. Kan tänka mig en Saab eller kanske en volvo s40 (?) Han bor i Öret så det är ju nära till MapTune då :)

Morsan tjatar om att jag skall köpa relativt ny bil men det finns ju inte för den budgeten. Alla säger olika..jag är helt slut i kolan..måste sova på saken. Lovar att jag kommer att drömma om blocketsidor med en massa bilar..:P

Tack för alla svar och åsikter..fortsätt gärna :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026