Poll - Pamp, CSN-Slav, krösus eller kyrkråtta

Vad är din månadsinkomst

• Antal röstningar
    0
korvgubbe skrev:
Njae... kanske om det var en penismätartävling men jag är egentligen mest intresserad av att se om SH-folk tjänare mer än genomsnittet. Därav intervallerna.

....Genomsnittslönen i landet ligger väl runt 17-19?!

Oavsett så verkar ju SH-folket tjäna betydligt mer än genomsnittsmedborgaren.

Enligt SCB så ligger den genomsnittliga månadslönen år 2003 runt 22500:-.

Bifogat

• Dia13Ny.gif
    Dia13Ny.gif
    5.1 KB · Visningar: 94
Sådana här pollar brukar sällan, för att säga aldrig, stämma. Ca 60% av besökarna har en inkomst över medelinkomsten i Sverige. No way!

Kevorkian skrev:

Jag tog i i underkant... hehe... Oavsett så verkar det ändå vara så att SH:arna tjänar betydligt mer än genomsnittet och i mina ögon verkar det högst rimligt med tanke på vilken kostnad det medför...

Kevorkian skrev:
1. För män var den 24100 enligt senaste siffrorna
2. Hur kan statlig sektor vara mer än privat enligt ditt diagram?

Markus skrev:
1. För män var den 24100 enligt senaste siffrorna
2. Hur kan statlig sektor vara mer än privat enligt ditt diagram?

1. Enligt SCB är den genomsnittliga månadslönen för män år 2003 24800:-

2. Det är inte mitt diagram. Det är SCB:s. Jag funderade också på samma sak ang. privat vs. statlig.

Kevorkian skrev:
1. Enligt SCB är den genomsnittliga månadslönen för män år 2003 24800:-

2. Det är inte mitt diagram. Det är SCB:s. Jag funderade också på samma sak ang. privat vs. statlig.

1. Fan också, nu försvann det sista av min trovärdighet
2. Har du tagit det på deras hemsida? Det är ju skiiiiiitkonstitt.

hur ska man klicka om man får studiebidrag från csn och har en årsinkomst på ca 100 000?

korvgubbe skrev:
Glömde lägga upp en knapp för bidragsfuskare! :hihi

det är inte bidragsfusk. :fakta

snarare tvärt om, eftersom jag betalar tillbaka mitt studiebidrag i form av inkomstskatt. och dessutom gör jag skäl för min lön.

hmmm jobbigt man kan inte klicka på två olika sammtidigt ju :va ...jag behöver det :4skrika jag tjänar mellan 18-24 beroende på hur mycke jag jobbar :hihi

Kakan skrev:
hmmm jobbigt man kan inte klicka på två olika sammtidigt ju :va ...jag behöver det :4skrika jag tjänar mellan 18-24 beroende på hur mycke jag jobbar :hihi

Då får du dela din årslön med 12 så du får en bra snittmånadslön! :mattias

LasVegas skrev:
Sådana här pollar brukar sällan, för att säga aldrig, stämma. Ca 60% av besökarna har en inkomst över medelinkomsten i Sverige. No way!

Är det så konstigt med tanke på att alla här inne har en dyr hobby? I vanliga fall har väl 50% över medelinkomsten så 10% extra är väl inte så konstigt?

Just nu är min månadsinkomst 0 kronor. Det är inte så illa som man kan tro. Linssoppa är t.ex. ganska gott :)

ca 22000:- i månaden drar man in, men dom pengarna ska räcka till mycket , har en dotter på 3 år som inte direkt går på luft , + en bil som kostar en massa pengar + hyra och mat , och hojen är ju inte heller direkt gratis

Sista året med CSN och arbetsgivarna står redan och rycker i mej.
Känns gött.

*/ ?>
Back