Det trodde nog många om Toseland också efter hans succé-år i WSBK, men jag tror skillnaden är alltför stor på WSBK och MotoGP för att Spies ska göra dundersuccé redan första säsongen. Men det är som vanligt bara en sak man kan vara helt säker på - "den som lever får se"...
Sant!
Men efter att ha följt AMA-serien och sett den konkurrens som Spies haft så tror jag ändå att han är mer "färdigbakad".
Ja nu är ju inte WSBK nån ankdamm heller, och kubbningarna och jämnheten i fältet är alltsom oftast, för att inte säga alltid, ruggigt bra, och ljusår bättre/roligare än i MotoGp.
Men summa summarum är nog Spies en "hungrigare" förare än Toastmaster...
Vet inte varför, jag kan inte motivera det, men det är en känsla jag har.
Så nu ska han då jämföras med Colin (som dessutom spelat andrafiol för länge, och som jag ser det, tröttnat) så är han klart intressantare.
Nu fick ju Colin en liten nytändning i Tech 3 iom att han inte behövde stå i skuggan av gud fader själv som andrepilot. Men de hyggliga resultat vi sett honom göra till och från (senast nu på Estoril) är bara, som jag ser det, glödtändningar på en i övrigt avstängd motor...
Tråkigt nog...då han ändå tillhör mina favoritförare.
De glansdagar då vi sett Colin överst på pallen, eller pallen öht är tyvärr förbi.
Och i det skenet är Spies het!