POLL: Vem blir bäste Tech3-förare 2010?

Vem blir bäste Tech3-förare 2010?

• Antal röstningar
    0

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vad tror ni, är gammal äldst eller kommer Spies sluta före Edwards i totalen 2010?

Jag är övertygad om att Spies kommer för Edwards.

Hmmm... Ja, intressant....

Tror det blir jämnt skägg mellan dom där två, och jag tror att "gamle" Edwards (som fortfarandr är en av som som är "best of the rest" bakom dom stora 4) kan få lite av en nytändning nu när det kommer en Amerikan till i teamet. En förare som han dessutom verkar komma bra överrens med, till skillnad från det något kyliga klimatet mellan honom och Toseland...

Jag hoppas faktiskt lite på Edwards, jag gillar honom, men tror nog att Spies kan dra det längsta stråt här...

Kommer blir en intressant säsong 2010... :tummenupp

Colin :blah

Toseland snodde hans teamchef (som många anser den mest lovande i MGP) och Colin bara svarade med att alltid prestera bättre än honom och med amerikansk konkurrens blir han nog ännu mer taggad!

Tror inte riktigt på Spies i MGP....än :rolleyes:

Vi har sett för många superbikeförare misslyckas i denna klass för att jag ska tro på honom! Colin har väl iaf alltid varit hyggligt med men aldrig klickat helt!

Lite nyfiken på vilka det är som anser att Garry Reynders är en av de mest lovande teamcheferna, och hur du fått reda på det. :)

Säger inte att han är dålig på något vis utan tyckte mest det var ett spännande uttalande.

Last edited:
I see no reason why they can't be numer one and two at the end of the season.

Det var Colin som sa det om sig själv och Rossi va?
Oh yes! :D

Fast ärligt så kör ju Colin sin bästa säsong i år, i mina ögon iaf. 2005 satt han på en fabrikshoj tillsammans med just Rossi. I år presterar gammelgubben ungefär lika bra trots att han, vad jag tror, har mycket sämre förutsättningar.

Spies är en rookie, inte självklart att han klarar det.

Har alltid tyckt om Colin Edwards och på något viss känns han starkare och mer taggad än någonsin tidigare. Men jag tror ändå att Ben Spies kommer att steka honom. Människan har väl tagit pole i 90% av tävlingarna i år och då nästan uteslutande på för honom nya banor.. Nog verkar han snabblärd.

MotoGP 2010:banana

Det blir grymt att se Spies i MotoGP och jag tror att han har sin tid men inte nästa år då jag tror Edwards drar det längsta strået eller åtminståne hoppas jag det.

Kommentatorerna pratade lite om Colin i senaste racet (Eurosport kommentatorerna såklart inga Svenskar...). De berättade att Colin fick ofta köra på nya otestade prylar när han var i samma team som Rossi och utveckla dom tills de fungerade bra, så Rossi kunde ta över.

Det hindrade Colin från att själv ställa in hojen med de prylar som gjorde att han kunde köra bra.

Jag tror på Colin! :tummenupp

Colin fick ofta köra på nya otestade prylar när han var i samma team som Rossi och utveckla dom tills de fungerade bra, så Rossi kunde ta över.

Det hindrade Colin från att själv ställa in hojen med de prylar som gjorde att han kunde köra bra.

Som Rossis knähund blev han ju Rossis favorit, det satt säkert långt inne för mästaren att acceptera förlusten av Colin. Servicen som sådan har jag svårt att tro Lorenzo / Spies eller någon annan ställer upp på i framtiden, vilket är ett gott hälsotecken för MGP.

Yamaha har aldrig varit mer kul att se än när Colin försvann och yrvädret Lorenzo kom in och ställde lite rimliga krav :tummenupp

Min tro och lite önskan är att Spies växer in i MGP rocken hyffsat fort och efter några race 2010 stadigt kommer att steka Colin race efter race ..

Last edited:
Lite nyfiken på vilka det är som anser att Garry Reynders är en av de mest lovande teamcheferna, och hur du fått reda på det. :)

Säger inte att han är dålig på något vis utan tyckte mest det var ett spännande uttalande.

Fick det intrycket efter att ha läst en artikel i engelska Fast Bikes dvs att han var en framtidsman inom MGP. Dom trodde även att Toseland skulle lära av Colin samt vara före honom....

Jag har ingen ingående kännedom av någon teamchef men iom att Colin blev riktigt sur och att Toseland ansåg det värt trots ev osämja att "sno" hans teamchef tyckte jag bevisade att det skulle vara sant!

Jag Gillr Colin som fan men jag tror även på inställningen Ben Spies har kommer
göra det svårt för Edvards att slå honom i längden!

Jag bifogar Helt korrekta formkurvor från deras racingliv :rolleyes:

Bifogat

• kurva.jpg
    kurva.jpg
    17.9 KB · Visningar: 56
Fick det intrycket efter att ha läst en artikel i engelska Fast Bikes dvs att han var en framtidsman inom MGP. Dom trodde även att Toseland skulle lära av Colin samt vara före honom....

Jag har ingen ingående kännedom av någon teamchef men iom att Colin blev riktigt sur och att Toseland ansåg det värt trots ev osämja att "sno" hans teamchef tyckte jag bevisade att det skulle vara sant!
OK. Som sagt så har jag ingen annan åsikt utan var mest nyfiken. Med facit i hand så verkar det dock som att Guy Coulon fortfarande har några ess i rockärmen kontra Garry eftersom både Colin och Toseland har gjort bättre resultat med den galna professorn som teamchef än med Garry. :)

Guy Coulon ser galnare ut iaf ;)

Tro på Spies före Edwards, men det är med betoning på tror, vi har inga jämförelsedata.
Spies är begåvad men Hayden beskrev skillnaden melan superbike och motogp precis som Hodgson gjorde på sin tid. >det kan bli en chock för Spies att alla killar på griden är snabba och skoningslösa, Colin vet det mycket väl. Det är kungaklassen och det krävs en enorm vinnarskalle bara för att få chansen här och man måste köra på tänderna bara för att inte komma sist i mål.

Jag tror Spies kommer att plocka fler podiumplatser och vara mer synlig i toppen men när väl säsongens poäng är hopräknade så står Colin som segraren......

Man kan häckla Colin för mycket men han är absolut best of the rest i MGP. Stabila resultat på ett behörigt avstånd från toppen kommer aldrig att ge en titel (något Spies säkert skulle kunna klämma till med i framtiden) men väl medalj för lång och trogen tjänst. Vore jag teamchef skulle jag anställa Colin 100ggr hellre än Hayden som när grejerna inte riktigt lirar blir frånåkt av hela kön....

Vore jag teamchef skulle jag anställa Colin 100ggr hellre än Hayden som när grejerna inte riktigt lirar blir frånåkt av hela kön....

jo men visst :rolleyes:

självklart skulle Colin köra Crapbike till stadiga 5:e platser året om :banana

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen