POLL: Vem vinner MotoGP 2008

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Vem vinner MotoGP 2008

• Antal röstningar
    0
Och att köra en GP-hoj är så klart inget enkelt o jag överdrev nog lite, men det var svårare att köra en GP-hoj för 20 år sen?
Visst var det svårare för 20 år sedan men jag är rätt övertygad om att vi sett samma förare som vi ser i dag i toppen även om inte hjälpmedlen fanns.

Gillar Suzuki och Vermuelen så det vore skoj om han kunde få till ett par bra race. Sen vore det skoj om Ducati kunde få en match så det blir några härliga fighter i år.

Kan inte sässongen börja NU!!:huvet

45% tror på Rossi och "bara" 22% på Stoner.
När tappar folk tron på att en gammal hjälte ska återta kronan, är det först när han/hon slutar?

Visst var det svårare för 20 år sedan men jag är rätt övertygad om att vi sett samma förare som vi ser i dag i toppen även om inte hjälpmedlen fanns.

...och vissa (av samma kaliber?;)) är övertygade om att de ska bli hämtade av en komet innan jordens undergång.

Undrar om skomakaren hade varit 5 sekunder efter på en NSR500?

Jag tror iof också att det hade sett ganska likt ut, men det hade inte varit lika lätt att vara med i toppen på lika kort tid.

Last edited:
Röstar på Rossi av mest sentimentla orsaker just för att jag tycker han är MotoGP:s genom tiderna coolaste förare, samtidigt som han lär vara otroligt revanschsugen efter "nederlaget" förra säsongen. Dock tror jag att om han inte lyckas denna säsongen så kan det vara det sista vi ser av honom som förare inom MotoGP. Har spekulerats i om han ska gå över till fyrhjuligt osv. vilket det finns varierande belägg för. Hur som helst vore det än stor förlust för inte minst spänningen inom MotoGP om Rossi försvinner. Man vet aldrig vad som händer när han kör ett lopp.

Kort och gott, Rossi vinner!

45% tror på Rossi och "bara" 22% på Stoner.
När tappar folk tron på att en gammal hjälte ska återta kronan, är det först när han/hon slutar?

Så är det.
Man ser att förhoppningen aldrig överger människan...
;)
Men jag ska heja på Rossi i år!
jag hejar bara på underdogs.

Samma förare? Hur menar du? Samma slags förare? Förare som nyligen tagit klivet från 250 till största klassen?

För 20 år sedan stod det 1988 i kalendern. De 500-förare som dominerade då var inte nyanlända från 250. De hade härdats på hojar med miserabla chassin och för starka motorer i AMA-Superbike eller slagit sig gula och blå i 500 under flera säsonger. De var nära lösningen på Mysteriet med gashandtaget.

No free rides. No risk, no fun. No pain, no gain. etc. etc.

..eftersom det fortfarande är sjukt svårt att köra lika fort som de snabbaste.
Så svårt att årets nykomlingar lyckas med det innan första racet. Sjukt svårt som sagt...

:rolleyes:

Last edited:
Allting tyder på en repris av förra säsongen. Stoner imponerar med att nästan alltid vara snabbast, och han är dessutom väldigt snabb omgående. Att slå honom över en hel säsong ser onekligen väldigt svårt ut. En extremt hög lägstanivå.

Stoner har varit klart snabbast på kvaldäck men på racedäck är det inte lika glasklart. Och test är test och race är race. Det är när adrenalinen sprutar och bitar flyger ur däcken som det avgörs, vi får se nästa söndag hur landet ligger.

Så är det.
Man ser att förhoppningen aldrig överger människan...
;)
Men jag ska heja på Rossi i år!
jag hejar bara på underdogs.
Han blir näst bästa Yamahaförare.

Stoner har varit klart snabbast på kvaldäck men på racedäck är det inte lika glasklart. Och test är test och race är race. Det är när adrenalinen sprutar och bitar flyger ur däcken som det avgörs, vi får se nästa söndag hur landet ligger.
Kan jag berätta redan nu.

1. Lorenshow
2. Stoner
3. Rossi

Samma förare? Hur menar du?

...

Sjukt svårt som sagt...

:rolleyes:
:trött :trött :trött

Last edited:
Tror på Dani pedrosa.!!!

Sen Stoner
Sen Rossinator

Om Yamaha bara får till en bra cykel, så kommer Rossi dominera! Han är ju helt klart den bästa föraren :tummenupp
/B)

Pinsamt att så många tror på Rossi, han är slut tyvärr!! Hans kurva pekar neråt, ledsen grabbar:tummenner
Tror Stoner tar hem titeln även denna säsong faktiskt:)
Eller varför inte Melandri???

Man får känslan att rossi bäst före datum är passerat.

Stoner, Pedrosa och Lorenzo gör upp om det här.

Pinsamt att så många tror på Rossi, han är slut tyvärr!! Hans kurva pekar neråt, ledsen grabbar:tummenner
Tror Stoner tar hem titeln även denna säsong faktiskt:)
Eller varför inte Melandri???

Undrar vad som är mest pinsamt. Att tro att Rossi vinner eller att konstatera att han är "slut"?!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...