POLL: Tanka utan eller med hjälm?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

• Antal röstningar
    0
Krukan..

Klart krukan åker av,brukar när jag tankar vanlig pump alltid slänga av hjälmen innan tankningen.Slipper skapa misstänksamhet om smitning..
Samma betalning med hjälm..nope finns inte..

Tar alltid av mig hjälmen, även om jag tankar med kort. Det har blivit en vana, så det går av bara farten...

Nicke skrev:
Seriöst? Duggregn i 10 minuter eller? Det är väl inte orsaken att man kör med tröja. Det är väl för att man tycker det ser snyggt ut alternativt dölja kulmagen (ska nog själv börja med tröja...)? Jag går inte på nån "mygg på stället"-historia heller.
Jag har tröja för att jag tycker att det är snyggt, inget annat.
Men en positiv bieffekt är att den faktiskt skyddar bra mot regn, den suger upp vattnet som inte tränger igenom till stället.

Men ha du din overall på campingen i sommar ;)

tobbeviking skrev:
Jag körde omkring med tröja över stället då jag var med i hojklubb. Men nu finner jag ingen anledning till att ha det mer.
Så du föll för grupptrycket och hade på dig något som du egentligen inte vill ha :va

tobbeviking skrev:
Regnfaktor var det jag störde mig på när man hade tröja över. En sweatshirt formligen suger i sig regn, skinnet blir inte blött på långa vägar så fort som en tröja.
Där har vi olika uppfattningar och jag tycker att stället klarar sig utmärkt från vätan när man har en tröja utanpå.

Jag kör till med med munkjacka ibland :)

Tar alltid av mig hjälmen när jag går in och betalar.
Det är helt enkelt en fråga om folkvett och empati för sina medmänniskor.

Till de som skyller på glasögon: Skitsnack, det är bara en dålig ursäkt. (Har själv glasögon)

Den dagen någon kliver in på min arbetsplats med hjälm på huvudet, är risken tyvärr stor att det blir tidningsrubriker...

Tack för det! Många skulle av nån anledning aldrig erkänna det även om det var under pistolhot, kulorna i skruvstäd samt hot om att köra hojen utför ett stup.
Jag ska försöka färgmatcha träskorna, träningsoverallen, och hjälmen till hojen i sommar. Träskor har jag för att det är praktiskt och ABSOLUT inte för att jag tycker det är snyggt, man får inte mygg på stövlarna, det är regnsäkert, superbra om man går om kull osv. :)

sandstream skrev:
Jag har tröja för att jag tycker att det är snyggt, inget annat. Men en positiv bieffekt är att den faktiskt skyddar bra mot regn, den suger upp vattnet som inte tränger igenom till stället.

sandstream skrev:
Så du föll för grupptrycket och hade på dig något som du egentligen inte vill ha :va
Nja, det var mer så att jag inte ville sy på en ryggblaffa på stället.
Grupptryck vet jag inte, mer tillhörighet isf. Tröja hade man när man var ute och körde "i klubben"

sandstream skrev:
Där har vi olika uppfattningar och jag tycker att stället klarar sig utmärkt från vätan när man har en tröja utanpå.

Jag kör till med med munkjacka ibland :)
Regnjacka eller välinsmort skinnställ funkar hundra gånger bättre enligt mina erfarenheter.
En tröja behåller bara regnet längre än om du kör enbart i ställ, det tar längre tid i körtid räknat för stället att torka efter en skur om man fortsätter köra.
Men som sagt, jag skiter väl i om folk åker i tröja eller inte.
//Tobbe
Glömde ju, varför skulle man inte få tycka att det är snyggt med tröja över stället? :va En del plockar ju ansiktet fullt med järnskrot och tycker det är snyggt, andra har kostym, ngr har tom rosa skjortor...

Last edited:
Nicke skrev:
Tack för det! Många skulle av nån anledning aldrig erkänna det även om det var under pistolhot

Vad spelar det egentligen för roll vad andra har på sig för nått när dom är ute och kör ?

Ibland har jag tröja över, ibland inte.Vad du och andra har på sig bryr jag mig inte om.

Nicke skrev:
Tack för det! Många skulle av nån anledning aldrig erkänna det även om det var under pistolhot :)

Ska man behöva säga att man har tröjorna för att man tycker att det är snyggt också, det är liksom så självklart.

SH-tröjor är snygga :fakta

sorry :felämne

Bifogat

• jörgen.JPG
    jörgen.JPG
    79.8 KB · Visningar: 96
  • snygg 5.jpg
    snygg 5.jpg
    65.1 KB · Visningar: 99
Last edited:
Å drack upp den med sugrör eller :confused:

skoteridioten skrev:
Då blir man ju ännu blötare.. :confused:

För att återgå till ämnet så var jag senast idag in till kiosken och köpte mig en Festis. med hjälm på huvudet. Orka ta av sig hjälmen när man bara ska handla nåt för en tia typ..

Tröja över skinnstället borde innebära livstids indragning av A-behörigheten, om man har någon.

sandstream skrev:
Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

Jag brukar alltid behålla den på och i dag på OK i Lapplands-Väsby så frågade jag om de kunde bjussa på 50 öre (hade inga mynt).
- "Visst, om du tar av dig hjälmen nästa gång!"

Tror de att jag ska råna stället eller vad? :tungan

Tankade på samma ställe för nån månad sen, då bad hon mig ta av mig hjälmen nästa gång för att hon tyckte det va obehagigt.. Rånare brukar ha så.

Har jag bråttom dock, som i detta fall så behåller jag hjälmen på.

Last edited:
valmers skrev:
Tröja över skinnstället borde innebära livstids indragning av A-behörigheten, om man har någon.

Varför?

Hänga på sporthoj.com utan att ha nån hoj och lägga spydiga kommentarer borde innebära livstids banning! :tungan :pannkyss

Hjälm av! Jag skulle aldrig stå som en strut med den på.. Kul att köa 2 min i en svettig hjälm?!?!

Hjälmen ska av! Jobbar på en mack själv så... i helvete att jag startar pumparna när det står nån med elefantollonet på huvudet... Som tidigare sagts, rånrisk, smitningar dessutom är det hövligt att ta av sig krukan..

Jag tar alltid av mig hjälmen, sällan jag knatar omkring några längre svängar med hjälmen på pallet. Passformen kanske blir sämre fortare dock..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT