POLL: Vem blir bäste Tech3-förare 2010?

Vem blir bäste Tech3-förare 2010?

• Antal röstningar
    0
Guy Coulon ser galnare ut iaf ;)
Jag är övertygad om att Guy är en briljant ingenjör, det räcker med att se lite på vad han har konstruerat och har patent på som tex. enkelsvingen.

Tro på Spies före Edwards, men det är med betoning på tror, vi har inga jämförelsedata.
Spies är begåvad men Hayden beskrev skillnaden melan superbike och motogp precis som Hodgson gjorde på sin tid. >det kan bli en chock för Spies att alla killar på griden är snabba och skoningslösa, Colin vet det mycket väl. Det är kungaklassen och det krävs en enorm vinnarskalle bara för att få chansen här och man måste köra på tänderna bara för att inte komma sist i mål.
Spies har ju kört tre wild card på Suzukin förra året och blev fjortonde, åttonde och sjätte. Han vet nog ganska väl vilken nivå det handlar om och jag tror han kommer att klara av det bra.

Spies har ju kört tre wild card på Suzukin förra året och blev fjortonde, åttonde och sjätte. Han vet nog ganska väl vilken nivå det handlar om och jag tror han kommer att klara av det bra.
Precis min tanke när jag läste inlägget du svarade på. Spies vet vad som väntar och nu kommer han dessutom att få köra på en hoj som i dagsläget är klart bättre än Suzukin.

Jag bifogar Helt korrekta formkurvor från deras racingliv :rolleyes:

Du glömde tidsangivelsen :mattias

Tog mig friheten att redigera bilden lite... ;)

Spies går säkert om tids nog, men knappast till säsongen 2010.

Bifogat

• kurva.jpg
    kurva.jpg
    12.1 KB · Visningar: 68
Du glömde tidsangivelsen :mattias

Tog mig friheten att redigera bilden lite... ;)

Spies går säkert om tids nog, men knappast till säsongen 2010.

Nja...saken är den att dina tidsangivelser OXÅ är felaktiga! ;)

Tiden NU är i krysset mellan kurvorna seddu!
Eller ja, inte riktigt.
Men det som du har angett som år 11 är ett helt år försent.
Det kommer inträffa redan nästa år.

Så om du taggar av ett år på varje angivelse stämmer skissen kusligt bra :tummenupp

Last edited:
...Det kommer inträffa redan nästa år...
:tummenupp
Det trodde nog många om Toseland också efter hans succé-år i WSBK, men jag tror skillnaden är alltför stor på WSBK och MotoGP för att Spies ska göra dundersuccé redan första säsongen. Men det är som vanligt bara en sak man kan vara helt säker på - "den som lever får se"...

Det trodde nog många om Toseland också efter hans succé-år i WSBK, men jag tror skillnaden är alltför stor på WSBK och MotoGP för att Spies ska göra dundersuccé redan första säsongen. Men det är som vanligt bara en sak man kan vara helt säker på - "den som lever får se"...

Sant!

Men efter att ha följt AMA-serien och sett den konkurrens som Spies haft så tror jag ändå att han är mer "färdigbakad".
Ja nu är ju inte WSBK nån ankdamm heller, och kubbningarna och jämnheten i fältet är alltsom oftast, för att inte säga alltid, ruggigt bra, och ljusår bättre/roligare än i MotoGp.

Men summa summarum är nog Spies en "hungrigare" förare än Toastmaster...
Vet inte varför, jag kan inte motivera det, men det är en känsla jag har.

Så nu ska han då jämföras med Colin (som dessutom spelat andrafiol för länge, och som jag ser det, tröttnat) så är han klart intressantare.

Nu fick ju Colin en liten nytändning i Tech 3 iom att han inte behövde stå i skuggan av gud fader själv som andrepilot. Men de hyggliga resultat vi sett honom göra till och från (senast nu på Estoril) är bara, som jag ser det, glödtändningar på en i övrigt avstängd motor...

Tråkigt nog...då han ändå tillhör mina favoritförare.

De glansdagar då vi sett Colin överst på pallen, eller pallen öht är tyvärr förbi.
Och i det skenet är Spies het!

Last edited:
Colin är ju jämnheten själv. Klotar sällan. Det tror jag Spies kommer att göra en hel del under sitt första år. Biir nog skapligt jämnt i tabellen mellan de två. Ser dock helst att Colin är först.

Colin är ju jämnheten själv. Klotar sällan. Det tror jag Spies kommer att göra en hel del under sitt första år. Biir nog skapligt jämnt i tabellen mellan de två. Ser dock helst att Colin är först.

Håller med. Ska bli jäkligt kul att se vad som händer med Spies wildcard.
Det ser jag som en fingervisare! Kommer han top 7 eller bättre i ett inhopp på
yamahan (utvecklingshoj som jag inte vet hur pass bra den är) så kommer han
med stor säkerhet vara riktigt konkurenskraftig nästa år!
(Detta gäller såklart bara om inte 5 chafförer framför Ben andra ramlar av hojjarna sina)

Nu har han iofs kraschat två gånger i årets WSBK men Spies är känd som extremt jämn och stabil som förare. Tror inte han kommer krascha särskilt ofta i MotoGP faktiskt.

Nu har han iofs kraschat två gånger i årets WSBK men Spies är känd som extremt jämn och stabil som förare. Tror inte han kommer krascha särskilt ofta i MotoGP faktiskt.

Hoppas du har rätt. Det är ju trevligare om det avgörs utan klotningar. Det är ju dock relativt vanligt att rookiesar käkar grus under första året, även de som inte gjort sig kända som kraschkungar i andra klasser. Om det blir som du tror, så talar dock nog inte särskilt mycket för att Colin är före i tabellen när året är slut. Tyvärr.

Jag tycker, för rättvisans skull att Colin skulle få hamna före Spies nästa år men jag tror Spies är en av dem som har hojen i blodet. Han kommer slåss om titeln redan nästa år.

Nu vet jag inte exakt vad som skilljer hojjarna åt men tror ni inte att yamaha kommer ha en kopia på rossis och lorenzos hoj i tech 3 kläder åt spies???

Nu vet jag inte exakt vad som skilljer hojjarna åt men tror ni inte att yamaha kommer ha en kopia på rossis och lorenzos hoj i tech 3 kläder åt spies???

Tror inte dem vill att rossi/lorenzo ska bli slagna av "b-teamet".

Tror inte dem vill att rossi/lorenzo ska bli slagna av "b-teamet".

Jag tror att Spies har sett om sitt hus tillräckligt för att tillse att även om han åker i B-Teamet så får han tillgång till tillräckligt heta prylar. Han har ju sett tillräckligt många duktiga WSBK chaffisar underprestera och bli nobodys på halvtaskigt material....

Ingen risk att Spies gör det, på ett inhopp, på en ny hoj.. Nästa säsong kan han nog utmana om pallplatserna.

Precis ..

Till just Valencia har ju Spies själv sagt att han ser all tid där som en extra möjlighet till träning på de nya grejerna. Så att förvänta sig riktigt bra placeringar i Valencia måste ju ses som en extra bonus ..

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup